وب چگونه کار می‌کند؟

دوره وب چگونه کار می‌کند؟

در این دوره با نحوهٔ کارکرد وب و اینکه چگونه می‌توانیم وب‌سایتی را از طریق مرورگر خود مشاهده کنیم آشنا خواهید شد.

سطح مقدماتی | 350+ دانشجو
وب چگونه کار می‌کند؟
30 دقیقه
آموزش متنی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
30 دقیقه
آموزش متنی
header-svg-bg

معرفی دوره

آخرین به‌روزرسانی دوره: 16 دی 1397 آخرین به‌روزرسانی دوره: 16 دی 1397

در این دوره با سازوکار پروتکل HTTP و نسخهٔ ایمن آن تحت عنوان HTTPS آشنا شده و خواهیم دید که اساساً در پشت پرده چه اتفاقی می‌افتد که می‌توانیم یک وب‌سایت را در مرورگر خود باز کنیم که در این بین باید با مفاهیمی همچون DNS Server و Nat Server نیز آشنا شویم که اصطلاحاتی از این دست نیز کاملاً توضیح داده شده‌اند.

در پایان این دوره، خواهیم دید که پروتکل امن HTTPS چگونه می‌تواند این تضمین را ایجاد کند که در بین راه مجرمین سایبری نتوانند ارتباط کاربران با سرورهای مختلف را شُنود کنند مضاف بر اینکه راه‌کارهای به منظور جلوگیری از کوکی‌هایی که ناقض حریم خصوصی هستند نیز ارائه خواهد شد.

header-svg-bg

مدرس شما


محمد طاهری

این عضو تیم تا کنون چیزی در مورد خود ننوشته است.

header-svg-bg

سوالات متداول


دورهٔ «وب چگونه کار می‌کند؟» برای کسانی که قصد ورود به حوزهٔ طراحی سایت، طراحی ای‌پی‌آی و دیگر مباحث وابسته را دارند می‌تواند مفید واقع گردد.

این دوره کاملاً رایگان و به‌ صورت آنلاین برگزار می‌گردد.

با توجه به اینکه خودِ این دورهٔ آموزشی به‌ عنوان یک دورهٔ مقدماتی تألیف و عرضه شده است،‌ لذا نیاز به پیش‌نیاز خاصی ندارد.

دانشجویانی که این دوره را بگذرانند، درک نسبتاً کاملی از اینکه یک وب‌سایت بر بستر اینترنت چگونه کار می‌کند و در پشت پرده چه اتفاقی می‌افتد که می‌توانیم سایتی را در مرورگر باز کنیم به‌ دست خواهند آورد.

بر اساس قوانین سکان آکادمی، هرگونه بازنشر دوره‌های آموزشی این وب‌سایت برخلاف قوانین سکان آکادمی بوده، از لحاظ شرعی حرام و از لحاظ حقوقی قابل‌ پیگرد قانونی است.

header-svg-bg

آخرین گفت‌وگوهای این دوره


وب چگونه کار می‌کند؟-colorful

دوره وب چگونه کار می‌کند؟

30 دقیقه
آموزش متنی
350+ دانشجو
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
online-support-icon