Push.js: ابزاری اپن‌سورس برای ارسال Push Notification در مرورگر

Push.js: ابزاری اپن‌سورس برای ارسال Push Notification در مرورگر

اپ‌های نِیتیو موبایل به سادگی Push Notification‌ را ساپورت می‌کنند اما جای این نوتیفیکیشن‌ها تا زمان ظهور Notifications API در دنیای وب خالی بود. Notifications API از طریق جاوااسکریپت کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا به‌ طور مستقیم و از طریق پنجرهٔ مرورگر برای کاربر خود پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید. با لایبرری‌هایی که برای این منظور به بازار عرضه شده‌اند، ایجاد و تنظیم کردن چنین چیزی اصلاً کار سختی نیست که در این مقاله با یکی از این لایبرری‌ها تحت‌عنوان Push.js آشنا خواهیم شد.

Push.js یک نوتیفیکیشن لایبرری اپن‌سورس و رایگان است که تمام ویژگی‌های پایه و اصلی پوش نوتیفیکیشن‌ها را فقط از طریق نوشتن چند خط کد جاوااسکریپت مدیریت و اجرا می‌کند. به طور کلی، شیوهٔ عملکرد پوش نوتیفیکیشن‌ها بدین صورت است که کاربران باید برای ظاهر شدن نوتیفیکیشن‌ها در وب‌سایت، اجازهٔ این کار را به شما بدهند. بنابراین اساساً کاربران باید به وب‌سایت شما اعتماد داشته و این نوتیفیکیشن‌ها بدردشان بخورد که اجازهٔ ظاهر شدن آن‌ها را به شما بدهند که در غیر این صورت مجاب کردن آن‌ها به پذیرفتن این نوتیفیکیشن‌ها کار سختی خواهد بود!

با این حال، بهترین راه برای اینکه بفهمید چقدر کاربران وب‌سایت شما از این نوتیفیکیشن‌ها استقبال خواهند کرد، این است که این‌ کار را امتحان کنید! از طریق این نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید برای جدیدترین پُست‌های وب‌سایت‌تان لینک بازدید یا اطلاعاتی دربارهٔ آپدیت‌های جدید سایت و یا اصلاً درخواست عضویت در خبرنامهٔ وب‌سایت‌تان را ارسال کنید و نکتهٔ مثبت اینجا است که با Push.js تمام این کارها بسیار آسان‌تر شده‌ است.

شما می‌توانید این لایبرری را از طریق Bower ،NPM یا مستقیماً از طریق ریپازیتوری این لایبرری در گیت‌هاب دانلود کرده سپس با اضافه کردن چند خط جاوااسکریپت به پروژه‌ٔ خود، پوش نوتیفیکیشن را ایجاد کرده و اگر کاربر وب‌سایت شما درخواست ارسال نوتیفیکیشن را قبول کرد، پس از آن به طور مداوم تمام نوتیفیکیشن‌های جدیدی که ارسال می‌کنید را دریافت خواهد کرد. از جمله دیگر قابلیت‌های این لایبرری این است که می‌توانید هِدِر نوتیفیکیشن، محتوای اصلی و ویژگی‌های دیگر مانند تایم بسته شدن خودکار نوتیفیکیشن را نیز تنظیم کنید. به عنوان نمونه سورس‌کد ایجاد شده با Push.js داریم:

Push.create("Hello world!", {
    body: "How's it hangin'?",
    icon: 'icon.png',
    timeout: 4000,
    onClick: function () {
        window.focus();
        this.close();
    }
});

برای استفاده از این لایبرری لازم نیست خیلی جاوااسکریپت بلد باشید؛ اگر فقط به کپی‌پیست کردن کدها بپردازید یا از طریق آموزش‌های سایت رسمی این لایبرری اقدام کنید، می‌توانید در عرض چند دقیقه پوش نوتیفیکیشن خود را ایجاد کرده و آن‌ را به اجرا بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon