کتاب هایی که هر طراح تجربه-رابط کاربری باید بخواند | قسمت چهارم

کتاب هایی که هر طراح تجربه-رابط کاربری باید بخواند | قسمت چهارم

تا به اینجای کار، 15 مورد از کتاب‌هایی که طراحان رابط و تجربه‌ی کاربری باید بخوانند را معرفی کرده‌ایم.

لینک قسمت‌های قبلی: قسمت اول | قسمت دوم | قسمت سوم

در این قسمت نیز به پنج کتاب دیگر می‌پردازیم که می‌توانند سرعت رشد و پیشرفت شما را در این حوزه افزایش دهند.

توجه داشته باشید، توضیحاتی که برای هر کتاب آورده‌ایم، ترجمه‌ای از توضیحات این کتاب‌هاست که در وبسایت Amazon و سایر وبسایت‌های مربوطه منتشر شده‌اند.

1- Usable Usability

تصویری از کتاب Usable Usability

مشاهده این کتاب در Amazon

نویسنده: Eric Reiss| تاریخ چاپ: 3 ژوئیه 2012 | تعداد صفحه: 256 | دانلود کتاب

آیا از پاپ‌آپ‌ها ناامید شده‌اید؟ فرم‌هایی که اگر یک گزینه از آنها را پاسخ ندهید، باعث می‌شوند از نو شروع کنید؟ پیام‌های خطای بی‌معنی دریافت می‌کنید؟ شما تنها نیستید! این کتاب به شما کمک می‌کند به‌سادگی این موارد را در بار اول، به‌درستی انجام دهید (یا آنچه را که مشکل دارد، حل کنید). این کتاب با داشتن فضای داخلی تمام رنگی پر از نمونه‌های طراحی و چیدمان، به شما می‌آموزد که چگونه نیازهای کاربر را درک کنید، تکنیک‌هایی را برای فراتر رفتن از انتظارات کاربر فاش می‌کند و مجموعه‌ای از توصیه‌های ارزشمند را برای بهبود کیفیت کلی تجربه‌ی کاربر ارائه می‌دهد. کارشناس تجربه‌ی کاربر مشهور، Eric Reiss، دانش خود را از چندین دهه تجربه در ساخت محصولات کاربردپذیر برای همه، به اشتراک می‌گذارد.

2- UX Design - The Definitive Beginners Guide

تصویری از کتاب UX Design - The Definitive Beginners Guide

مشاهده این کتاب در UXPin

نویسنده:  Guiseppe Getto و Jerry Cao | تاریخ چاپ: 2016 | تعداد صفحه: 96 | دانلود کتاب

در این راهنمای رایگان، یاد خواهید گرفت که چگونه مانند بهترین طراحان تجربه‌ی کاربری در جامعه‌ی این دانش جذاب، فکر کنید. در این کتاب، فرایندهای فکری‌ای را که باید برای طراحی هر محصول بکار ببرید، یاد خواهید گرفت. تجربه‌ی کاربری، یک علم میان رشته‌ای و روشی برای نگاه کردن به جهان است که شامل تصمیم‌گیری فراتر از داده‌ها با در نظر گرفتن انسان‌ها است. پس این راهنما به مبتدیان کمک می‌کند تا از این باور غلط که تجربه‌ی کاربری، یک رشته‌ی تحصیلی مستقل است، دوری کنند. اگر به عنوان یک فرد مبتدی این موضوع را درک کنید، همین الان هم یک قدم جلوتر از افراد هم‌مسیر خود هستید.

3- UX Research

تصویری از کتاب UX Research

مشاهده این کتاب در Amazon

نویسنده: Brad Nunnally | تاریخ چاپ: 15 نوامبر 2016 | تعداد صفحه: 355 | دانلود کتاب

یکی از مسئولیت‌های کلیدی طراحان محصول و متخصصان تجربه‌ی کاربری، انجام تحقیقات رسمی و غیررسمی برای روشن کردن تصمیمات طراحی و نیازهای کسب‌وکار است. اما اغلب در مورد تحقیقات محصول، رمز و راز وجود دارد، با این احساس که باید یک استاد تحقیقات باشید تا هر چیز مفیدی را جمع آوری کنید. اما واقعیت این است که هر کسی می‌تواند تحقیقات محصول را انجام دهد. با این راهنمای سریع، یک زبان مشترک و مجموعه‌ای از ابزارها را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می‌کند تا تحقیقات را به شیوه‌ای آگاهانه و سازنده انجام دهید.

این کتاب، از چهار بخش تشکیل شده است که شامل مقدمه‌ای کوتاه بر تحقیقات تجربه‌ی کاربری، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی، ساده‌سازی تحقیقات و تجزیه و تحلیل و گزارش می‌شود. هر فصل دارای یک تمرین کوتاه است تا بتوانید به سرعت آنچه را که یاد گرفته‌اید، به کار ببرید.

4- UX Strategy

تصویری از کتاب UX Strategy

مشاهده این کتاب در Amazon

نویسنده: Jaime Levy| تاریخ چاپ: 12 مارس 2021 | تعداد صفحه: 302 | دانلود کتاب

استراتژی تجربه‌ی کاربری، نقطه‌ای است که طراحی تجربه‌ی کاربری و استراتژی کسب‌وکار به هم می‌رسند، اما تاکنون چارچوبی با کاربرد آسان برای اجرای آن وجود نداشته است. این راهنمای عملی، ابزارها و تکنیک‌های سبک استراتژی محصول را معرفی می‌کند تا به شما و تیم‌تان کمک کند راه‌حل‌های دیجیتالی نوآورانه‌ای را که مردم می‌خواهند، ابداع کنید.

نویسنده Jaime Levy به طراحان تجربه/رابط کاربری، مدیران محصول، کارآفرینان و استراتژیست‌های مشتاق، روش‌های ساده تا پیشرفته را نشان می‌دهد که می‌توانند فوراً اعمال شوند. شما دیدگاه ارزشمندی را از طریق موارد کسب‌وکاری و زمینه‌ی تاریخی به‌دست خواهید آورد.

5- Web Design Trends 2019

تصویری از کتاب Web Design Trends 2019

مشاهده این کتاب در UXPin

نویسنده: Carrie Cousins| تاریخ چاپ: 2019 | تعداد صفحه: 66 | دانلود کتاب

سال 2019 یک سال درخشان برای طراحی وب بود، زیرا توسعه‌دهندگان از ترندهایی (Trend) پیروی کردند که استایل را با سادگی ترکیب می‌کردند. چه یک طراح وب باشید و چه وبسایت یک شرکت را مدیریت کنید، درک و یادگیری تاکتیک‌ها و زیبایی‌شناسی طراحی جدید که برای جذب بازدیدکنندگان و ایجاد تجربه‌ی مثبت برای آنها طراحی شده‌اند، مهم است.

برای تیم‌های بازاریابی، توسعه‌دهندگان وب و طراحان، این کتاب الکترونیکی به‌صورت رایگان در اختیار شماست. این کتاب، پر از نکات و ترفندهای طراحی و برندسازی برای وبسایت شما است. مهم نیست که وبسایت شما قدیمی به‌نظر می‌رسد یا عملکردی ندارد، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید بیاموزید. به‌طوری که هر ویژگی و قابلیت جدیدی که اضافه می‌کنید، مدرن و زیبا باشد.

جمع بندی

کتاب‌هایی که معرفی شدند، تکه‌ای از ده‌ها کتاب هستند که در دنیای طراحی تجربه کاربری توسط اساتید و نویسندگان مطرح و کاربلد تهیه و نگاشته شده‌اند. امیدواریم این کتاب‌ها بتوانند در طراحی و درک بهتر مفهوم تجربه کاربری به شما عزیزان و دوستان طراح کمک کنند و به یاد داشته باشید که علم تجربه‌ی کاربری، همواره در حال پیشرفت و قدرت گرفتن است. مهم است که این موضوع را بدانید و شما هم قدم به قدم با سلایق افراد، خود را بروز نگه دارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon