لیست بهترین سایت ها برای هکر شدن - قسمت اول

لیست بهترین سایت ها برای هکر شدن - قسمت اول

افراد زیادی علاقه مند به یادگیری هک اخلاقی می باشند. تا جایی که تصمیم گرفته شد، رشته هایی مانند تحقیقات امنیتی، هک اخلاقی و غیره در آینده ای نزدیک، ایجاد شود. با این حال، یادگیری هک اخلاقی کار ساده ای نیست و نمی توان یک شبه بر آن تسلط یافت. در این مقاله قصد داریم فهرستی از بهترین وب سایت های آموزش هک را به علاقه مندان معرفی کنیم.

هک اخلاقی (Ethical Hacking)

هک اخلاقی فرآیند تلاش برای نفوذ به سیستم ها و شبکه های رایانه ای، با هدف تعیین نقاط ضعف و آسیب پذیری (واقعی و بالقوه) است که می تواند توسط هکرهای مخرب مورد سو استفاده قرار گیرد.
هکرها انواع مختلفی دارند و معمولا از هکرهای اخلاقی به عنوان هکرهای کلاه سفید یاد می شود. در قسمت دوم از سری مقاله های آموزش زبان هکری، در مورد انواع هکر ها توضیح داده شده است. این مهارت مورد توجه بسیاری از افراد است و یک دوره هک کلاه سفید می تواند، شروعی برای حرفه امنیت سایبری شما باشد.
با یک جستجوی ساده در مورد دوره های آنلاین هک اخلاقی، نتایج زیادی به دست خواهید آورد، اما همه آن ها ارزش وقت گذاشتن را ندارند. در این مقاله، فهرستی از بهترین وب سایت های آموزش هک را به شما معرفی خواهیم کرد.
دقت کنید که شماره گذاری ها، نشان دهنده ارجحیت داشتن یا رتبه بالاتر نمی باشد. همچنین برای راحت تر شدن انتخاب، این وب سایت ها را در دو دسته تفکیک کردیم. دسته اول برای افرادی می باشد که هیچ پیش زمینه ای ندارند و البته تا سطح پیشرفته می توانند از این دسته استفاده نمایند. دسته دوم برای کارآموزانی که دانش اولیه را دارند، مناسب خواهد بود.

می تونی خیلی سریع با کارراهه‌ی "برنامه نویس Front-End شو" وارد دنیای برنامه نویسی وب بشی!

در این لیست انواع مختلفی از دوره ها را ذکر می کنیم، اما چند نکته وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب آن ها، در نظر بگیرید:
• برخی از دوره ها سطح خاصی از دانش را به عنوان پیش نیاز در نظر می گیرند، در حالی که برخی دوره ها مختص مبتدیان هستند. دوره ای را انتخاب کنید که در سطح مناسب شما باشد.
• حداقل نیازمندی ها را در نظر بگیرید. بخاطر بسپارید که برای ادامه برخی دوره ها به نرم افزار خاصی احتیاج دارید، بنابراین آماده باشید تا در صورت نیاز آن ها را تهیه نمایید.
• به دنبال پیشنهادات ویژه باشید. دوره های پولی اغلب از کیفیت بالاتری برخوردار هستند، اما ممکن است گران تمام شوند. با این حال، بسیاری از شرکت ها پیشنهادات ویژه ای را ارائه می دهند پس آماده باشید تا از آن فرصت ها استفاده کنید تا در نهایت برای یک دوره با کیفیت برتر، هزینه بسیار کمی پرداخت کنید.
• مراقب کلاهبرداران باشید. هکرهای غیراخلاقی آماتورها را شکار می کنند، بنابراین مراقب باشید با هکرهای غیراخلاقی که قول آموزش را به شما می دهند در حالی که قصد سو استفاده را دارند، ارتباط نگیرید.
• اگر از منظر شغلی به دنبال یادگیری نمی باشید و فقط به دنبال محافظت از خود و در امان ماندن از تهدیدات سایبری هستید، دانش اولیه در مورد هک اخلاقی کافی است اما اگر قصد دارید کار خود را در این زمینه توسعه دهید، ممکن است به یک گواهینامه و مدرک از یک موسسه معتبر نیاز داشته باشید پس این موارد را نیز در نظر بگیرید.

اگر تازه وارد هستید، لیست زیر می تواند یک انتخاب مناسب و عالی برای یادگیری هک باشد.

1- Hack This Site

یکی از بهترین وب سایت های آموزشی برای یادگیری هک اخلاقی و مناسب برای افراد مبتدی تا پیشرفته می باشد. افراد تازه کار می توانند از طریق این وب سایت، هک را بصورت آنلاین یاد بگیرند و اگر با تجربه باشند، می توانند مهارت هک خود را ارتقا دهند.
این دوره، منابع کافی را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می دهد. در این وب سایت، چالش های مختلف هک کردن وبلاگ ها، مقالات، آموزش ها، حتی بحث های زیرزمینی و آخرین اتفاقات مربوط به صنعت هک را پیدا خواهید کرد.
اگر تازه وارد هستید، در ابتدا ممکن است شما را بترساند زیرا رابط کاربری چندان مطلوبی ندارد؛ اما خیلی زود، با آن آشنا خواهید شد.

یکی از مواردی که آن را به یکی از بهترین وب سایت های یادگیری هک تبدیل می کند این است که شما را تشویق می کند تا سایت شخصی خودش را هک کنید. آن ها حتی با برجسته کردن نام شما در تالار مشاهیر Hack This Site به شما به خاطر تلاش ها و مهارت های تان پاداش می دهند.

2- Break The Security

در این وب سایت، اخبار و آموزش های هک اخلاقی را بدون پرداخت هزینه ای مشاهده خواهید کرد. در صفحه اصلی آن، آخرین پست ها در مورد چگونگی هک کردن سایت ها و دستگاه ها و بهره برداری از برنامه ها و موارد دیگر وجود دارد.
اگر به دنبال چیز خاصی برای یادگیری هک اخلاقی هستید، می توانید آن را جستجو کرده و یک پست یا آموزش راجع به آن موضوع را دریافت کنید. مهمترین مزیت استفاده از این سایت برای یادگیری هک این است که برای استفاده از آن نیازی به ایجاد حساب کاربری یا ثبت نام در سایت خاصی نیست. 

3- Hacking Loops

یک وبلاگ آموزشی است که با هدف کمک به مبتدیان برای درک چارچوب امنیت سایبری ایجاد شده است. هدف این وب سایت این است که یاد بگیرید چگونه زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را ایمن کنید و بر فناوری هک اخلاقی مسلط شوید.
در این وب سایت، می توانید موارد زیر را بیاموزید:
• تست نفوذ برای وب سایت ها، دستگاه های بی سیم، فایروال ها.
• هک اخلاقی مانند اسکن کردن سایت ها، آسیب پذیری های پایگاه داده، مهندسی اجتماعی، رمزنگاری، بدافزار، مهندسی معکوس، ابزار هک و هک بی سیم.
• هک موبایل مانند سیستم عامل اندروید، آیفون (iOS) و هک موبایل های ویندوز.
• آزمون های آزمایشی و چالش های مجوز هک اخلاقی. 

 در این وب سایت شما می توانید آزمایشگاه تست نفوذ / هک را راه اندازی کنید. راهنمای رایگان آن، به ایمیل شما ارسال می شود و به شما گام به گام نحوه شروع کار و راه اندازی آزمایشگاه شخصی را نشان می دهد.

4- Hacking Tutorial

این دوره، دارای بالاترین رتبه در وب سایت های یادگیری هک برای انواع کاربران از مبتدی تا پیشرفته است. این وب سایت در درجه اول به کشف و بهره برداری از آسیب پذیری های نرم افزار و ایجاد امنیت در آن ها توجه دارد.
در این وب سایت، شما می توانید آموزش هک، دانش هک، هک موبایل، اخبار هک و استفاده واقعی از ابزارهای مختلف هک را پیدا کنید.
همچنین این وب سایت به شما امکان می دهد منابع مختلفی را در قالب pdf داشته باشید تا هک اخلاقی را در حالت آفلاین نیز بیاموزید.

5- FromDev

یکی دیگر از وب سایت های یادگیری هک برای مبتدیان است تا هک اخلاقی را از ابتدا یاد بگیرند. برخی معتقدند این وب سایت، برای یادگیری هک مناسب نیست، اما مقالاتی در مورد منابع برتر مربوط به هک و شبکه، وب سایت ها و نرم افزارها فراهم می کند. با این حال، این وب سایت مقالاتی دارد که می توانید از ابتدا هک اخلاقی را بیاموزید. 

 

در اینجا منابع بسیار ارزشمندی در مورد موضوعات مختلف و مهم ذکر شده در زیر را پیدا خواهید کرد:
• چگونه هکر شدن
• کتاب های هک
• کتاب الکترونیکی رایگان برای یادگیری هک اخلاقی
• آموزش هک به صورت آنلاین
• نحوه استفاده از ابزار هک برای یادگیری هک اخلاقی
• راه مصون ماندن، در برابر حملات سایبری و جرایم سایبری
اگر دامنه اطلاعات شما صفر یا خیلی کم است، این مورد باید وب سایت اصلی شما باشد تا هک ها و ترفندهای جدید هک اخلاقی را بیاموزید.

6- MetaSploit

یکی از محبوب ترین نرم افزارهای تست نفوذ در جهان است که در حال حاضر به بسیاری از سازمان ها برای بهبود امنیت شان کمک کرده است. وبلاگ Metasploit مکانی عالی برای شروع خواهد بود که از طریق آن به اطلاعات، ابزارهای رایگان، آموزش ها و موارد دیگر دسترسی پیدا می کنید. 

7- Offensive Security

یکی از وب سایت هایی است که در اکثر موارد توصیه شده است تا در آن هک اخلاقی را یاد بگیرید. این سایت، برنامه های آموزشی در منزل و دوره های آنلاین را برگزار می کند که به تازه واردان کمک می کند تا درباره امنیت و هک اخلاقی بیشتر بدانند. 

 
شما می توانید با شرکت در امتحانات صدور گواهینامه مانند OSCP، OSWP، OSCE و OSEE به یک هکر اخلاقی معتبر تبدیل شوید. خدمات اصلی ارائه شده در این وب سایت شامل موارد زیر است:
• آموزش و صدور گواهینامه امنیتی
• آزمایشگاه های مجازی تست نفوذ
• راه حل های تست نفوذ
• پروژه های اجتماعی

8- Hacker One

از پربازدیدترین وب سایت ها برای یادگیری هک اخلاقی است. این سایت دارای دوره های آنلاین رایگان بسیاری است که می تواند به شما کمک کند از همان ابتدا هک اخلاقی را یاد بگیرید. جدای از این، این سایت همچنین به تازه واردان کمک می کند تا وارد دنیای امنیت شوند؛ بنابراین، Hacker one قطعا بهترین سایتی است که می توانید امروز بازدید کنید. 

9- Hacker101

یک پلتفرم آموزشی است که توسط Hacker One توسعه داده شده است و کلاس های رایگان امنیت وب و هک اخلاقی را ارائه می دهد. اگر تازه وارد هستید، قطعا باید از این وب سایت بازدید کنید تا هک اخلاقی را بیاموزید. 

 

در اینجا می توانید یاد بگیرید که چگونه با راهنمایی های مفید، آموزش های ویدیویی و منابع ارزشمند، هک کنید. همچنین می توانید با کار بر روی پروژه ها و حل چالش هایی مانند Capture The Flags (CTF) مهارت های خود را عملی کنید.
این کار شما را از اصول اولیه تا موضوعات پیشرفته تر مانند شکستن رمزگذاری و رمزنگاری راهنمایی می کند.

10- YouTube

درست است که YouTube مختص هک نمی باشد اما می توانید بسیاری از راهنماهای مربوط به تحقیقات امنیتی و هک های اخلاقی را در آن پیدا کنید. 

در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر، لیستی از بهترین وب سایت های آموزش هک اخلاقی را به علاقه مندان معرفی کنیم. اگر شما یک هکر اخلاقی هستید و می خواهید سطح دانش خودتان را افزایش دهید، پیشنهاد می کنم بخش دوم از مقاله معرفی وب سایت های هک اخلاقی را مطالعه کنید. 
منابع


https://www.techapprise.com/cybersecurity/hacking-learning-websites

https://techviral.net/top-best-website-to-learn-ethical-hacking

https://www.comparitech.com/blog/information-security/ethical-hacking-course

https://www.technotification.com/2018/04/websites-for-ethical-hacking-2.html

https://freedomhacker.net/top-free-websites-to-learn-hacking-2016-4842

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon