علیرضا رنجبر شورابی

گفتگو با علیرضا رنجبر شورابی

مشاور در حوزه ی طراحی Persuasive و Gamification

مرداد 1400 UI/UX
00:00:00 00:00:00 playerbar-podcast-background podcast-playbar-timeline-background
00:00:00 00:00:00
مرداد 1400 UI/UX
فهرست موضوعی
  • معرفی آقای رنجبر شورابی 00:01:26
  • سوابق حرفه ای و مسیر شغلی 00:02:18
  • Persuasive Design چیست و چه زیر شاخه هایی دارد؟ 00:14:58
  • آیا Persuasive Design یک Dark Pattern است؟ 00:25:54
  • پیش نیازهای طراح Persuasive شدن چیست؟ 00:35:26
  • نقش رشته ی مهندسی برق و دانش برنامه نویسی 00:47:22
  • آیا همه چیز را میتوان به بازی تبدیل کرد؟ 00:54:18
  • تفاوت Game و Play چیست؟ 00:59:41
  • عناوین شغلی و جریان های کاری 01:07:01
  • چه زمانی از Persuasive Designer وارد پروژه میشود؟ 01:12:10
  • سایت ها و برنامه های موفق در Gamification و Persuasive 01:21:35
  • آیا کسب و کارها اهمیت Persuasive Design را میدانند؟ 01:30:23
  • Gamification برای چه نوع کسب و کارهایی مناسب است؟ 01:36:17
  • مراحل Gamify محصولات نرم افزاری 01:39:46
  • مسیر متخصص شدن در طراحی Persuasive و Gamification 02:10:20
  • اهمیت چندفرهنگی بودن جامعه هدف برروی طراحی Persuasive 02:20:52
  • بازی جدی یا Serious Game چیست؟ 02:22:40
  • استفاده از Serious Game برای ایجاد یا بهبود فرهنگ سازمانی 02:28:41
  • توصیه ای برای کسب و کارها و افراد علاقه مند 02:31:32
  • معرفی فیلم، کتاب و بازی های تاثیرگذار 02:35:47
امتیاز این اپیزود
1075 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
UI/UX UI/UX

معرفی اپیزود

در قسمت 69 ام از رادیو فول استک سکان آکادمی، میزبان آقای علیرضا رنجبر شورابی هستیم. ایشان در سن 41 سالگی یکی از افراد شناخته شده در حوزه ی Persuasive Design، بازی های جدی (Serious Games)، Gamification و ... هستند. 

ایشان که دانش آموخته ی مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت ایران هستند، معتقدند ذهنیت مهندسی و ساختار یافته ای که تحصیلاتشان برایشان ایجاد کرده است یکی از عوامل موفقیت شان در کاری هست که امروز انجام می دهند. طبق صحبت هایی که در این قسمت از رادیو فول استک می شنوید، عامل دیگری که به موفقیت ایشان کمک زیادی کرده است تفکر الگریتیمی است. که به واسطه ی تجربه ی چندین ساله ی ایشان در برنامه نویسی برایشان بدست آمده است.

ایشان یکی از هم بنیانگذارهای شرکت نرم افزاری تعاملی نور و حرکت (استودیو نور و حرکت) هستند که بازی های و انیمیشن های تلویزیونی متعددی را درست کردند و البته به واسطه ی آنها جوایز زیادی را بردند. یکی از بازی های تولید شده توسط ایشان و همکاران شان بازی گشت پلیس هست.

فهرست موضوعی
  • معرفی آقای رنجبر شورابی 00:01:26
  • سوابق حرفه ای و مسیر شغلی 00:02:18
  • Persuasive Design چیست و چه زیر شاخه هایی دارد؟ 00:14:58
  • آیا Persuasive Design یک Dark Pattern است؟ 00:25:54
  • پیش نیازهای طراح Persuasive شدن چیست؟ 00:35:26
  • نقش رشته ی مهندسی برق و دانش برنامه نویسی 00:47:22
  • آیا همه چیز را میتوان به بازی تبدیل کرد؟ 00:54:18
  • تفاوت Game و Play چیست؟ 00:59:41
  • عناوین شغلی و جریان های کاری 01:07:01
  • چه زمانی از Persuasive Designer وارد پروژه میشود؟ 01:12:10
  • سایت ها و برنامه های موفق در Gamification و Persuasive 01:21:35
  • آیا کسب و کارها اهمیت Persuasive Design را میدانند؟ 01:30:23
  • Gamification برای چه نوع کسب و کارهایی مناسب است؟ 01:36:17
  • مراحل Gamify محصولات نرم افزاری 01:39:46
  • مسیر متخصص شدن در طراحی Persuasive و Gamification 02:10:20
  • اهمیت چندفرهنگی بودن جامعه هدف برروی طراحی Persuasive 02:20:52
  • بازی جدی یا Serious Game چیست؟ 02:22:40
  • استفاده از Serious Game برای ایجاد یا بهبود فرهنگ سازمانی 02:28:41
  • توصیه ای برای کسب و کارها و افراد علاقه مند 02:31:32
  • معرفی فیلم، کتاب و بازی های تاثیرگذار 02:35:47
امتیاز این اپیزود
1075 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
UI/UX UI/UX

از کسی به‌عنوان متخصص گیمیفیکیشن در حوزۀ آموزش یاد کردید. اگر ممکنه اسمش درست شنیده نمی‌شه. اگه ممکنه بنویسید اینجا.

معرکه بود گفتگو , درخواستی که دارم راه ارتباط یا ایمیل یا پیج مهمانان محترم هم قرار بدین که بتونیم دنبالشون کنیم .ممنون

ممنون از جناب دکتر بسیار عالی بود خیلی عالی ... وتشکر از خدمات عالی ورایگانتون

ممنون از این همه خدمات رایگان و مفیدتون