WebSphere Liberty: ابزاری اپن‌سورس برای زبان جاوا به منظور توسعهٔ اپلیکیشن‌های تحت وب

WebSphere Liberty: ابزاری اپن‌سورس برای زبان جاوا به منظور توسعهٔ اپلیکیشن‌های تحت وب

Open Liberty یکی از فناوری‌های ساخت کمپانی IBM برای پشتیبانی از دولوپرهای جاوا به شمار می‌رود که دستاورد این پروژه محیطی سبک و کم‌حجم برای توسعهٔ برنامه‌های تحت وب و اپلیکیشن‌های مبتنی بر کلود است.

Open Liberty تحت لیسانس Eclipse Public License V1 منتشر شده است و بدین ترتیب دولوپرها می‌توانند به راحتی به کامپوننت‌های پایه‌ای برای ساخت میکروسرویس‌ها و اپلیکیشن‌های جاوا دسترسی داشته باشند (در صورت تمایل به شروع یادگیری زبان برنامه‌نویسی جاوا، می‌توانید به دورهٔ آموزش زبان برنامه‌نویسی جاوا در سکان آکادمی مراجعه نمایید.) همچنین امکان ارتقاء به نسخهٔ تجاری WebSphere Liberty نیز با مزایایی نظیر پشتیبانی فنی ویژه و امکانات پیشرفته‌تر در هر زمانی برای دولوپرها فراهم است. Ian Robinson، از مهندسان برجستهٔ آی‌بی‌ام و معمار اصلی این پروژهٔ، در همین راستا می‌گوید:

ما امیدوارم پروژهٔ Open Liberty بتونه به دولوپرها کمک کنه تا اپلیکیشن‌های مفیدی بسازن و بتونن ایده‌های خود رو در بهترین حالت ممکن به واقعیت تبدیل کنن. همچنین امیدواریم خانوادهٔ WebSphere به قدری گسترده بشه که تمامی دولوپرهای جاوا در سازمان‌های بزرگ و کوچک در سراسر دنیا بتونن از مزایای آن بهره‌مند بشن و نوآوری‌های خود رو شکوفا کنن.

گفتنی است پروژهٔ Open Liberty تنها یکی از فعالیت‌های شرکت IBM در راستای حمایت از کامیونیتی اپن‌سورس است به طوری که این شرکت پیش‌تر در پروژه‌هایی نظیر Eclipse MicroProfile ،Itsio و Eclipse OpenJ9 نیز سعی کرده تا با ارائهٔ سرویس‌های اپن‌سورس برای مدیریت شبکه‌های گوناگون میکروسرویس‌ها در پلتفرم‌های کلود و همچنین فراهم کردن زیرساخت لازم برای اپلیکیشن‌های میکروسرویس، این امکان را برای دولوپرهای جاوا فراهم کند تا به صورت کاملاً مستقل و بدون نیاز به سایر سرویس‌ها و شرکت‌ها بتوانند به پیاده‌سازی محصولات خود بپردازند (برای آشنایی با مفهوم میکروسرویس، به مقالهٔ Microservice چیست؟ مراجعه نمایید.)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon