سعید فرضیان

گفتگو با سعید فرضیان

برنامه‌نویس ارشد و هم‌بنیان‌گذار سامانه تلوبیون

00:00:00 00:00:00 playerbar-podcast-background podcast-playbar-timeline-background
00:00:00 00:00:00
اسفند 1396 برنامه‌نویسی
امتیاز این اپیزود
2109 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
برنامه‌نویسی برنامه‌نویسی

معرفی اپیزود

سعید فرضیان متولد سال ۱۳۶۶ در شهر تهران است. علیرغم علاقهٔ زیاد به ساخت وسائل مکانیکی و الکترونیکی در دوران کودکی و نیز علاقه به رشتهٔ مهندسی مکانیک، وی در سال ۱۳۸۴ وارد رشتهٔ مهندسی فناوری اطلاعات در دانشگاه صنعتی شریف شد و بسیار جذب این رشته گردید. در ادامهٔ راه، وی تحصیلات کارشناسی ارشد خود در شاخهٔ مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه تهران را هم‌زمان با تأسیس اولین استارتاپ خود برای راه‌اندازی سامانهٔ تلوبیون در سال ۱۳۹۰ آغاز کرد (هرچند پس از گذشت یک سال، از دانشگاه انصراف داد و تمام انرژی خود را همراه با دیگر بنیان‌گذران این سامانه، صرف توسعهٔ آن کرد).

پس از حدود چهار سال فعالیت فنی و مدیریتی در این استارتاپ، به عنوان مدیر فنی سرویس اسنپ وارد آن مجموعه شد و رهبری تیم توسعهٔ نرم‌افزار این مجموعه را بر عهده گرفت. در همین حین و تا سال ۱۳۹۵، با مجموعه‌ها و پروژه‌های نرم‌افزاری دیگری همچون سامانه موسیقی ریتمو نیز همکاری موفق داشت تا اینکه خرداد ماه آن سال ایران را به مقصد آلمان ترک کرد و هم‌اکنون در شرکت چندملیتی تریواگو به عنوان برنامه‌نویس ارشد مشغول به فعالیت است.

تجربهٔ راه‌اندازی و کار با چندین استارتاپ در حوزه‌های فنی و نیز رهبری تیم‌های چابک، تجربیات ارزشمندی برای ایشان فراهم آورده است. از نظر تجربهٔ فنی، علیرغم شروع با زبان برنامه‌نویسی Java در دوران دانشگاه به مدت دو سال، در حال حاضر تخصص اصلی وی زبان‌های Python و PHP است. همچنین ورود به کدنویسی و توسعهٔ سامانه‌های مبتنی بر بلاکچین -همچون Ethereum- از برنامه‌های ایشان در آیندهٔ نزدیک می‌باشد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایشان، می‌توانید به وب‌سایت شخصی سعید فرضیان و یا شبکه‌های اجتماعی لینکداین یا توییتر مراجعه بفرمایید.

امتیاز این اپیزود
2109 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
برنامه‌نویسی برنامه‌نویسی

متاسفانه خیلی نامفهوم صحبت میکنن

سلام خیلی خیلی ممنون واقعا نوری هستین راه زندگی من رو روشن کرده آرزوی بهترین هارو دارم برای شما . پیشنهاد : میانگین صدای ضبط شده در پادکست هاتون رعایت بشه تا مجبور نشیم صدا رو کم و زیاد کنیم. موفق باشید.

سلام بنده یکی از کاربران هستم منتهی دسترسی ندارم لاگین کنم (یوزر پس) از ایشون سوال کنید که چطوری اومدن برنامه نویسی رو شروع کردن یعنی چطوری پیشرفت کردن ؟ مثلا رفتن ویدیو اموزشی زیاد دیدن بعد تکنیک ها رو در پروژه هاشون پیاده کردند یا نه مطالعه زیاد کتاب و اینکه ایا بهتره مثلا 50 درصد زبان رو یاد گرفت بعد بریم هرجا لازم شد در مورد چیزی بریم تحقیق بکنیم حل بکنیم یا نه از اول همشو بلد باشیم و احتیاج به سرچ کردن نباشه ... مثلا برای پی اچ پی اول بریم یه CRUD بدونیم چیه و بعد بریم هرجا داخل پروژه چیزی لازم شد بریم یاد بگیریم ... ممنون میشم بپرسید ...

سلام به نظر شما بهترین روش برای یادگیری زبان برنامه نویسی چیست؟ 😆

سلام . بیزحمت بپرسید که اگه بخوان یک زبان رو توصیه بکنند برای کسی که هدفش خارج شدن از کشور و اشتغال در اروپا هست ، چه زبانی رو پیشنهاد میدن ؟ همچنین بپرسید ایا تحصیلات در رشته کامپیوتر نداشان میتونه مانع پذیرش رزومه توسط شرکت های خارجی باشه ؟ و سوال آخر اینکه حداقل حقوق یک برنامه نویس بک اند برای شروع کار در اروپا حدودا چقدر هست . ممنون

کی ضبط میکنید پادکست رو خیلی وقت شده ...

سلام، چند سالی هست که برنامه نویسی میکنم، قصدم اینه که کم کم مدیر پروژه بشم. برای این هدف چه توصیه ای دارین؟ چه مطالعاتی کنم؟

با سلام و خسته نباشید به تیم سکان و آقای مرادی اول یه انتقاد داشتم اینکه پادکستا مثل قبلا انرژی نداره و یذره کم جون شده ( محتوا همچنان درجه یکه ). بحث ها اگه یذره صمیمی تر و گرم تر باشه عالی میشه و اما سوال ها : - از اقای مهندس بپرسید که خارج از ایران بازار کار پایتون بیشتر متمرکز رو چه حوزه ایه ( دیتاآنالیز , وب و وب اپلیکیشن , امنیت و شبکه و ... ) و درخواست های کاری بیشتر پیرامون کدوم فریموورک هاست . اگه بتونند در مورد مسائل ریزتری مثل میزان حقوقش هم صحبت کنن عالی میشه -از اونجایی که ایشون تجربه کار کردن تو استارتاپ های موفق رو دارن ازشون بپرسید کسی که سابقه کاری نداره ولی سابقه برنامه نویسی داره و بخواد برای کسب تجربه وارد این محیط های استارتاپی در ایران بشه فضا رو چجور میبینن ؟ آیا بهتره برای شروع وارد یه شرکت باتجربه بشه یا محیط های استارتاپی به نوعی پویاتر هستن و میتونن مفید تر باشن - و اینکه در مورد کدنویسی و کسب تجربه در حوزه کریپتوکارنسی ها و بلاکچین چه آینده ای رو پیشبینی میکنن ؟

سلام خسته نباشید لطفا از ایشون بپرسد،بهترین کاری که یک دانشجو در دوران دانشجوییش می تونه انجام بده چی هستش؟؟ و لطفا بپرسید،با برنامه نویسی چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؟؟ فقط میشه سایت و برنامه ی موبایل و بازی ساخت؟؟یا کارهایی دیگه ای هم میشه کرد؟؟ خیلی ممنونم

سلام . میشه بپرسید در آلمان با چه زبانی ( انگلیسی / آلمانی ) کار میکنید و هنگام پدیرش تاکیدی بر زبان آلمانی بوده است ؟

online-support-icon