جعبه ی ابزار برنامه نویس: 10 سایت برای حل تمام سوال های برنامه نویسی

جعبه ی ابزار برنامه نویس: 10 سایت برای حل تمام سوال های برنامه نویسی

مدتی پیش تصمیم گرفتم تعدادی مقاله با عنوان جعبه ی ابزار برنامه نویس، بنویسم. جعبه ی ابزار برنامه نویس، شامل ابزار هایی است که به برنامه نویس ها، در انجام کارها کمک می کند. 

هر شخصی در هر حرفه ای که باشد، نیاز به یک سری ابزار برای انجام کار خود دارد. برخی از این ابزار ها، ضروری هستند و جز پایه و اساس آن حرفه به حساب می آیند. برخی از ابزارها نیز وجود دارند که به عنوان لوازم جانبی بوده و برای بهتر انجام دادن آن کار، می توان از آن ها استفاده کرد. 

یک خیاط را در نظر بگیرید. برای انجام کار خود حداقل به سوزن، نخ، قیچی و پارچه نیاز دارد. اگر بخواهیم خیلی قدیمی نباشیم، باید بگویم که به چرخ خیاطی هم نیاز دارد. او با این ابزار کار خود را انجام می دهد. 

شما حداقل یک بار به خیاط مراجعه کرده اید. به طور حتم با تعداد زیادی ابزار رو به رو شده که حتی اسم آن ها را نیز نمی دانید. برای مثال انگشت دانه، بشکاف، کولیس، جوالدوز، رولت و .... .  یک خیاط بدون آن ها می تواند کار خود را انجام دهد اما با داشتن آن ابزار ها، کارش را راحت تر و گاهی سریع تر انجام می دهد. 

جعبه ابزار برنامه نویس

برای یک برنامه نویس هم می توان همین طور در نظر گرفت. تا جایی که برایم مقدور باشد، ابزار ها یا امکاناتی که به کمک یک برنامه نویس می آیند را تحت عنوان جعبه ی ابزار برنامه نویس، با شما به اشتراک خواهم گذاشت. 

فراموش نکنید، برخی از ابزار ها، که در مقاله های بعدی به آن ها اشاره می کنم، برای کمک و راحت تر کردن کار برنامه نویس هستند و نباید یک برنامه نویس به آن ها متکی باشد. گاهی برخی از ابزار ها، عمل خاصی را به صورت خودکار انجام می دهند، ولی قبل از استفاده از آن ها، یک برنامه نویس باید نحوه ی کار به صورت دستی را یاد گرفته باشد. 

ابزار شماره 1: بهترین سایت ها برای حل سوال های یک برنامه نویس 

هنگام یادگیری برنامه نویسی یا توسعه نرم افزار، به طور معمول با مشکل یا اشکالی مواجه می شویم که نیاز داریم در مورد سوال های خودمان، اطلاعات مناسبی پیدا کنیم. برای پیدا کردن راه حل های مورد نیاز به کجا مراجعه کنیم؟ 

در این بخش می خواهم لیستی از جامعه های بزرگ که پر از افراد درخشان هستند را به شما معرفی کنم. این سایت ها ممکن است پاسخ های مورد نظر شما را داشته باشند یا نکته هایی که ممکن است برای یافتن راه حلی که نیاز دارید، مفید باشند. 

جعبه ابزار برنامه نویس

StackOverflow

یک جامعه بیش از 100 میلیون کاربر است که افراد مهارت های برنامه نویسی خود را تقویت می کنند و بسیاری از زبان های برنامه نویسی را در بردارد. سوال های مربوط به زبان های برنامه نویسی، سیستم عامل ها و خدمات متعددی را پشتیبانی می کند و مهم ترین آن ها JavaScript، Java ، C#، PHP ، Android ، jQuery  و python است. 

Quera

میزبان محتوای آموزنده ای است که توسط کاربران ایجاد و به اشتراک گذاشته شده است. اگرچه با موضوعات متنوعی سروکار دارد و بیشتر پاسخ هایی که در آن خواهید یافت، نظرات متخصصان است، اما ثابت می شود که منبع ارزشمندی برای برنامه نویسی و اطلاعات توسعه ی نرم افزار است. 

لیستی از دسته ها یا موضوعات وجود ندارد که بتوانید بپرسید یا به آن ها پاسخ دهید، بنابراین بهتر است در Quora جستجو کنید. برخی از موضوعات پشتیبانی شده که می توانید در آن جا پیدا کنید شامل جاوا، C ++ ، Android ، Python ، Ruby ، HTML5 ، CSS3 و JavaScript است.

Reddit

برای یک برنامه نویس جدی که به اطلاعات مفید اهمیت می دهد، Reddit از قدیم یکی از بهترین مکان ها برای بازدید بوده است. این انجمن دارای چند جامعه است که در مورد موضوعات خاصی از جمله زبان برنامه نویسی، رایانه، اینترنت و موارد دیگر بحث می کنند. 

StackExchange

یکی دیگر از جامعه های پرسش و پاسخ هست که کارشناس ها به پست ها رای می دهند و مطمئن می شوند که پاسخ های مفید را پیدا کرده اید. 149 جامعه آن عبارتند از:

  • برنامه نویس ها: جایی که برنامه نویس های حرفه ای می توانند مفاهیم مربوط به توسعه ی نرم افزار را کنار هم بگذارند. 
  • معماهای برنامه نویسی: جایی که مردم پازل بازی می کنند، حل می کنند و برنامه می دهند. 
  • کاربر فوق العاده: یک گروه بحث برای کاربران رایانه های شخصی قدرتمند
  • برنامه های وب: برای کاربران و توسعه دهندگان برنامه های وب
  • توسعه بازی: جایی که توسعه دهندگان بازی، مستقل می توانند سوال های خود را بپرسند.
  • از اوبونتو بپرسید: گروهی از مبتدیان و کاربران فوق العاده اوبونتو و موارد دیگر.

CodeProject

دارای انجمن های بحث عمومی برای توسعه دهندگان نرم افزار است. جامعه ای با بیش از 11 میلیون کاربر است و انجمن ها با استفاده از برچسب ها بر اساس زبان های برنامه نویسی، پلتفرم های توسعه و خدمات وب طبقه بندی می شوند. برخی از موضوعات محبوب مورد بحث عبارتند از C, C++, جاوا، SQL, Android، وب و .NET. 

Google Groups

سرویسی از Google، محلی برای ایجاد جامعه هایی است که در آن افراد با علاقه های مشترک می توانند دور هم جمع شوند، بحث و گفتگو کنند و در مورد مسائل کمک بگیرند. Google Groups به شما امکان می دهد یک انجمن پرسش و پاسخ ایجاد کنید یا به آن بپیوندید و با سایر افراد هم فکر خود تعامل داشته باشید. 

گروه ها مختلفی وجود دارد که برنامه نویسی نیز یکی از آن ها است. دسته بندی های مختلف مانند هوش مصنوعی، پایگاه داده، بازی، گرافیک، اینترنت، سیستم عامل، برنامه نویسی، امنیت، نرم افزار و ... هستند.

CodeRanch

مکانی ایده آل برای مبتدیان است تا اصول برنامه نویسی جاوا، اندروید و iOS را بیاموزند و در مورد مواردی که نیاز به کمک دارند، سوال های خود را مطرح کنند.

فروم های فرعی در مورد پایگاه های داده، مهندسی کامپیوتر و سایر زبان ها از جمله C/C ++ ، Ruby ، python و PHP نیز موجود است. این سایت با داشتن بیش از 280 هزار کاربر ثبت شده، پتانسیل کمک به برنامه نویس ها را دارد. 

Programmers Heaven

این سایت، پرسش و پاسخ هایی را برای توسعه دهندگان ارائه می دهد و به چند زبان و برنامه مانند C و C ++ ، Visual Basic، جاوا، VB.NET ، PHP و پایتون کمک می کند. پست ها در گروه هایی مانند زبان های برنامه نویسی، برنامه ها، تلفن همراه و بی سیم، سیستم عامل ها، توسعه ی نرم افزار، توسعه ی وب و ... طبقه بندی می شوند.

FindNerd

یک شبکه اجتماعی برای توسعه دهندگان، یک وب سایت عالی برای پرس و جو در مورد جنبه های فنی زبان ها و شیوه های مختلف برنامه نویسی است. در حقیقت ترکیبی از بازار فریلنسر ها و آموزش است. 

می توانید سوال های خود را بپرسید و در مورد مسائل فنی وبلاگ بنویسید که برای سایر کاربران ممکن است مفید باشد. این سایت همچنین یک ابزار ضبط رومیزی رایگان ارائه می دهد. برای کاربرانی که می خواهند در مورد مشکلی راهنمایی کنند، اما نتوانستند آن را به اندازه کافی در یک پرس و جو بیان کنند.

Chegg

یک سایت با منابع آموزشی است و راه حل ها و نکاتی را برای دانش آموزان در سراسر جهان ارائه می دهد. برخی از خدماتی که ارائه می دهند عبارتند از آموزش آنلاین، راهنمای تکالیف، کمک در دستیابی به راه حل های کتاب های درسی، مشاوره و اخبار مربوط به کارآموزی و مشاغل و غیره. فقط کافی است در سایت ثبت نام کرده و سوال های خود را رایگان بپرسید.

برای برنامه نویس های بخش علوم رایانه اجازه ارسال پرسش هایی در مورد الگوریتم ها، سیستم های پایگاه داده، طراحی نرم افزار، سیستم عامل ها، برنامه نویسی و سایر موارد را می دهد. بر خلاف سایت های دیگر این لیست، به طور کامل رایگان نیست، اما به شما اجازه می دهد هر ماه 20 سوال جدید به صورت رایگان بپرسید.

حرف پایانی

مورد اول از ابزار هایی که در جعبه ی ابزار یک برنامه نویس قرار گرفت، سایت هایی بودند که برای پیدا کردن پاسخ سوال ها مفید هستند. این مورد می تواند برای مبتدی ها مفید باشد که در همین ابتدا و شروع یادگیری، با این سایت ها آشنا شده و در آن جا ثبت نام کنند و بحث ها و سوال ها را مطالعه نمایند. 

شما چه سایت ها یا جامعه های دیگری می شناسید که از قلم من جا مانده است؟ در صورتی که مورد مناسبی سراغ دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

منبع 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon