Google AutoML Cloud: پلتفرم ساخت مدل‌های ماشین لرنینگ بدون نیاز به دانش کدنویسی

Google AutoML Cloud: پلتفرم ساخت مدل‌های ماشین لرنینگ بدون نیاز به دانش کدنویسی

مدت زیادی است که گوگل مشغول به ارائهٔ شبکه‌های عصبی اصطلاحاً Pre-trained (از پیش آموزش داده‌ شده) بوده‌ است؛ حال هم به منظور کمتر کردن موانع و در دسترس قرار دادن هوش مصنوعی برای تمام دولوپرها و کسب‌وکارهای مختلف، این کمپانی AutoML Cloud را به بازار عرضه کرده است.

به کمک AutoML Cloud، کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده ار رابط درگ & دراپ، مدل‌های یادگیری ماشینی بسازند و یا به بیان دیگر، اگر شرکتی برنامه‌نویسان خبره‌ای در زمینهٔ ماشین لرنینگ نداشته باشد، گوگل می‌تواند یکسری از نیازهای آن کمپانی را در این زمینه پاسخگو باشد (برای آشنایی بیشتر با مفهوم یادگیری ماشینی، به مقالهٔ یادگیری ماشینی چیست؟ مراجعه نمایید).

پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان پلتفرم یادگیری ماشینی گوگل موسوم به AutoML عملکرد بهتر از سازندگانش داشته است! در مورد Google AutoML که پروژه‌‌ای است که نرم افزار ماشین لرنینگ خود را خودش ایجاد می‌کند صحبت کردیم. انتشار نسخهٔ کلود AutoML می‌تواند کل این پروسه را آسان‌تر کرده و رابط ساده‌ای برای آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی‌تان به شما ارائه بدهد.

AutoML Cloud در نسخهٔ اولیه‌اش صرفاً محدود به تشخیص عکس می‌باشد. این سرویس جدید که AutoML Vision نام دارد، می‌تواند مدل‌های تشخیص عکس سفارشی درست کند. همچنین رابط کاربری سادهٔ آن به شما اجازه می‌دهد که به آسانی تصاویر را آپلود کرده، آموزش داده و مدیریت‌شان کنید و در نهایت مدل‌ها را بر روی Google Cloud دیپلوی کنید. همچنین باید گفت که دقت AutoML افزایش یافته و سریع‌تر می‌تواند شما را به مدل‌سازی دلخواهتان برساند.

این پروژه توسط مشارکتی میان Google Brain و دیگر تیم‌های هوش مصنوعی صورت گرفته است. دیگر غول‌های تکنولوژی مانند آمازون و مایکروسافت هم بیکار ننشسته و در حال ارائهٔ ابزارهای #هوش مصنوعی از پیش آموزش دیدهٔ خودشان می‌باشند. حال باید دید که در این ورطه چه کسی موفق‌تر بوده و می‌تواند کاربران کلودی بیشتری را به سمت خودش جذب کند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon