با PHP اپلیکیشن دسکتاپ بنویس!

با PHP اپلیکیشن دسکتاپ بنویس!

تا الآن همه PHP رو برای توسعه‌ی وبسایت میشناختن. اما دیگه قرار نیست اینطوری باشه. چند روز پیش   NativePHP معرفی شد که به شما این امکان رو میده تا باهاش اپلیکیشن دسکتاپ بنویسید! الان دولوپرهای PHP میتونن برنامه‌هایی که واقعا cross-platform هستن و برای دسکتاپ native هستن رو توسعه بدن. با همون دانشی که از قبل دارن، یعنی PHP, HTML,CSS و JavaScript.

پس هنوز هم میشه گفت PHP مرده؟!

خب بیاد یه نگاه کلی داشته باشیم به این پدیده‌ی نوظهور

میتونیم از native system API ها استفاده کنیم.

NativePHP این امکان رو میده که از API های System استفاده کنیم و کارهایی مثل مدیریت پنجره‌ها، کار با فایل سیستم، مدیریت process ها، ارتباط از طریق شبکه و حتی مدیریت فیچرهای خاص یک سخت‌افزار رو انجام بدیم. 😍

فعلا فقط لاراول رو ساپورت میکنه اما در کل میشه بدون فریمورک هم استفاده بشه.

 در حال حاضر NativePHP فقط درایور لاراول رو ساپورت میکنه اما میخواد به هیچ فریمورکی وابسطه نباشه (Framework Agnostic). یعنی شما بتونید ازش توی فریمورک‌های دیگه استفاده کنید یا حتی بدون استفاده از هیچ فریمورکی با این پکیج اپلیکیشنتون رو توسعه بدین.

رابط کاربری اپلیکیشنت رو با هرچی دوست داری بزن.

NativePHP یک فریمورک GUI نیست و برای شما تعیین نمیکنه که اپلیکیشنتون رو چجوری بنویسید. شما میتونید ابزار‌های مختلفی رو انتخاب کنید و با اون اپلیکیشنتون رو توسعه بدید. گزینه هاتون چیه؟ اینا همه گزینه های شما هستن:

  • ری‌اکت - React
  • ویو - Vue
  • Livewire
  • Inertia
  • Tailwind
  • Bootstrap
  • Material UI
  • خالی خالی با HTML و CSS 😁
  • یا هرچیز دیگه ای که دوست دارید 🤩

کدتون کامپایل میشه و یه فایل قابل اجرا میگیرید.

از اونجایی که کدتون به یک فایل قابل اجرا تبدیل میشه نگرانیتون برای اینکه کاربر مستقیما به کدهای شما دسترسی پیدا کنه از بین میره. پس میتونید با خیال راحت کدتون رو توسعه بدید و اپلیکیشن رو به دست مشتری برسونید.

آینده داره؟

از روز معارفه تا امروز NativePHP توی جامعه‌ی برنامه نویس ها توجه زیادی رو به خودش کسب کرده. همچنین الان حمایت جامعه ی بسیار فعال اکوسیستم Laravel رو با خودش داره که نشون داده خیلی خوب عمل میکنه. پس به احتمال زیاد NativePHP هم با سرعت زیادی رشد میکنه و ما هر روز میتونیم منتظر فیچرهای بیشتر و بیشتر باشیم. پس الان شما میتونید با نسخه آلفای اون کار کنید و از اول همراهش باشید و بزرگ شدنش رو ببینید.

 

اگه دوست دارید با هم یه دمو از کار با این پکیج داشته باشیم توی کامنت‌ها بگید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس