آیا استفادهٔ مداوم دولوپرها از گوگل و استک اورفلو ایشان را تنبل می‌کند؟

آیا استفادهٔ مداوم دولوپرها از گوگل و استک اورفلو ایشان را تنبل می‌کند؟

برنامه‌نویسان تازه‌کار همواره با این سؤال که «آیا نیاز به استفاده از گوگل و استک‌ اورفلو دارند یا خیر؟» مواجه هستند. بهترین پاسخ برای این سؤال یک پاسخ ساده است؛ یعنی بله! چرا که این دو موتور جستجو، مجموعه ابزار‌هایی را برای شما فراهم می‌آورند تا علاوه بر یادگیری تازه‌ترین تکنولوژی‌های برنامه‌نویسی، به شما در تکمیل مهارت‌هایتان کمک شایانی کنند. 

نباید این را فراموش کنیم که تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای به سادگی امکان‌پذیر نیست! فرد می‌بایست بر روی یک زبان برنامه‌نویسی متمرکز شود، با قواعد و اصول آن آشنا باشد، بر اساس این قواعد تمرین مدوام انجام دهد و در آخر هم باید به حجم زیادی از منابع و ابزار‌های مرتبط با آن تسلط پیدا کند.

خوشبختانه امروزه باتوجه به محبوبیتی که برنامه‌نویسی پیدا کرده است، ما می‌توانیم از ابزارها و منابع متنوعی در جهت آموزش برنامه‌نویسی استفاده کنیم. در حال حاضر، تعداد زیادی وب‌سایت وجود دارد که به راحتی به شما در یادگیری برنامه‌نویسی کمک می‌کنند و یا حتی شما را به گونه‌ای ترغیب خواهند کرد که در همان لحظه‌ای که دوست دارید، برنامه‌نویسی را شروع کنید.

اگر شما در برنامه‌نویسی تازه کار هستید و با جستجو در گوگل دنبال منبع خاصی برای یادگیری باشید، بدون شک با Stack Overflow مواجه خواهید شد و اولین سؤالی که در ذهنتان به وجود می‌آید این است که آیا استفاده از این سایت مفید خواهد بود؟ 

به زبان ساده باید بگوییم که برنامه‌نویسان تازه‌کار تصور می‌کنند اگر از گوگل در حین برنامه‌نویسی کمک بگیرند، مرتکب عملی شده‌اند که در نهایت منجر به تنبلی ایشان خواهد شد و همین مسئله باعث ایجاد آن سؤال پیچیده در ذهنشان می‌شود. اجازه بدهید یک بار دیگر پاسخ «آری» به سؤال «آیا استفاده از گوگل و استک‌ اورفلو برای برنامه‌نویس مفید خواهد بود؟» بدهیم.

چیزی که شما را بیشتر متعجب خواهد کرد قدرت شگفت‌انگیز گوگل در جست‌وجو است. گوگل دارای قابلیتی است که در آن نتیاج جست‌وجو بر اساس میزان تجربیات شخص جستجوگر نمایش داده می‌شود. برای مثال، هنگامی که یک برنامه‌نویس برای مشکلی که دارد از گوگل کمک می‌گیرد، گوگل میزان مهارت او را تشخیص داده و در جستجوهای بعدی مد نظر خواهد گرفت. بر همین اساس،‌ زمانی که شخص چیز جدید و ساده‌ای یاد می‌گیرد، اشتیاقش برای یادگیری مسائل پیچیده‌تر بیشتر شده و همین امر باعث می‌شود گوگل نتایج پیچیده‌تر و مناسب‌تری را برایش نمایش دهد.

در واقع، در این سفر پُرماجرا، گوگل مانند همراهی دلسوز قدم به قدم با او حرکت خواهد کرد. برای استفاده از این قابلیت بی‌نظیر گوگل، به شما پیشنهاد می‌کنیم در هنگام جست‌وجو حتماً با اکانت جیمیل خود لاگین باشید تا سابقهٔ جست‌وجو‌های شما بایگانی شود و نتایج بهتری در آینده برایتان داشته‌ باشد.

اغلب برنامه‌نویسان با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی مواجه می‌شوند که زبان اصلی آن‌ها نیست. در نتیجه سراغ گوگل و بعد از آن مسلماً به سراغ استک اورفلو خواهند رفت. ذکر این نکته هم مهم است که برنامه‌نویس خوب شخصی نیست که همه چیز را می‌داند، بلکه به کسی برنامه‌نویس خوب گفته می‌شود که از هر فرصتی برای یادگیری بهره ببرد و برای راه‌حل‌های خود تمام منابع در دسترس را مورد استفاده قرار دهد.

کلام آخر
اگر شما هم با تعداد زیادی از زبان‌های برنامه‌نویسی سروکار دارید، مسلماً به خاطر سپردن تمامی دستورات ممکن نخواهد بود ولی در عوض این را به خاطر بسپارید که استفاده از گوگل و استک اورفلو در جهت یادگیری و یادآوری اصول برنامه‌نویسی و رفع اشکال، یه هیچ وجه تقلب محسوب نمی‌شود بلکه به آن‌ها به عنوان یک عامل هوشمند بنگرید که قرار است شما را در این راه همراهی کنند. راهی که در انتها شما را به فرد حرفه‌ای‌تری مبدل خواهد ساخت.

شما چقدر در حین کدنویسی اقدام به استفاده از گوگل، استک اورفلو و یا فوروم‌های تخصصی برنامه‌نویسی می‌کنید و آیا این استفادهٔ بدون قید و شرط برنامه‌نویسان از موتورهای جستجو آن‌ها را به افراد تنبلی مبدل می‌سازد یا ایشان را بیش از پیش حرفه‌ای می‌کند؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon