آموزش ویدیویی سریع و راحت MongoDB در 30 دقیقه

آموزش ویدیویی سریع و راحت MongoDB در 30 دقیقه

در این آموزش ویدیویی قصد دارم دیتابیس فوق العاده ی MongoDB (مونگو دی بی) را که در Technology Stackهای مختلفی از جاوااسکریپت از جمله MEAN و MERN، نقش دیتابیس را بازی می کند را خدمتتان آموزش بدهم. در این آموزش قرار نیست به صورت کامل این دیتابیس را یاد بگیریم ولی موارد بسیار خوبی را یاد میگیریم تا بتوانیم از این دیتابیس در پروژه های مان استفاده کنیم.

MongoDB یکی از اولین دیتابیس های NoSQL است و در دسته ی دیتابیس های Document Based یا سند محور است. پیشنهاد می کنم برای آشنایی با تفاوت های SQL و NoSql و همین طور آشنایی با دیتابیس های NoSQL و انواع آنها به مقاله‌های آنها در وبلاگ سکان آکادمی رجوع کنید.

این ویدیو آموزشی بر اساس مقاله ی، آموزش سریع و راحت MongoDB که در بخش وبلاگ سایت سکان آکادمی منتشر شده است، ساخته شده است.

در این آموزش ابتدا MongoDB را توسط داکر نصب می کنیم و به آن وصل می شویم تا بتوانیم با استفاده از Mongo Shell به این دیتابیس وصل شده و از آن استفاده کنیم. یکی از تخصص هایی که لازم است هر برنامه نویس حرفه ای به آن تسلط داشته باشد Docker است که به همین منظور هم سکان آکادمی، دوره ای عملی برای این تخصص تهیه کرده است که با عنوان آموزش کاربردی داکر در اختیار شما علاقه مندان قرار گرفته است.

در ادامه هم 4 عمل اصلی که برروی داده های موجود در دیتابیس ها انجام می دهیم یعنی CRUD را در MongoDB انجام می دهیم. منظورم از 4 عمل اصلی Create یعنی ذخیره ی اطلاعات در دیتابیس، Read به معنی بازخوانی اطلاعات از دیتابیس، Update یعنی به روز رسانی اطلاعات و Delete که حذف اطلاعات است می پردازیم.

در این آموزش ویدیویی، همچنین سعی می کنیم کوئری های پیچیده تری را یاد بگیریم و البته بعضی از نکات تکمیلی را هم آموزش می دهم.

امیدوارم از این آموزش استفاده کنید و بتوانید MongoDB را هم به لیست مهارت های تان اضافه کنید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon