مزایای CDN برای سایت

مزایای CDN برای سایت

کاربردهای شبکه توزیع محتوا

cdn یا شبکه توزیع محتوا از طریق چندین سرور یا شبکه ای از سرورها به شیوه ای موثرتر و امن تر اطلاعات را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. این شبکه ها امنیت محتوا را تامین کرده، در دسترس بودن آن را تضمین و عملکرد را ارتقا می بخشد. این شبکه توزیع محتوا علاوه بر این به جمع آوری داده هایی مفید از کاربران نیز کمک می کند، تا کسب و کارها بتوانند مخاطبان هدف خود را بهتر بخش بندی کنند.

از CDN می توان برای طیف وسیعی از انواع محتوا استفاده کرد؛ از جمله، وب سایت ها، اپلیکیشن های موبایل، رسانه های پخش آنلاین، بسته های دانلودی و غیره. توجه داشته باشید که هم اکنون شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو از CDN ها استفاده می کنند.

سازمان ها و کسب و کارهایی که دارای محتوایی استاتیک و پویا هستند، از جمله بازی های آنلاین، محتوای موبایلی، پخش زنده و VOD، و هر ارگان تجاری دیگری، می توانند از یک CDN منافع بی شماری کسب کنند.

مزایای شبکه توزیع محتوا

خرید CDN مزایای بسیاری دارد؛ از جمله:

 اثربخشی: CDN ها زمان بارگذاری صفحات وب و در نتیجه bounce rate را کاهش داده و از ترک کردن سایت توسط کاربر جلوگیری می کنند. این موضوع برای هر وبسایتی حیاتی است.

امنیت: شبکه توزیع محتوا به لطف استفاده از سرویس های امنیتی نظیر جلوگیری از حملات DDoS، waf، Rate limiting و غیره ، امنیت سایت شما را به طرز چشم گیری ارتقا می دهند.

در دسترس بودن: cdn ها می توانند ترافیک بیشتری را اداره کرده و از دسترس خارج شدن شبکه جلوگیری کنند. در این صورت محتوا در هر زمانی برای کاربران قابل استفاده خواهد بود.

بهینه سازی: این شبکه ها از سرویس های متنوعی برای بهینه سازی سایت و محتوای آن بهره می برند، همانند ابزارهای بهینه سازی کدها و کاهش حجم فایل ها.

صرفه جویی در منابع و هزینه ها: از آنجا که شبکه های توزیع محتوا پهنای باند را کاهش می دهند، در بهینه سازی و کاهش هزینه به کسب و کارها کمک می کنند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon