۸ کتاب فوق‌العاده برای یادگیری هرچه بهتر زبان PHP

۸ کتاب فوق‌العاده برای یادگیری هرچه بهتر زبان PHP

PHP یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای وب است. این زبان سینتکسی دارد که یادگیری آن آسان بوده و کاربرپسند است، بر روی تمام سیستم‌عامل‌ها کار می‌کند و می‌توان از آن برای بیلد کردن اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های کلاسیک، بک‌اند اپ‌های موبایلی، رِست ای‌پی‌آی‌ و غیره استفاده کرد. در این پست، ۸ کتاب فوق‌العاده و رایگان در مورد PHP که به شما کمک می‌کنند رویکردهای جدیدی را برای حل مسائل یاد گرفته، دانش و مهارت‌تان را به‌روز نگاه دارید، گلچین شده‌ است.

PHP Pandas
این کتاب مناسب تازه‌کارها و یا دولوپرهای سطح متوسط است که می‌خواهند چیزی جدید یاد گرفته یا مهارت‌هایشان را بهبود ببخشند. مطالعهٔ این کتاب آسان و لذت‌بخش بوده و همه چیز را -از اصول این زبان گرفته تا بیلد کردن اپلیکیشن‌های پیچیدهٔ پی‌اچ‌پی- پوشش می‌دهد. همچنین هر فصل این کتاب حاوی توضیحات دقیقی به همراه یکسری مثال‌های راحت‌الفهم است.

Survive the Deep End: PHP Security
این کتاب به شما نشان می‌دهد که چه‌طور امنیت اپلیکیشن خود را بهبود ببخشید و شامل توضیحاتی کاربردی در مورد یکسری از پراستفاده‌ترین حملات امنیتی و مثال‌هایی جامع بوده و همچنین توصیه‌هایی را در رابطه با نحوهٔ محافظت اپلیکیشن‌تان از حملات این‌چنینی به شما ارائه می‌کند.

Laravel: Code Smart
این کتاب یک معرفی کلی بر Laravel، یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های PHP، است. مطالعه و درک این کتاب آسان بوده، مثال‌هایی کاربردی دارد و بهترین رویکردهایی که در لاراول مورد استفاده قرار می‌گیرند را برای شما عنوان می‌کند. این کتاب بسیار مناسب مبتدی‌ها است و به شما نشان می‌دهد که چه‌طور از پایه، پروژه‌های جدیدی را راه‌اندازی کرده و با استفاده از ویژگی‌های قدرتمند این فریمورک، آن را تقویت و بهینه‌سازی کنید.

PHP: The Right Way
این کتاب یک ابزار عالی برای یاد گرفتن PHP است. این کتاب بهترین رویکردها (Best Practices)، دیپندنسی اینجکشن، نحوهٔ کار با دیتابیس‌های مختلف، تست کردن و خیلی چیزهای دیگر را آموزش می‌دهد و شامل لینک‌هایی به خارج از کتاب برای آموزش و یادگیری بیشتر در این زمینه است. گفتنی است که این کتاب به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی و غیره ترجمه شده‌ است.

Practical PHP Testing
مخاطب هدف این کتاب دولوپرهای حرفه‌ای PHP هستند و متشکل از مجموعه مقالاتی است که نویسنده در مورد Practical PHP Testing (تست کاربردی پی‌اچ‌پی) نوشته‌ است. این کتاب شامل فصلی در مورد توسعهٔ مبتنی بر تست (Test-Driven Development یا به اختصار TDD)، نمونه کدها و تعدادی تمرین پس از پایان هر فصل می‌باشد.

PHP Reference: Beginner to Intermediate
این کتابی است که اصول اولیهٔ PHP را پوشش داده و می‌توان از آن به عنوان یک رفرنس یا مرجع کارآمد و کاربردی استفاده کرد. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چه‌طور از اپراتورها، استراکچرها، متغیرها و توابع استفاده کرده و چه‌طور با دیتابیس‌ها کار کنید. توضیحات این کتاب عالی بوده و درک آن‌ها ساده‌ است و شامل تعدادی مثال برای هر موضوع می‌باشد. اگرچه این کتاب برای PHP 5 نوشته شده، اما به دلیل سازگاری این زبان با نسخه‌های پیشین، نکات گفته شده را می‌توان بر روی PHP 7 هم به‌کار برد (برای شروع یادگیری PHP 7، می‌توانید به دورهٔ آموزش PHP در سکان آکادمی مراجعه نمایید).

PHP 7 from Scratch
این کتاب برای افراد کاملاً مبتدی است که به توضیح ویژگی‌های اساسی این زبان، نحوهٔ ایجاد یک محیط توسعهٔ اپلیکیشن، استفاده از فانکشن‌ها و نحوهٔ ساخت یک وب‌پیج ساده پرداخته است. در پایان هر فصل، تمرین‌هایی وجود دارد که برای درک بهتر مطلب می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

Domain-Driven Design in PHP
این کتاب رویکردی برای مدل‌سازی پروژه‌های نرم‌افزاری پیچیده است به طوری که بازتابی برای سیستم‌هایی باشد که به طور روزانه و در دنیای واقعی با آن‌ها سروکار داریم. این تکنیکی است که به ویژه در دنیای جاوا و دات‌نت محبوب است اما این کتاب مقدمه‌ای کاربردی برای استفاده از آن در PHP برایتان فراهم آورده است. گفتنی است که این کتاب منبع یادگیری خوبی برای دولوپرهای سطح متوسط و پیشرفته محسوب می‌شود.

به غیر از کتاب‌های فوق‌الذکر، چه کتاب‌ها یا دوره‌های دیگری برای زبان PHP می‌شناسید که ارزش معرفی کردن داشته باشند؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon