QuickLook: ابزاری برای پیش‌نمایش فایل‌ها در ویندوز بدون نیاز به باز کردن آن‌ها

QuickLook: ابزاری برای پیش‌نمایش فایل‌ها در ویندوز بدون نیاز به باز کردن آن‌ها

QuickLook قابلیت ارائۀ پیش‌نمایش برای تمام فایل‌ها در سیستم‌عامل ویندوز را فراهم کرده است و کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را از Microsoft Store دانلود و نصب کنند. یکی از فیچر‌های کاربردی در سیستم‌عامل مکینتاش قابلیتی دقیقاً تحت همین عنوان (QuickLook) است و نحوۀ عملکرد آن بدین صورت است که با کلیک روی فایل و فشردن اسپیس‌بار، پیش‌نمایشی از محتوای فایل به کاربر نشان داده می‌شود؛ اما این در حالی است که در سیستم‌عامل ویندوز تنها پیش‌نمایش مختصری از تصاویر ارائه می‌شود که از این پس و با استفاده از این نرم‌افزار، کاربران ویندوزی نیز به چنین فیچری مجهز خواهند بود.

این اپلیکیشن قابلیت ارائۀ پیش‌نمایش برای محتوای فایل‌هایی همچون Image ،PDF ،Video ،PSD و MP3 را دارا است. همچنین ابزار QuickLook امکان نمایش محتوای فایل‌هایی با فرمت Zip را نیز برای کاربران فراهم کرده است. علاوه بر این، پنجره‌های به اصطلاح پاپ‌آپ این اپلیکیشن شامل دکمه‌ای است که به کمک آن می‌توان فایل‌ انتخابی خود را با برنامۀ پیش‌فرض انتخاب‌شده برای آن فایل باز کرد و از قابلیت‌های دیگر این ابزار می‌توان به سوئیچ بین پیش‌نمایش فایل‌های داخل یک فولدر انتخابی با استفاده از کلیدهای به اصطلاح Arrow (کلیدهای با علامت پیکان) اشاره کرد.

در مجموع می‌توان گفت این اپلیکیشن برای آن دسته از افرادی که روزانه با انواع داکیومنت‌ها، عکس‌ها و فایل‌های گوناگون سروکار دارند، انتخاب مناسبی است (لازم به ذکر است که علاوه بر QuickLook، ابزار دیگری تحت عنوان Seer وجود دارد که دقیقاً چنین امکانی را در اختیار کاربران ویندوز قرار می‌دهد.)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon