سرفصل‌های آموزشی
آموزش RESTful API
پیش‌نیازهای دورهٔ آشنایی با RESTful API

پیش‌نیازهای دورهٔ آشنایی با RESTful API

به طور کلی می‌توان گفت که نوشتن API با معماری REST جزو مباحث پیشرفته در توسعهٔ نرم‌افزار محسوب می‌گردد و توسعه‌دهندگانی که حداقل چند سالی در این صنعت مشغول به فعالیت باشند خواهند توانست به سادگی مباحث مرتبط با این مسئله را درک کنند. با این توضیح، به منظور هرچه بهره‌مندی بیشتر از نکاتی آموزشی این دوره، توصیه می‌شود که دانشجویان به مباحث زیر یک تسلط نسبی داشته باشند:

آشنایی با سازوکار Web و پروتکل HTTP

درک شیوهٔ کارکرد وب، ارتباط مابین کلاینت و سرور، نحوهٔ ارسال ریکوئست‌هایی از جنس اچ‌تی‌تی‌پی و مسائلی از این دست به منظور توسعهٔ یک ای‌پی‌آی ضروری‌اند که در همین راستا دانشجویان می‌توانند به دورهٔ وب چگونه کار می‌کند؟ مراجعه نمایند.

زبان برنامه‌نویسی PHP

با توجه به اینکه در این دوره از زبان پی‌اچ‌پی به منظور توسعهٔ ای‌پی‌آی استفاده خواهیم نمود، آشنایی با اصول این زبان الزامی است که در همین راستا علاقه‌مندان می‌توانند به دورهٔ آموزش پی‌اچ‌پی مراجعه نمایند.

مفاهم شیئ‌گرایی (OOP)

علاوه بر آشنایی با مقدمات زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی همچون متغیرها، دستورات شرطی، حلقه، سوئیچ و غیره، درک مفاهیم Object-Oriented Programming یا به اختصار OOP نیز کمک به درک بهتر ساختار پروژه‌ای خواهد کرد که در این دوره قصد داریم آن را پیاده‌سازی نماییم.

زبان SQL و سیستم مدیریت پایگاه دادهٔ MySQL

ذخیره‌سازی داده‌های این پروژه از طریق MySQL خواهد بود و کوئری زدن به دیتابیس نیز از طریق زبان SQL صورت می‌گیرد که در همین راستا آشنایی با این دو مقوله ضروری است که توصیه می‌شود پیش از شروع این دوره و یا به صورت هم‌زمان دورهٔ آموزش SQL و MySQL را بگذرانید.

درک اصول معماری سه‌لایهٔ MVC

در دورهٔ آموزش معماری MVC، اقدام به ساخت فریمورکی بر پایهٔ معماری ام‌وی‌سی نمودیم که در این دوره از همان فریمورک به منظور توسعهٔ یک رِست ای‌پی‌آی استفاده خواهیم نمود؛ لذا گذراندن دورهٔ فوق‌الذکر و درک معماری پروژه پیش از شروع این دوره الزامی است.

online-support-icon