8 فیلمی که هر برنامه نویس باید ببیند.

8 فیلمی که هر برنامه نویس باید ببیند.

 هر برنامه نویس دوست دارد حرفه خود را از منظر فیلم ها ببیند. همه ما می دانیم که هالیوود در نمایش برنامه نویسی و هوش مصنوعی به روش های درست، شناخته شده است. فیلم های برنامه نویسی زیادی تهیه شده است. 

در این مقاله می خواهیم 8 مورد از فیلم هایی که هر برنامه نویس باید تماشا کند را به شما معرفی می کنیم. 

شبکه اجتماعی (The Social Network)

فیلم شبکه اجتماعی، در سال 2010 منتشر شد و یک فیلم درام بیوگرافی است. این فیلم براساس یک داستان واقعی درباره فیس بوک و مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) ساخته شده است. این فیلم در مورد رشد فیس بوک و چالش هایی است که زاکربرگ باید با آن رو به رو شود. برنامه نویس ها این فیلم را دوست خواهند داشت زیرا موفقیت های یک برنامه نویس اختصاصی را نشان می دهد.

شبکه اجتماعی (The Social Network)
شبکه اجتماعی (The Social Network)

در این فیلم مارک زاکربرگ در مقطع کارشناسی دانشگاه هاروارد، بزرگ ترین احساس نسل را ایجاد می کند. یک سایت شبکه اجتماعی که به نظر می رسد فیس بوک امروزی باشد، که اکنون تقریبا مترادف کلمه "اینترنت" است. اما دو قلوهای Winklevoss، جوان ترین میلیاردر جهان را به سرقت ایده آن ها متهم می کنند و او، خود را در حال دور شدن از روابط خود می بیند.

بخش برنامه نویسی در کل فیلم، کمی کوتاه است اما از آن جا که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، تمام سکانس های برنامه نویسی فیلم بر اساس نکته هستند. 

می تونی خیلی سریع با کارراهه‌ی "برنامه نویس Front-End شو" وارد دنیای برنامه نویسی وب بشی!

بازی تقلید (The Imitation Game) 

بازی تقلید، یک فیلم درام تاریخی است که در سال 2014 اکران شد. این فیلم اختراع اولین کامپیوتر جهان به دست آلن تورینگ و تیمش را نمایش می دهد. در پایان فیلم نشان می دهد که چگونه آلن و تیمش توانستند راهی برای رمزگشایی کد معمای (Enigma) آلمان ارائه دهند. 

بازی تقلید (The Imitation Game)
بازی تقلید (The Imitation Game) 

یک فیلم بسیار الهام بخش برای برنامه نویس ها می باشد. تاریخ نویسان تخمین می زنند که شکستن معما 2 سال جنگ را کوتاه کرد و بیش از 14 میلیون نفر را نجات داد. 

دزدان دریایی دره سیلیکون (The Pirates of Silicon Valley) 

Pirates of Silicon Valley در سال 1999 اکران شد و یک درام بیوگرافی است. داستان آن در مورد چگونگی موفقیت اپل و مایکروسافت است. این فیلم می گوید که چگونه استیو جابز و بیل گیتس ایده ایجاد یک رایانه شخصی را که برای همه قابل استفاده است، ارائه دادند. 

دزدان دریایی دره سیلیکون (The Pirates of Silicon Valley)
دزدان دریایی دره سیلیکون (The Pirates of Silicon Valley) 

یکی از فیلم های درجه یک در میان لیست فیلم های برنامه نویسی است. این فیلم برای علاقه مندان به برنامه نویسی بسیار توصیه می شود. 

جابز (Jobs)

این فیلم زندگی نامه افسانه ی دنیای کامپیوتر، استیو جابز است. در واقع یک فیلم بسیار الهام بخش است. این فیلم نه تنها مهارت های فنی جابز بلکه چشم انداز او در تغییر جهان را نشان می دهد. یک درام بیوگرافی که در سال 2013 منتشر شد. یک درام بیوگرافی است.

جابز (Jobs)
جابز (Jobs)

هکرها (Hackers)

فیلم هکر ها در سال 1995 اکران شده است. این فیلم زمانی منتشر شد که استفاده از اینترنت خیلی محبوب نبود. تعداد برنامه نویس ها در آن زمان کم بود و از این رو فیلم برای مردم آنقدر جذاب نبود. اما امروزه این فیلم جنایی برای تست کنندگان و برنامه نویس ها بسیار توصیه می شود زیرا آن را درک می کنند.

هکرها (Hackers)
هکرها (Hackers)

داستان فیلم در مورد چند دانش آموز دبیرستانی است از دانش فنی خود برای اخاذی شرکت ها استفاده می کنند. نقد و بررسی های متفاوتی از سوی منتقدان صورت گرفت اما این یک شاهکار برای علاقه مندان به برنامه نویسی و امنیت بود. 

کارآموزی (The Internship) 

یک فیلم کمدی که در سال 2013 منتشر شد. این یک فیلم در مورد دو بزرگسال بیلی و نیک است که شغل خود را از دست می دهند و سپس برای برنامه کارآموزی رقابتی Google درخواست می کنند. 

کارآموزی (The Internship)
کارآموزی (The Internship) 

بیلی و نیک فروشنده هایی هستند که خود را در دنیای دیجیتال بیکار می دانند. هر دو برای عضویت در برنامه کارآموزی در مقر Google در Mountain View California انتخاب می شوند. در این جا، آن ها باید با یک گروه جوان که نابغه های فن آوری هستند رقابت کنند. یک فیلم عالی برای کسانی است که فکر می کنند برای یادگیری موارد فنی بیش از حد پیر شده اند. 

رکن پنجم (The Fifth Estate) 

یک فیلم هیجان انگیز بیوگرافی درباره وب سایت خبری ویکی لیکس (Wiki Leaks) است که در سال 2013 منتشر شده است. این فیلم براساس وقایع و جنجال هایی که منجر به شکل گیری ویکی لیکس، یکی از بحث برانگیزترین سازمان های اینترنتی این قرن شد، است. 

رکن پنجم (The Fifth Estate)
رکن پنجم (The Fifth Estate) 

چه کسی ویکی لیکس را نمی شناسد؟ جولیان آسانژ (Julian Assange) بنیان گذار ویکی لیکس است که منجر به افشای اسناد محرمانه مربوط به دولت ها و نظامیان جهان می شود. 

ضد اعتماد (Antitrust) 

یک فیلم تکنیکی مهیج که در سال 2001 است. گر می خواهید در مورد قسمت کثیف دنیای نرم افزار بدانید بهترین پیشنهاد این فیلم است. این فیلم، برنامه نویس های ایده آلی را که در یک شرکت سهامی خاص با دستمزد قابل توجه و محیط کار غیر رسمی کار می کنند، نشان می دهد. یک برنامه نویس جوان با استعداد در سازمان کار می کند اما بعد از مدتی می فهمد که در آنجا مشکلی وجود دارد.

ضد اعتماد (Antitrust)
ضد اعتماد (Antitrust) 

سپس برنامه نویس با استفاده از مهارت های فنی خود موضوع را پیدا می کند. این فیلم مورد علاقه همیشه برنامه نویس ها است زیرا بهترین روش استفاده از دانش فنی شما را نشان می دهد.

جمع بندی 

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، فیلم های برنامه نویسی زیادی وجود دارد و ما تنها تعداد کمی از آن ها را به شما معرفی کردیم. فیلم هایی چون Source Code, The Founder, Mr. Robot, The Social Dilemma, The Great Hack, Tron, Ex Machina, Ex Machina, Her, THE MATRIX و سریال Bonus - Silicon Valley که تماشای آن ها برای برنامه نویس ها جذاب بوده است. 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اگر فیلم های دیگری را می شناسید که شناخته شده نیستند اما تماشای آن را به برنامه نویس ها پیشنهاد می کنید، با ما در میان بگذارید. 

منبع ها

https://dev.to/basecampxd/6-movies-every-programmer-should-watch-pj7 

https://content.techgig.com/10-best-tech-movies-that-every-programmer-must-watch/articleshow/76783267.cms

https://www.geeksforgeeks.org/best-tech-movies-that-every-programmer-must-watch/ 

https://dev.to/ombharatiya/9-must-watch-movies-for-programmers-4kgp 

https://www.testbytes.net/blog/programming-movies/ 

https://movietime.guru/10-movies-all-programmers-must-watch-be13ea67c74c 

 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon