آموزش برنامه نویسی

دوره آموزش برنامه نویسی

در دوره ی آموزش برنامه نویسی سکان آکادمی، با تاریخچه ی برنامه نویسی، اصول برنامه نویسی، زبان های برنامه نویسی مختلف و ... آشنا خواهیم شد.

سطح مقدماتی | 810+ دانشجو
آموزش برنامه نویسی
6:10 ساعت
آموزش متنی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
6:10 ساعت
آموزش متنی
header-svg-bg

معرفی دوره

آخرین به‌روزرسانی دوره: 02 مهر 1394 آخرین به‌روزرسانی دوره: 02 مهر 1394

چرا باید برنامه‌نویسی یاد بگیریم؟

در عصر حاضر، یادگیری اصول برنامه‌نویسی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سیستم‌های آموزشی کشورهای تراز اول دنیا همچون کشورهای آمریکایی و اروپایی مبدل شده است و دلیل مهم انگاشتن چنین مهارتی توسط این کشورها، نیاز رو به رشد جامعه به این مهارت بسیار کاربردی می‌باشد به‌طوری‌که گفته می‌شود تا چند سال آینده، دانشگاه‌ها صرفاً بخش اندکی از نیاز بازار کار به برنامه‌نویسان را پوشش خواهند داد.

بدون شک عنوانی که می‌توان برای عصر حاضر درنظر گرفت، عصر تکنولوژی است و شاهد چنین ادعایی هم این است که در عصر کنونی، تکنولوژی در تمامی جنبه‌های زندگی ما از حریم‌خصوصی گرفته تا محیط کار و … رخنه کرده است؛ در مورد تأثیرات زیاد تکنولوژی در بهبود زندگی بشری جای هیچ‌گونه بحثی نیست اما درعین‌حال بایستی بررسی کنیم و ببینیم که به چه شکل می‌توانیم نسل جدیدمان را از مصرف‌کنندهٔ تکنولوژی به تولید‌کنندهٔ آن مبدل سازیم.

می تونی خیلی سریع با کارراهه‌ی "برنامه نویس Front-End شو" وارد دنیای برنامه نویسی وب بشی!

به‌عبارت دیگر، مادامی‌که نسل جدید (یا همان کودکان‌مان) صرفاً از کامپیوتر، لپ‌تاپ و غیره برای بازی، چت کردن و فعالیت‌هایی از این دست استفاده می‌کنند، به هیچ‌وجه نمی‌توان ایشان را کاربران عصر تکنولوژی نامید بلکه ایشان صرفاً مصرف‌کنندهٔ تکنولوژی هستند. در مقابل، کاربرانی را واقعاً می‌توان انسان‌های عصر تکنولوژی نامید که با استفاده از ابزارهایی که در دسترس دارند بتوانند به ایجاد نوآوری پرداخته، از تکنولوژی برای ارتقاء مهارت شخصی بیشتر استفاده کنند و در یک کلام تبدیل به افرادی شوند که قادر می‌گردند عنان تکنولوژی را در دست گیرند و برنامه‌نویسی هم یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که ما را در این توانمندسازی یاری می‌رساند. بنابراین آموزش برنامه نویسی، در عصر حاضر یکی از مهم ترین مهارت هاست.

پیش نیاز های آموزش برنامه نویسی

برای برنامه نویس شدن نیاز است به دو مهارت تایپ ده انگشتی و زبان انگلیسی (آشنایی نسبی، حداقل در حد خواندن و نوشتن) ؛ تسلط داشته باشید. شاید این دو مهارت برای خیلی ها مهم به نظر نرسد اما در دراز مدت می‌تواند حرفه شما را به عنوان یک برنامه‌نویس تحت الشعاع قرار دهند.

بنابراین اگر هنوز بر این دو مهارت تسلط کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم همزمان با شروع آموزش برنامه نویسی، این دو مهارت را هم آموخته و برای یادگیری آنها برنامه ریزی داشته باشید.

علاوه بر این دو مهارت، آشنایی کافی با کامپیوتر و اینترنت نیز می توانند به مسیر برنامه نویس شدن شما سرعت دهند.

بنابراین پیش نیازهای لازم برای سرعت دادن به یادگیری برنامه نویسی به صورت زیر خلاصه می شود:

  • تسلط نسبی بر تایپ ده انگنشتی
  • آشنایی نسبی با زبان انگلیسی
  • آشنایی نسبی با کامپیوتر
  • آشنایی نسبی با اینترنت

فواید آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه‌نویسی فواید زیادی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  1. برخوردار شدن از یک ذهن تحلیلگر
  2. کسب درآمد بالا
  3. مهاجرت راحت تر
  4. تنوع در شرایط شغلی (حضوری، دورکار، فریلنسری، پروژه ای)
  5. انعطاف پذیری

اهداف دورهٔ آموزش برنامه‌نویسی

 آنچه در پایان این دورهٔ آموزشی آنلاین به‌دست خواهید آورید، شناخت دقیقی از:

  • تاریخچهٔ اولین زبان‌های برنامه‌نویسی و اولین برنامه‌نویسان دنیا،
  • آشنایی با تفاوت‌های زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف،
  • سبک‌های گوناگون برنامه‌نویسی،
  • آشنایی با مسائلی همچون الگوریتم و فلوچارت
  • آشنایی با برنامه‌نویسی شیئ‌گرا (OOP)

  و سایر حوزه‌های مربوطه می‌باشد.

این دوره شما را برای شروع یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی مورد نیاز بازار کار کنونی همچون جاوا، پایتون، پی‌اچ‌پی و غیره، فراگیری اصول طراحی سایت و یا توسعهٔ اپلیکیشن موبایل به‌خوبی آماده ساخته و در تألیف این دوره سعی گردیده که تا حد ممکن از کلی‌گویی پرهیز کرده و با زبانی ساده و غیرفنی، مباحث مربوط به اصول برنامه‌نویسی به افراد مبتدی منتقل گردد.

header-svg-bg

مدرس شما


بهزاد مرادی teacher-role-verified-icon
برنامه‌نویس

این عضو تیم تا کنون چیزی در مورد خود ننوشته است.

header-svg-bg

سوالات متداول


دوره آموزش برنامه‌نویسی عرضه شده در سکان آکادمی برای هر دانشجوی علاقمندی که به‌تازگی قصد ورود به صنعت توسعهٔ نرم‌افزار را دارا است مفید و مثمرثمر واقع خواهد شد؛ باتوجه به این‌که در این دوره مفاهیمی کلی در مورد صنعت برنامه‌نویسی مطرح می‌گردد، توصیه می‌شود هرکسی که علاقمند به یادگیری یک زبان همچون جاوا، پی‌اچ‌پی، پایتون و یا هر زبان برنامه‌نویسی دیگری است، پیش از شروع این دوره را بگذراند تا در حین فرایند آموزشی خود با علامت‌سؤال‌های به‌مراتب کمتری مواجه گردد.

این دوره کاملاً رایگان و به‌صورت آنلاین برگزار می‌گردد.

باتوجه به این‌که خود این دورهٔ آموزشی به‌عنوان یک دورهٔ مقدماتی تألیف و عرضه شده است،‌ لذا نیاز به پیش‌نیاز خاصی ندارد.


 

دانشجویانی که دورهٔ آموزش اصول برنامه‌نویسی در سکان آکادمی را بگذرانند، درک نسبتاً کاملی از این‌که برنامه‌نویسی چیست، تاریخچهٔ برنامه‌نویسی، ابزارهای مورد استفاده برای برنامه‌نویسی، دیتابیس، شیٔ‌گرایی، لایسنس‌ها، اجایل و ... به‌دست خواهند آورد.

براساس قوانین سکان آکادمی، هرگونه بازنشر دوره‌های آموزشی این وب‌سایت برخلاف قوانین سکان آکادمی بوده، از لحاظ شرعی حرام و از لحاظ حقوقی قابل پیگرد قانونی است.

header-svg-bg

آخرین گفت‌وگوهای این دوره


آموزش برنامه نویسی-colorful

دوره آموزش برنامه نویسی

6:10 ساعت
آموزش متنی
810+ دانشجو
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
online-support-icon