Sokan Academy

Gamification

گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن کاربرد عناصر طراحی بازی و اصول بازی در مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و فرایندها برای حل مشکلات در زمینه‌های غیر بازی است. بازی‌ها و عناصر بازی هزاران سال است که برای آموزش، سرگرمی و افزایش مشارکت استفاده می‌شود. برخی از عناصر بازی کلاسیک عبارتند از امتیازها (Points)، نشان‌ها (Badges) و تابلوهای امتیازات (Leader Boards). 

یکی از مثال‌های موفق Gamification خدمات Nike+ است. محصولات و خدمات Nike+ برای گسترش تجربه‌ی نایک فراتر از خرید در نظر گرفته شده است. اپلیکیشن Nike + Run Club نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همه‌ی ورزشکاران دونده این امکان را می‌دهد که با استفاده از اپلیکیشن به جامعه دوندگان بپیوندند. این به شما امکان می‌دهد تلاش‌های خود را بسنجید و یک برنامه‌ی آموزشی شخصی‌سازی شده، متناسب با سطح و اهداف خود را دنبال کنید. همچنین امکان به اشتراک‌گذاری آمار مسابقه در شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، که این آمار  در چالش‌ها شرکت کرده و نشان‌ها و جام‌های ویژه دو و میدانی را به دست می‌آورد. همه‌ی این ویژگی‌ها یک مکانیسم رقابتی را تشکیل می‌دهند که در اجرای گیمیفیکیشن بسیار موثر است. نقش این اپلیکیشن نه تنها حفظ کاربران برای برند، بلکه بهبود و انتشار تصویر نایک به جامعه‌ی ورزشی است.

نمایی از اپلیکیشن  Nike + Run Club

اگر به این مبحث علاقه‌مند هستید می‌توانید مقاله‌ی Game یا Play؟ چرا Gamification؟ را مطالعه کنید.

این محتوا آموزنده بود؟
عناصر طراحیgamegamificationگیمیفیکیشنبازی
UI / UX-topic-cardاز مجموعه UI / UX

sokan-academy-footer-logo
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سکان آکادمی می باشد.