لیست بهترین سایت ها برای هکر شدن - قسمت دوم

لیست بهترین سایت ها برای هکر شدن - قسمت دوم

دسته دوم: دوره های متوسط تا پیشرفته

در ادامه معرفی دوره های آموزشی هک اخلاقی، لیستی از وب سایت هایی را خواهیم داشت که تنها نکته منفی آن ها این است که اگر کاملا تازه وارد هستید، برای شما ایده آل نیست و باید دانش کمی داشته باشید. شما می توانید اصول اولیه را از سایت های دیگر که در بخش قبل معرفی شدند یاد گرفته و سپس برای افزایش مهارت های خود، از این وب سایت ها استفاده نمایید.

1- Hackaday (Hack A Day)

این وب سایت آموزش هایی را برای حملات هکری قدرتمند با هدف درک بهتر مفاهیم به علاقه مندان ارائه می دهد. در حقیقت یک جامعه ای از محققان امنیتی و هکرهای اخلاقی است که می توانید در آن، بر هنر هک اخلاقی تسلط پیدا کنید. همچنین می توانید به پروژه های مختلف موجود در این مجموعه بپیوندید و کار کنید. 

این وب سایت قطعا یک کتابخانه شگفت انگیز از اطلاعات را برای هر کسی که به دنبال دسته های خاصی مانند تلفن های همراه، GPS یا دوربین های دیجیتال و موارد دیگر است، ارائه می دهد. 

2- EC-Council

نام این وب سایت مخفف International Council of E-Commerce Consultants به معنی شورای بین المللی مشاوران تجارت الکترونیکی است که در 145 کشور جهان فعالیت می کند. شورای بین المللی مشاوران تجارت الکترونیکی، همچنین به عنوان شورای EC شناخته می شود و بزرگترین نهاد صدور مجوز فنی امنیت سایبری است. 

این سازمان مبتنی بر عضو است به این معنی که امکان ثبت نام علاقه مندان وجود دارد. و به افراد در مهارت های مختلف تجارت الکترونیکی و امنیت اطلاعات، گواهینامه می دهد. اگر علاقه مندید که با پایان دوره آموزشی هک اخلاقی، گواهینامه دریافت کنید، بهترین وب سایت برای یادگیری هک روی کره زمین می باشد. این سازمان بر اساس موارد زیر در جهان مشهور می باشد:

  • هكر اخلاقی مجاز (CEH)
  • محقق قانونی هك کامپیوتر (C|HFI)
  • تجزیه و تحلیل امنیت مجاز (ECSA)
  • مجوز برنامه های تست نفوذ (عملی)

اگر بخواهید حرفه خود را در حوزه امنیت فضای مجازی ایجاد کنید، این وب سایت می تواند برای شما به عنوان یک معدن طلا باشد. نا گفته نماند که برنامه های مبتنی بر مدرک در این وب سایت، نیاز به پرداخت وجه دارند.

3- SecTools

یکی از معدود وب سایت های یادگیری هک است که کاربر پسند می باشد. اگر ایده ای در مورد حملات هک و آسیب پذیری ها ندارید، این وب سایت دقیقا به شما کمک خواهد کرد که این کار را انجام دهید.

این وب سایت در مورد صدها حمله هکری و ابزار هکری که توسط هکرهای کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری استفاده می شود، آموزش هایی را برای شما فراهم کرده است. همچنین یک آموزش در مورد نحوه محافظت در برابر نقض امنیت شبکه ارائه می دهد و شما می توانید با آخرین روندها و حملات هک به روز شوید. 

این وب سایت بر ابزارهای امنیتی که در بازار موجود است، متمرکز می باشد و جزئیات مربوط به ابزارهای امنیتی ذکر شده به همراه ویژگی ها و بررسی های آن ها را ارائه می دهد.

4- Cybrary

یکی از وب سایت های پیشرفته برای یادگیری هک و تسلط بر هنر امنیت سایبری و حرفه ای شدن است. این وب سایت با هدف ارائه دوره های رایگان و پولی، بخش های آموزشی و سایر منابع توسعه شغلی امنیت سایبری، در سال 2015 راه اندازی شد. هدف اصلی این وب سایت ارائه آموزش هایی در مورد نحوه شروع کار با ابزارهای مختلف امنیتی است. 

اگر می خواهید حرفه خود را در امنیت فضای مجازی بسازید، Cybrary یکی از معتبرترین وب سایت های یادگیری هک است. یکی از بزرگترین مزایای یادگیری هک اخلاقی از این وب سایت، ارائه مطالب آموزشی مبتنی بر ویدیو به صورت تعاملی است. این باعث می شود شما بهتر و سریع تر یاد بگیرید زیرا هکر اخلاقی برای درک نحوه استفاده از ابزار هک، به دانش عملی نیاز دارد.

5- SecurityTube

اگر یک پلت فرم ویدیویی را برای یادگیری هک اخلاقی ترجیح می دهید، می توانید Security Tube را انتخاب کنید. این وب سایت در حقیقت یوتیوب هک اخلاقی می باشد چون همه آموزش های هک را در قالب ویدیو ارائه می دهد. هنگامی که مایل هستید هک اخلاقی را از ابتدا یاد بگیرید، باید درک و دانش بهتری از نحوه اجرا داشته باشید. 

اگر شما علاقه دارید که هک را به روشی کاملا تعاملی بیاموزید، این مکان می تواند مکان شما برای یادگیری هک اخلاقی باشد.

سایت های بسیار کمی برای یادگیری آموزش های هک در قالب ویدیو وجود دارد و این وب سایت به وضوح جای خود را در لیست بهترین وب سایت های یادگیری هک اخلاقی تثبیت کرده است.

6- Hack In The Box

این وب سایت به عنوان دومین وب سایت برتر یادگیری هک اخلاقی در سال 2020 معرفی شده است. در طول سال ها به عنوان یک سایت معتبر استفاده می شد و به نام تجاریHITB  تغییر نام داد اما همچنان Hack In The Box  مانند سال های گذشته بر روی هک امنیتی و اخلاقی تمرکز دارد. 

7- EvilZone Hacking Forums

یکی از بزرگترین انجمن های آنلاین برای یادگیری هک است. این انجمن به احتمال زیاد مهارت و دانش لازم برای پاسخگویی به هر سوال برنامه نویسی را دارد. تمام آموزش ها در این وب سایت بسیار واضح توضیح داده شده است.

همچنین این سایت، دائما اطلاعات را در یک محیط باز، رایگان و امن، با کیفیت بالاتر از انتظار، به اشتراک می گذارند. 

8- EDX

با استفاده از EDX می توانید در آخرین دوره های علوم کامپیوتر که موضوعات مهم هوش مصنوعی، امنیت سایبری، مهندسی نرم افزار و Big Data را پوشش می دهد، ثبت نام کنید. کاربران می توانند رایگان در کلاس ثبت نام کنند. 

9- GreyCampus

مقصد نهایی برای همه کسانی که می خواهند به عنوان هکر اخلاقی از شورای EC تایید شوند، GreyCampus می باشد. یک موسسه معتبر شورای EC است و آموزش آنلاین، آموزش در کلاس به صورت حضوری، یا متریال خودآموزی را با دسترسی به آزمایشگاه های عملی EC Council فراهم می کند. 

10- Packet Storm Security

این وب سایت شامل بسیاری از آموزش ها و راهنمایی هایی است که به امنیت، اکسپلویت نرم افزار و هک مربوط می شوند؛ بنابراین، اگر می خواهید هک اخلاقی را یاد بگیرید، این سایت را نیز به عنوان یکی از بهترین وب سایت ها در نظر بگیرید. 

11- Lynda.com

یکی از بهترین منابع برای یادگیری هر چیز جدید است؛ بنابراین، اگر می خواهید یک هکر اخلاقی شوید، می توانید این دوره را از Lynda انتخاب کنید. این یک دوره برتر است اما می توانید به صورت رایگان به آن دسترسی پیدا کنید. این دوره می تواند به شما در یادگیری نحوه انجام تست نفوذ و به دست آوردن دانش مورد نیاز، کمک کند. 

12- Simple Learn

اگر شما علاقه مند هستید که از تکنیک های مختلف استفاده شده توسط هکرها بدانید، دوره Simple Learn’s Ethical Hacker-Version 11 می تواند بهترین دوره برای شما باشد. این دوره به شما کمک می کند تا با انواع ویروس ها، مهندسی معکوس و موارد دیگر آشنا شوید. همچنین، به شما در تسلط بر تجزیه و تحلیل بسته های شبکه، تهدیدات بدافزار و تست نفوذ کمک می کند. 

13- Exploit Database

فرقی نمی کند که بخواهید یک هکر کلاه سفید یا کلاه سیاه شوید، Exploit Database ابزارهای مهم و مفیدی برای تمام نیازهای شما دارد. در Exploit Database، شما باید به بخش مقالات نگاه کنید تا دانش ارزشمند زیادی کسب نمایید. 

14- Udemy

این وب سایت، دوره های آنلاین ویدیویی را برای هک اخلاقی و تست نفوذ فراهم می کند. دوره های اصلی شامل موارد اساسی مانند نصب کالی لینوکس، استفاده از VirtualBox و مبانی لینوکس است. دوره های موجود در این وب سایت نیاز به پرداخت هزینه دارد، بنابراین هنگام خرید هر دوره، می توانید سوالات خود را مستقیما از مربی و جامعه ای که پیرامون آن ساخته شده بپرسید تا دچار مشکل نشوید. 

 

سخن پایانی

همه وب سایت های یادگیری هک که در این مقاله و مقاله قبلی به آن ها اشاره کردیم، به ترتیب بهترین ها نیستند. در واقع، همه آن ها بهترین سایت ها برای یادگیری هک اخلاقی به صورت آنلاین هستند. پیشنهاد می شود، برای یادگیری هک به این سایت ها رفته و تا آن جا که می توانید دانش کسب نمایید.

فرآیند یادگیری هک اخلاقی مانند تسلط بر هر هنر یا مهارت دیگری است. شما باید آماده باشید که برای درک مفاهیم، زمان کافی اختصاص دهید و سپس تا آنجا که می توانید، تمرین کنید. تمرین همان چیزی است که باعث ایجاد تفاوت بین یک مبتدی و یک متخصص می شود.

ناگفته نماند تعداد دوره های آموزشی زیادی توسط سایت های مختلف برای هک اخلاقی وجود دارد اما برخی از آن ها هزینه های زیادی داشته یا برخی دیگر، تنها شامل یک دوره آموزشی می باشند و در یک سایت تخصصی قرار ندارند. به همین علت از ذکر نام آن ها در این مقاله، خودداری نمودیم.

امیدواریم مطالب این مقاله برای خوانندگان محترم سکان آکادمی، مفید بوده باشد و علاقه مندان به هک اخلاقی بتوانند با انتخاب دوره مناسب خود، از یادگیری لذت برده و به هدف خود برسند.

منابع

https://www.techapprise.com/cybersecurity/hacking-learning-websites

https://techviral.net/top-best-website-to-learn-ethical-hacking

https://www.comparitech.com/blog/information-security/ethical-hacking-course

https://www.technotification.com/2018/04/websites-for-ethical-hacking-2.html

https://freedomhacker.net/top-free-websites-to-learn-hacking-2016-4842

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon