کارهایی که دوستان موفقم کنار گذاشتند (بخش پایانی)

کارهایی که دوستان موفقم کنار گذاشتند (بخش پایانی)

در بخش نخست از این مقاله به هشت نکته اشاره کردم، و بدون اتلاف وقت به بیان ادامه مطلب می‌پردازم.

۹. عدم اعتماد به مردم را کنار گذاشتند
شما نمی‌توانید رُم را بسازید اگر افرادی برای کار تیمی نداشته باشید. دوستان موفق من به مردم باور دارند و تیمشان را عاقلانه انتخاب می‌کنند. آنها استعدادهای خالص را کشف می‌کنند و عاشقانه آن را صیقل می‌دهند تا مانند یک الماس بدرخشد. دوستان موفق من می‌خواهند رهبران بیشتری خلق کنند، بجای آنکه تنها خودشان رهبری کنند.

دوستان موفق من می‌توانند عیوب یک شخص را ببینند و نوری که به شدت در تلاش برای نمایان شدن در آنها وجود دارد را درک کنند. آنها عاشق کمک به انسان‌هایی هستند که تمایل به دگرگونی دارند، و بر این باورند که هر کسی می‌تواند موفق باشد.

۱۰. افکار منفی را کنار گذاشتند

جنگ جهانی سوم مانند جنگ‌های جهانی قبل در میدان جنگ رخ نداده؛ بلکه در اذهان ما رخ داده است - تیم دِنینگ

دوستان موفق من ذهنی اصول‌گرا و منظم دارند، که مرکز جهان آنهاست، و می‌دانند که شروع تمام موفقیت‌ها در این مکان اتفاق می‌افتد. آنها هر روز ذهنشان را تمرین می‌دهند تا از پاسخ‌های منفی‌گرایانه‌ی پیش‌فرض ذهن به امور مختلف جلوگیری کنند.
بجای درگیر شدن، دوستان موفق من هرکاری می‌کنند تا از این دسته از افکار مانند ابرهایی گذران در آسمان، عبور کنند. آنها صرفا نظاره‌گرِ افکاری هستند که وارد ذهنشان می‌شود و تصمیم می‌گیرند که بر روی همان معدود افکار مثبتی که وارد ذهنشان شده تمرکز کنند.

۱۱. مزخرفات را کنار گذاشتند
زندگی پر از اتفاقات بی‌معناست. دوستان موفق من انتخابی هوشیارانه؛ در کنار گذاشتن این اتفاقات داشته‌اند. کارهایی که خدمتی به آنها نمی‌کند، مانند اخبار، را کنار گذاشته‌اند.
موفق بودن در اینکه به مهملات اجازه ندهید مانع مسیرتان شوند، مرکزیت پیدا می‌کند. شما باید از ناملایمت‌هایی که در مسیرتان می‌بینید عبور کنید تا به شیرینی طلایی‌ای که مایه‌ی کامل شدن شماست، برسید.

آستانه اهمیت دادن به ناخوشایندی‌ها را باید همیشه در حداقل ممکن نگاه دارید، تا موفق باشید.

با مسائل بی‌‌ارزشِ زندگی خود یا دیگران کنار نیایید. این تغییر را برای زندگی بهتر در خود ایجاد کنید و کاری که افراد موفق توصیه می‌کنند را انجام دهید : یک عادت برای آنکه همیشه از مزخرفات دوری جویید در خود ایجاد کنید، تا به جزیره‌ی رویاها به نام مقصود برسید. این همان جزیره‌ایست که همه ما برای ادامه حیاتمان دوست داریم در آن زندگی کنیم.

۱۲. مدام شکست خوردن را کنار گذاشتند

شکست خوردن درسی ساده است که به شما نشان می‌دهد چه چیزی شما را موفق نخواهد کرد - تیم دِنینگ

دوستان موفق من اجازه نمی‌دهند شکست آنها را متوقف کند. شکست به دوستان موفق من چیزهایی که نمی‌دانستند را می‌آموزد. شکست مترادف با تحصیل است، بجای آنکه آن را یک تجربه منفی تلقی کنیم.

۱۳. مجرد ماندن را کنار گذاشتند
دوستان موفق من فهمیدند که مجرد ماندن یک افسانه است. شریک زندگی آنها کسی‌ست که در تمام اوقات چالش‌برنگیز زندگی آنها را حمایت کرده است، و طبیعت موفق آنها را تقویت می‌نماید. دوستان موفق من می‌دانند که برای بازگشت به خانه، نیاز به یک همسر خوب دارند.

دوستان موفق من می‌دانند که عشق چیزی‌ست که تمام ناراحتی‌های زندگی را، قابل تحمل می‌سازد.

باید مراقب باشید که هدف از آمدنمان روی این کُره، یعنی عشق را فراموش نکنیم.

۱۴. نقاب زدن را کنار گذاشتند
برعکس دیگران، دوستان موفق من نقاب‌ها را برداشته‌اند. آنها از آسیب‌پذیر بودن خوشحال‌ند و بیشترِ داستان‌های شخصی‌شان را بیان می‌کنند. تقلبی بودن برای آنها از بدترین جرم‌هاست.

۱۵. اهمیت به نظر دیگران درباره‌شان را کنار گذاشتند
دوستان موفق من هیچ اهمیتی به اینکه دیگران درباره‌شان چه نظری دارند نمی‌دهند. آنها در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران نسبت به خودشان نیستند. به همین دلیل ترسی از شکست خوردن ندارند.

۱۶. تسلیم شدن را کنار گذاشتند
دوستان موفق من دریافتند که نمی‌توان سه ماه روی موضوعی کار کرد و بعد گفت

من به اندازه کافی جذب اینکار نشدم و از ادامه آن انصراف می‌دهم.

دوستان موفق من اهل انصراف دادن نیستند. آنها تمام سختی‌ها و درگیری‌ها را به جان می‌خرند تا عنوان موفق را بدست آورند. چنین چیزی به راحتی بدست نمی‌آید. آنها این مورد را بیش از دیگر مواردی که در پیش اشاره کردم انجام می‌دهند، یعنی تسلیم نمی‌شوند.
انصراف یه گزینه برای آنها نیست و اجازه می‌دهند شور و عشقی که دارند تمام موانع را از پیش‌رو بردارد. آنها دیوانه‌وار تلاش می‌کنند تا شکست نخورند، و هیچ چیز نمی‌تواند مانع آنها شود.

آیا شما می‌توانید خود را با این طرز تفکر سازگار کنید و به دوستان موفق خود ملحق شوید... ؟

منبع : Tim Denning

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon