7 معلم برتر هر برنامه نویس موفق

7 معلم برتر هر برنامه نویس موفق

یکی از اصلی ترین ویژگی های یک برنامه نویس موفق این است که بتواند به صورت خودخوان مهارت های جدید را یاد بگیرد. هرروز تکنولوژی های جدیدی در دنیای برنامه نویسی معرفی می شوند که شما برای موفقیت در دنیای برنامه نویسی نیاز دارید به آنها تسلط پیدا کنید.

اولین مرجعی که به شما پیشنهاد میکنم برای هر تکنولوژی جدید بخوانید، مستندهای رسمی آن تکنولوژی است. اینطوری همیشه از سرچشمه می نوشید و مطمئن هستید که اطلاعاتی که به دست تان می رسد کامل و صحیح است. مثلا دوره ی آموزش رایگان Docker (داکر) در سایت سکان آکادمی کاملا بر اساس مستند های رسمی سایت داکر ارائه شده است.

در این مقاله قصد دارم 11 معلم برتر برای هر برنامه نویس موفق را به شما معرفی کنم. اگر قصد دارید برای مدت طولانی برنامه نویس موفقی باشید، حتما این 11 معلم را دنبال کنید و سعی کنید روزانه به آنها سر بزنید.

 

اولین معلم

سکان آکادمی

sokanacademy.com آموزش های برنامه نویسی رایگان و دوره های برنامه نویسی مبتدی تا حرفه ای

وب سایت سکان آکادمی با ارائه ی دوره های آموزشی مهارت محور و عملی، تلاش می کند شما را در کسب مهارت های مورد نیاز برای بازار کار آماده کند. همچنین با مطالعه ی مقاله های وبلاگ سکان آکادمی می توانید از روزانه درباره ی یک موضوع مناسب برای رشد فنی خود اطلاعات کسب کنید و آموزش ببینید. این وبلاگ هایی که به رایگان می توانید مطالعه کنید، توسط یک کارشناس فنی و یک کارشناس نگارشی بازبینی، اصلاح و ارزیابی می شوند تا زمانی که به دست شما می رسند چه از نظر فنی و چه از نظر نگارشی مناسب باشند.

این مقاله ها مثل سکه هایی هستند که شما با مطالعه ی روزانه شان پس انداز می کنید و مطمئن باشید به سرعت سود زیادی را به شما می رسانند.

 

دومین معلم

Youtube

فکر نمی کنم کسی باشد که با Youtube این دانشگاه بزرگ برای یادگیری همه چیز، آشنا نباشد. همه ی ما به آن سر میزنیم و از آموزش های آن لذت می بریم. مثل دانشگاه های واقعی خیلی از افرادی که داخل آن می روند با چیزهایی سرگرم می شوند که وقت شان را تلف می کند و در نهایت زمانشان را داده اند و چیزی دست شان را نگرفته است. اول از همه پیشنهاد می کنم در کانال های خوب آن Subscribe کنید و اصلا کانال غیر آموزشی را دنبال نکنید تا زمان تان هدر نرود.

برای کسانی که به توسعه وب (Web Development) علاقه دارند، پیشنهاد میکنم حتما آقای Brad Traversy را در همه جا به ویژه در کانال یوتیوب شون به اسم Traversy Media دنبال کنند که از آموزش های فوق العاده شون بهره ببرند.

ویدیو کنفرانس های بین المللی توسعه نرم افزار

کانال دیگری که به شدت پیشنهاد میکنم دنبال کنید InfoQ است. در این کانال می توانید ویدیو ارائه های دولوپرهای برتر دنیا را مشاهده کنید و سه تا کاربرد می تواند برای شما داشته باشد. یک، با کلی اطلاعات به روز و جالب روبرو می شوید که در بعضی موارد آموزشی هم هست. دو، با موضوعاتی آشنا می شوید که می توانید درباره ی آنها جستجو کرده و عمیق تر یادشان بگیرید. سه، دولوپرهای برتر دنیای نرم افزار را می شناسید و می توانید آنها را دنبال کرده و از آموزش ها و مطالبی که منتشر می کنند لذت ببرید.

TechWorld with Nana ویدیوهای آموزش devops

کانال سوم هم که حق زیادی به گردن DevOps کارها دارد TechWorld with Nana است. در این کانال خانم Nana آموزش های بسیار جذاب و کاربردی را ارائه می دهند.

امیدوارم به زودی بتونم در یک پست دیگر از سکان پلاس کانال های یوتیوبی که خودم دنبال می کنم را با شما به اشتراک بزارم. منو دنبال کنید تا از انتشار این پست ها مطلع بشید.
 

سومین معلم

edX

edx.org آموزش های ویدیویی کامپیوتر دانشگاه های برتر دنیا

سایت آموزشی بزرگ و به روز edx که کلی دوره های رایگان از برترین دانشگاه های دنیا مثل Harvard و MIT دارد. البته در صورتی که تمایل به گرفتن مدرک داشته باشید، مجبور می شوید هزینه ای را بابت آن پرداخت کنید. در این سایت با دسته ی Course روبرو می شوید که دوره های آموزشی هستند که به شما مهارتی را آموزش می دهند. ولی مفهوم جذابی با عنوان Program هم در آن هست که شما را با تعدادی از دوره های سایت که با اولویت مشخصی چیده شده اند، به نقطه ی متخصص شدن در یک حوزه ی خاص می رساند. برای مثال اگر دوست داشته باشید یک فرانت اند دولوپر (Front-End Web Developer Professional) بشوید برای شما Program ای توسط W3C تهیه شده است که می توانید در آن شرکت کنید. البته خیلی از این Program ها پولی هستند.
 

چهارمین معلم

Khan Academy

معلم بعدی که می خواهم بهتون معرفی کنم سایت معروف خان آکادمی هست. در این سایت از دروس مدرسه ای تا دوره های تخصص محور در حوزه های مختلف از جمله توسعه ی وب سایت و ... را می توانید ببینید. من این سایت را به این دلیل پیشنهاد میکنم، چون یکی از بهترین وب سایت ها در آموزش اصول و مبانی برنامه نویسی است. مثلا دوره های مربوط به الگوریتم در این سایت بسیار جذاب است.


پنجمین معلم

Udemy

دسته بندی های آموزشی در Udemy

در سایت یودمی شما می توانید آموزش های متنوعی را ببینید. از آموزش هایی در مورد توسعه ی نرم افزار تا مبانی IT یا حتی مارکتینگ و ... . در این سایت می توانید بیشتر از 3000 دوره ی رایگان توسعه نرم افزار (Software Development) ببینید. برخی از بهترین دوره های این سایت که پیشنهاد می کنم بر اساس علاقه تان به آنها سر بزنید عبارتند از:

 

ششمین معلم

MIT OpenCourseWare

شاید یکی از آرزوهای هر کسی که به مباحث علمی علاقه داشته باشد حضور و تحصیل در دانشگاه MIT باشد. بعضی از درسنامه ها، تمرین و... کلاس های این دانشگاه در قالب پروژه ای با عنوان MIT OCW در اختیار ما قرار گرفته است.
 

هفتمین معلم

Codecademy

معلم بعدی یکی از وبسایت های خوب در حوزه ی آموزش برنامه نویسی و اصول کامپیوتر هست. کدکادمی با ارائه ی دوره ها و مسیرهای آموزشی خوب شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می کند. برای مثال اگر شما بخواهید یک برنامه نویسی فول استک باشید مسیر رسیدن به این تخصص را با چند دوره ی خوب (JavaScript, Node.JS, SQL, Express.JS, React, TDD) برایتان فراهم کرده است. معمولا خدمات پایه ای آموزش در این سایت رایگان است و برای دریافت مابقی خدمات آن لازم است هزینه ای را پرداخت کنید.

 

امیدوارم از این پست استفاده کنید و هرروز برای خودتان اهداف بزرگتری را طراحی کنید و همیشه در حال آموزش باشید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس