چند تا از دستورات عجیب  npm ! که باید بدانیم !

چند تا از دستورات عجیب npm ! که باید بدانیم !

1. Open a package’s documentation page:

بچه ها  من اگر زودتر این ترفند را می دانستم در وقت من صرفه جویی می شد.در گذشته، وقتی می خواستم مستندات استفاده از lodash را ببینم، همیشه  آن را از طریق گوگل جستجو می کردم.

در واقع npm می تواند به شما در رسیدن سریع به این هدف کمک کند. برای باز کردن سریع اسناد فقط باید npm docs xxx را اجرا کنید.

 

2. Open a package’s GitHub repo:

به عنوان یک برنامه نویس، حدس می زنم که شما هم بررسی کردن سورس کد مورد نظرتون رو در  Github را دوست دارید.پاسخ مثبت است، npm می تواند به شما کمک کند تا به سرعت سورس کد مورد نظرتون رو در  Github    را باز کنید.

 

3. Check packages for outdated dependencies:

دستور npm outdated   در اکوسیستم Node Package Manager (npm) برای بررسی بسته های قدیمی در پروژه شما استفاده می شود. هنگامی که این دستور را اجرا می کنید، npm نسخه های بسته های نصب شده در پروژه شما را با آخرین نسخه های موجود در رجیستری npm مقایسه می کند.

به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا هر یک از وابستگی های پروژه شما نسخه های جدیدتری در دسترس دارند یا خیر. این اطلاعات برای به روز نگه داشتن پروژه شما مفید است، زیرا بسته های به روز شده اغلب شامل رفع اشکال، وصله های امنیتی و ویژگی های جدید هستند.

 

4. View all historical versions of a package:

آیا می توانید تمام نسخه  را مشاهده کنید؟ بله، ما به طور آنلاین این کار را از طریق سایت npm انجام می دهیم و  اما روش دیگری رو  npm  به ما  امکان داده :

 

5. Find risky packages in your project:

دستور npm audit نیازمندی‌های پروژه را از نظر آسیب‌پذیریِ امنیتی (security vulnerability) بررسی و ارزیابی می‌کند و اگر مشکلی وجود داشت، آن را گزارش می‌دهد. بعضی پکیج‌ها آسیب‌پذیری‌های شناخته‌شده‌ای دارند که حضورشان در کد، ممکن است باعث از بین رفتن داده‌ها، قطع شدن سرویس، دسترسی غیرقانونی به اطلاعات پروژه و مواردی از این قبیل شوند. کار این دستور آن است که بین تمام نیازمندی‌های پروژه بگردد و اگر چنین مواردی را پیدا کرد به ما گزارش کند.

 

6. View details of a package:

خب! شاید این دستور چندان کاربردی نباشد، اما می توانید از آن برای به دست اوردن اطلاعات مفیدی  در مورد یک بسته، مانند نویسنده، اطلاعات تماس و غیره استفاده کنید که دیگر نیازی به رفتن سایت npm  نباشد.

 

 

 

امیدوارم  این مطالب کمی بهتون کمک کرده باشه:)

مهدیار جعفری 

 

 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس