Nvidia Titavn V سیستم شما را به یک اَبَرکامپیوتر هوش مصنوعی تبدیل می‌کند

Nvidia Titavn V سیستم شما را به یک اَبَرکامپیوتر هوش مصنوعی تبدیل می‌کند

اگر به دنبال بهترین و عالی‌ترین محصولات شرکت انویدیا برای PC هستید، بهتر است که سراغ سری Titan‌ بروید که آخرین محصول از این سری، پردازندۀ گرافیکی Titan V است. این محصول طوری طراحی شده است که قدرت پردازشی بسیار زیادی را در اختیار کسانی که علاقمند به کار با اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای #یادگیری ماشینی هستند، قرار دهد (PC برگرفته از عبارت Personal Computer به معنای «رایانهٔ شخصی» است).

طبق ادعای شرکت Nvidia، این محصول قدرتمندترین پردازندۀ گرافیکی (GPU) جهان است که تا به حال برای PC‌ طراحی شده است به طوری که این محصول از معماری بسیار پیشرفتهٔ Nvidia Volta بهره می‌گیرد. این پردازندۀ گرافیکی توسط بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت انویدیا، Jensen Huang، در کنفرانس سالانۀ NIPS معرفی شد. هوآنگ در این باره گفت:

با Titan V، ما تکنولوژی Volta رو در دسترس محققان و دانشمندان سراسر جهان قرار می‌دیم. من بی‌صربانه منتظرم تا اکتشافات جدید محققین رو ببینم.

Titan V با بهترین فناوری‌های Nvidia طراحی و تولید شده است که از جملۀ این فناوری‌ها می‌توان به آخرین معماری پردازنده‌های گرافیکی 12 نانومتری Volta و یک ساب‌سیستم بسیار قوی 12 گیگابایتی HBM2 اشاره کرد (HBM برگرفته از عبارت High Bandwidth Memory به معنای «حافظه با پهنای باند بالا» است). این محصول حاوی 21.1 میلیارد ترانزیستور است که قادر به ارائۀ 110 ترافلاپس عملکرد هستند که 9 برابر بیشتر از قدرت پردازشی خود پردازندۀ اصلی این محصول است!

این محصول برای دولوپرها و دانشمندانی است که می‌خواهند در یادگیری ماشینی فعالیت کنند. شایان ذکر است که پردازندۀ گرافیکی Titan V تنها 7 ماه پس از آنکه شرکت انویدیا تکنولوژی Volta را به‌ همراه شتاب‌دهندۀ Tesla V100 و پردازندۀ گرافیکی GV100 رونمایی کند، وارد بازار خواهد شد.

خریدارانی که مایل به پرداخت هزینهٔ نجومی 2999 دلاری برای Titan V باشند، به جدیدترین #هوش‌ مصنوعی بهینه‌سازی شده برای این پردازندۀ گرافیکی، یادگیری ژرف و نرم‌افزار HPC دسترسی خواهند داشت.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon