کارهایی که دوستان موفقم کنار گذاشتند (بخش نخست)

کارهایی که دوستان موفقم کنار گذاشتند (بخش نخست)

یک لحظه بنشینید و به کارهایی که دوستان موفقتان در مقایسه با دوستان همیشه نالان و ناکامتان انجام می‌دهند، فکر کنید. اگر دوست موفقی ندارید، به نکاتی که با شما به اشتراک می‌گذارم توجه کنید.

دوستان موفق شما متفاوت می‌اندیشند، متفاوت صحبت می‌کنند، و ده برابر سخت‌تر از دوستان ناکام شما کار می‌کنند. موفقیت ساده‌تر از آن چیزی‌ست که فکرش را می‌‌کنید، اما باید اشخاص صحیح را الگوی خود قرار دهید. دوستان مغلوب شما کسانی هستند که ذهن شما را با دروغ تغذیه می‌کنند.

آنها به شما می‌گویند که نمی‌توانید (فلان کار را) انجام دهید، خیلی سخت است، یا اینکار هیچ معنی و منطقی ندارد. به دوستان موفقتان گوش بسپارید.

یک‌بار برای همیشه از دوستان ناکامتان طلاق بگیرید. سرنوشت شما انجام کارهای بزرگ است.

و اما کارهایی که دوستان موفق من کنار گذاشتند :

۱. باور به اینکه نمی‌توانند دنیا را متحول سازند را کنار گذاشتند
دوستان موفق من معتقدند که مهم نیست کجا به دنیا آمده‌اید، چقدر تحصیلات دارید، یا با چقدر پول شروع کرده‌اید. موفقیت در باور در توانایی شما بر اینکه می‌توانید دنیا را تغییر دهید، نهفته است. همه ما قدرت انجام کارهای باورنکردنی و شگفت‌انگیز را داریم.

ما به این نیاز نداریم که به ما بگویند ارزشش را داریم، یا لیاقت شگفت‌انگیز بودن را داریم یا نه. دوستان موفق من اجازه می‌دهند باور درونیشان آنها را به سمت دیدگاهی برای داشتن دنیایی بهتر هدایت کند. دوستان موفق من باور دارند که می‌توانند بخشی از تغییرات مثبتی باشند که در نهایت باعث ارتقاء بشریت به سطح بالاتری می‌شود.

۲. تکیه بر شانس را کنار گذاشتند

شانس موضوعی برای آماده شدن در مواجه با فرصت‌هاست - اُپرا وینفرِی

شانس بی‌پرده افسانه‌ای بیش نیست. دوستان موفق من اعتقاد به شانس را مدت‌هاست که کنار گذاشته‌اند و آن را با تلاش جایگزین کرده‌اند.

دست‌ به‌ کار شو و منتظر زمان مناسب نباش؛ چراکه هیچگاه زمانی مناسب برای انجام کاری نیست. تو مسئول موفقیت خود هستی. شانس و بخت‌آزمایی نمی‌توانند تو را موفق و ثروتمند کنند، اما ذهنت می‌تواند.

۳. خاراندن زخم‌ها را کنار گذاشتند
دوستان موفق من به دنبال فرار از ناخوشایندی‌ها نیستند، در عوض وقتی با مشکلی روبرو می‌شوند مانند بولدوزِر به دل آن هجوم می‌آورند، و بجای آنکه با دوستان ناکام خود به عیاشی بپردازند، مشغول چیدن ستاره‌ها، متناسب با اهداف و دیدگاه‌هایشان می‌شوند.
آنها از دنیا ناامید نمی‌شوند، بلکه بر روی اینکه چقدر برای محقق شدن رویاهایشان باید سخت‌تر تلاش کنند تمرکز می‌کنند.

بجای آنکه ناکامی‌هایشان را با خاراندن زخم‌هایشان فراموش کنند، زخم‌ها را رها می‌کنند تا رنج آن در ذهنشان حک شود و مطمئن شوند که درس‌های لازم را از آن گرفته‌اند.

۴. افراد منفی‌گرا را کنار گذاشتند
بیش از هرچیز، دوستان موفق من دوستان ناکامشان را کنار گذاشته‌اند. آنها دیگر نمی‌نشینند و به حرف کسانی که در هیچ موردی ایده‌ای ندارند گوش نمی‌دهند.

دوستان موفق من از دوستان مغلوب خود دوری می‌جویند و با آنها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی بیماری مالاریا دارند.

تنها زمانی دوستان موفق من وقت خود را با دوستان نامکشان می‌گذرانند که بدانند آنها برای تغییر اوضاعِ زندگیشان تصمیم جدی گرفته‌اند، نسبت به تصمیمشان متعهد هستند و درخواست یاری کرده‌اند. دوستان موفق من به کمک به دیگران و به اشتراک‌گذاری تجربیاتشان معتقد هستند.

اجازه ندهید اشخاص منفی‌گرا به شما بگویند که دنیا چگونه است. خودتان آن را کشف کنید.

هر قطعه از نقشه‌ای که راه زندگی را به شما نشان می‌دهد را از دوستان موفق خود بگیرید، دانسته‌های آنها را باهم ترکیب کنید، از منابع، درست استفاده کنید، و درنهایت برنامه‌‌‌هایتان را اجرایی کنید.

۵. هدر دادن زمان را کنار گذاشتند
کار امروز را به فردا انداختن چیزی‌ست که دوستان موفق من واقعا در انجام آن بد هستند. آنها به چیزی که می‌توانند بدست آورند ایمان دارند و برای رسیدن به هدفشان دست به‌ کار می‌شوند. آنها طوری با زندگی برخورد می‌کنند که انگار تک تک لحظات آن ارزشمند است، و نمی‌خواهند حتی یک ثانیه را از دست بدهند.
زمانی‌که دوستان موفق من پیر می‌شوند و مویشان سپید گشته، می‌خواهند به زمانی که در زندگی سپری کرده‌اند افتخار کنند. در حالت ایده‌آل می‌خواهند در دنیا تغییر مهمی ایجاد کرده باشند.
آنها می‌خواهند زمانی‌که وارد اتاقی می‌شوند، به‌خاطر راه و روشی که در زندگی‌شان برگزیده‌اند تشویق شوند.

۶. مصرف‌گرایی را کنار گذاشتند
بجای آنکه کل روز را صرف تماشای ویدئو در یوتیوب کنند، دوستان موفق من خلق کردن را جایگزینِ مصرف‌گرایی کرده‌اند. آنها بجای آنکه وقتشان را صرف نشستن و تماشای موفقیت دیگران کنند، تاجایی‌که زمان دارند، وقتشان را صرف انجام آنچه باید انجام شود می‌کنند.

به عنوان یک قانون بیش از ۵۰ درصد از زمان خود را برای خلق چیزهای جدید، و بقیه را صرف مصرف‌گرایی بکنید.

۷. خودخواهی را کنار گذاشتند
دوستان موفق من، دیدگاه، خانواده و اهدافشان را نسبت به هر امر دیگری در اولویت قرار می‌دهند. همچنین آنها به‌شدت بر خدمت به دیگران تمرکز دارند. به عبارتی ساده : فقط برای خودشان زندگی نمی‌کنند.

۸. هدر دادن پول را کنار گذاشتند

پول یکی از تفاوت‌های کلیدی‌ست. اشخاص موفق بخش اعظمی از درآمدشان را سرمایه‌گذاری می‌کنند.

برای مشاهده ادامه این لیست، بخش دوم آن را در اینجا بخوانید.

منبع : timdenning

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon