کتاب هایی که هر طراح تجربه/رابط کاربری باید بخواند | قسمت سوم

کتاب هایی که هر طراح تجربه/رابط کاربری باید بخواند | قسمت سوم

در قسمت اول و دوم از اهمیت کتابخوانی و تاثیر آن در سرعت پیشرفت و توسعه فردی صحبت کردیم و حال در این قسمت از سری مقاله‌های معرفی کتاب برای طراحان رابط و تجربه‌ی کاربری، به معرفی پنج کتاب دیگر می‌پردازیم که می‌توانند سرعت رشد و پیشرفت شما را در این حوزه افزایش دهند.

معرفی کتاب‌ها

تا به این قسمت، 10 مورد از کتاب‌هایی که طراحان رابط و تجربه‌ی کاربری باید بخوانند را معرفی کرده‌ایم. در این قسمت نیز به معرفی پنج کتاب دیگر می‌پردازیم که می‌توانند سرعت رشد و پیشرفت شما را در این حوزه افزایش دهند.

توجه داشته باشید، توضیحاتی که برای هر کتاب آورده‌ایم، ترجمه‌ای از توضیحات این کتاب‌هاست که در وبسایت Amazon و سایر وبسایت‌های مربوطه منتشر شده‌اند.

1- About Face

تصویری از کتاب About Face

مشاهده این کتاب در Amazon

نویسنده: Alan Cooper| تاریخ چاپ: 2 سپتامبر 2014 | تعداد صفحه: 720 | دانلود کتاب

About Face، راهنمایی جامع، تغییراتی را که در سراسر جهان برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها پیش آمده است را در نظر می‌گیرد. اطلاعات جدید شامل بحث در مورد برنامه‌های تلفن همراه، رابط‌های لمسی، ملاحظات اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش و موارد دیگر هستند.

حرفه‌ی طراحی تعاملی با موفقیت شرکت‌های طراحی‌محور در حال شکوفا شدن است و مشتریان را آماده می‌کند که از "طراحی" به‌عنوان یک عنصر حیاتی برای موفقیت در بازار انتظار داشته باشند. مصرف‌کنندگان برای وبسایت‌ها، نرم‌افزارها و دستگاه‌هایی که انتظارات آنها را برآورده نمی‌کنند، تحمل کمی دارند و تغییرات واکنش آنها در فلسفه‌ی کسب‌وکار گسترده شده است. این کتاب، طراحی تعامل را از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بیرون آورده و به فرهنگ واژگان روزمره وارد کرده است، و همچنان با ایده‌ها و روش‌های مرتبط با طراحان و توسعه‌دهندگان امروزی پیشرو است.

2- Designing User Interfaces

مشاهده این کتاب در Designingui

نویسنده: Mike Malewicz و Diana Malewicz | تاریخ چاپ: آوریل 2020 | تعداد صفحه: 419 | دانلود کتاب

یک کتاب رنگارنگ با دانش کامل و ضروری، دانش صنعت طراحی رابط کاربری، نکات، ترفندها و تجربیاتی که در طول بیش از 25 سال طراحی رابط کاربری داشتیم که به شما کمک می‌کند تا یک طراح رابط کاربری شوید.

3- Fixing Bad UX Designs

تصویری از کتاب Fixing Bad UX Designs

مشاهده این کتاب در Amazon

نویسنده: Lisandra Maioli| تاریخ چاپ: 27 فوریه 2018 | تعداد صفحه: 348 | دانلود کتاب

آیا وبسایت‌های شما بازدیدهای بیشتر و نرخ تبدیل کمتری را تجربه کرده‌اند؟ آیا طراحی‌های بد، وقت و هزینه‌ی شما را می‌گیرند؟

این کتاب پاسخی برای این مشکلات است. با مطالعات موردی بصری، می‌آموزید که برخی از طرح‌های کاربردی رایج در دنیای واقعی را ساده‌سازی و اصلاح کنید و در نهایت بهبود ببخشید. شما به مسائل رایج سادگی، ناوبری، ظاهر، نگهداری و بسیاری موارد دیگر نگاه خواهید کرد.

چالشی که اکثر طراحان تجربه‌ی کاربری با آن روبرو هستند، اطمینان از کاربرپسند بودن تجربه‌ی کاربری است. در این کتاب، ما به این موضوع با مطالعات موردی می‌پردازیم که با برخی از نرم‌افزارهای کاربردی و رایج تجربه‌ی کاربری شروع می‌شود و سپس به نرم‌افزارهای پیچیده می‌پردازیم. هر مطالعه‌ی موردی به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی را که یک تجربه‌ی کاربری بد با آن مواجه است را درک کنید و به شما یاد می‌دهد که آن را تحلیل کرده و این مشکلات را برطرف کنید.

همانطور که جلو می‌رویم، با کمک مطالعات موردی مختلف، درمورد معماری اطلاعات، تست کاربردپذیری، تکرار، بازطراحی تجربه‌ی کاربری و بسیاری از ویژگی‌های مرتبط دیگر خواهید آموخت. همچنین با پروژه‌هایی که در کتاب پوشش داده شده‌اند، چند ابزار طراحی تجربه‌ی کاربری جالب را یاد خواهید گرفت.

در پایان کتاب، شما به دانشی برای حل مشکلات طرح‌های تجربه‌ی کاربری بد و اطمینان از رضایت مشتری برای طراحی‌های خود، مجهز خواهید شد.

4- The Essential Elements of Successful UX Design

تصویری از کتاب The Essential Elements of Successful UX Design

مشاهده این کتاب در UXPin

نویسنده: UXPin | تاریخ چاپ: 2015 | تعداد صفحه: 108 | دانلود کتاب

در سال 2004، معمار اطلاعات، پیتر مورویل (Peter Morville) برای اولین بار "تجربه کاربری لانه زنبوری"، را به شکل یک نمودار در شبکه‌های اجتماعی پست کرد. این نمودار، یادآوری هفت عنصر تجربه‌ی کاربری موردنیاز برای محصولات موفق بود که ما می‌توانیم هر اصل را بر اساس آن شرح دهیم:

1. مفید - آیا محصول مشکل موردنیاز را حل می‌کند؟

2. کاربردپذیر – آیا استفاده از محصول آسان است؟

3. مطلوب - آیا استفاده از محصول لذت‌بخش است؟

4. ارزشمند - آیا محصول ارزش‌های کسب‌و‌کار را ارائه می‌دهد؟

5. یافتنی – آیا کاربران می‌توانند محتوای مرتبط را به‌راحتی پیدا کنند؟

6. دسترسی‌پذیر - آیا محصول برای افراد با معلولیت‌های مختلف قابل استفاده است؟

7. معتبر - آیا محصول برای کاربران و افراد قابل‌اعتماد است؟

این اصول با بسیاری از طراحان طنین‌انداز شد و لانه‌ی زنبوری آقای مورویل، شروع به نشان دادن اصول اولیه‌ی طراحی تجربه‌ی کاربری کرد. 

اگرچه این اصول برای اولین بار بیش از یک دهه پیش مطرح شدند، اما همچنان مانند همیشه در تیم‌های محصولات مدرن وجود دارند.

5- Get Started in UX

تصویری از کتاب Get Started in UX

مشاهده این کتاب در Amazon

نویسنده: Matthew Magain| تاریخ چاپ: 16 اکتبر 2014 | تعداد صفحه: 163 | دانلود کتاب

آیا می‌خواهید بدانید که کدام دوره‌ی تجربه‌ی کاربری را مطالعه کنید یا چگونه بدون هیچ تجربه‌ای یک شغل در تجربه‌ی کاربری بدست آورید؟ آیا درگیر نحوه‌ی ساختن یک پورتفولیوی مبتدی و خوب هستید؟ ما در راهنمای معتبرمان برای شروع شما در حرفه‌ی تجربه‌ی کاربری، پاسخ به این سوالات و بسیاری از سوالات پیچیده‌ی دیگر را آماده کرده‌ایم.

بیش از هر زمان دیگری، مدیران و ذینفعان متوجه شده‌اند که تجربه‌ی کاربر از محصولات و خدمات شرکتشان برای نتیجه‌ی نهایی بسیار مهم است و این تجربه طراحی کردنی است. تجربه‌ی کاربر، مفهومی برای به تصویر کشیدن این همسویی از جانب طراحی و استراتژی کسب‌وکار است.

جمع بندی

کتاب‌هایی که معرفی شدند، تکه‌ای از ده‌ها کتاب هستند که در دنیای طراحی تجربه کاربری توسط اساتید و نویسندگان مطرح و کاربلد تهیه و نگاشته شده‌اند. امیدواریم این کتاب‌ها بتوانند در طراحی و درک بهتر مفهوم تجربه کاربری به شما عزیزان و دوستان طراح کمک کنند و به یاد داشته باشید که علم تجربه‌ی کاربری، همواره در حال پیشرفت و قدرت گرفتن است. مهم است که این موضوع را بدانید و شما هم قدم به قدم با سلایق افراد، خود را بروز نگه دارید.

منتظر قسمت بعدی باشید ؛)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon