RSS Feed چیست و آشنایی با چند مورد از سرویس‌های رایگان آراس‌اس ریدر

RSS Feed چیست و آشنایی با چند مورد از سرویس‌های رایگان آراس‌اس ریدر

امروزه کمتر وب‌سایتی را می‌توان یافت که امکان استفاده از به اصطلاح RSS Feed را برای کاربران خود فراهم نکرده باشد. RSS مخفف Really Simple Syndication یا Rich Site Summary بوده که به منزلهٔ ابزاری است که برای انتقال دیتا مابین وب‌سایت‌‌های مختلف و در نهایت ارائۀ دیتای مد نظر به کاربران طراحی شده است. این ابزار چکیده‌ای از محتوای سایت را در قالب دیتایی قابل‌درک برای کاربران فراهم می‌کند و این در حالی است که ساختار آن مبتنی بر زبان XML بوده که برای اپلیکیشن‌های مختلف نیز به راحتی قابل‌فهم و خواندن است.

آشنایی با نحوۀ به‌کارگیری RSS Feed 
راه‌های متفاوتی برای دنبال کردن فید وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد که از ساده‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از سرویس‌های آنلاین RSS Reader اشاره کرد. کاربران با استفاده از این وب اپلیکیشن‌ها می‌توانند فید وب‌سایت مد نظر خود را بررسی کرده و از آخرین محتوای منتشرشده بر روی سایت مطلع شوند.

پس از آشنایی با ماهیت این فناوری، در ادامه قصد داریم تا برخی از بهترین سرویس‌های آنلاین آراس‌اس ریدر را معرفی می‌کنیم که هر کدام از آن‌ها دارای نقاط قوت خاصِ خود هستند.

Feedreader Online
این سرویس RSS Reader رایگان دو قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کند که یکی فیچری تحت عنوان Starred Item است که به منظور ذخیره‌سازی محتوای سایت‌های مختلف و دیگری به منظور فیلتر کردن آیتم‌های خوانده‌نشدۀ کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

CommaFeed
این نرم‌افزار رایگان بوده و در توسعۀ آن از سرویس منقضی‌شدۀ Google Reader الهام گرفته شده است. همچنین این سرویس اپن‌سورس است و کاربران می‌توانند سورس‌کد آن را دانلود کرده و سرویس مذکور را روی سرور خود مورد استفاده قرار دهند.

Feedly
فیدلی یک سرویس RSS Reader آنلاین به همراه یک رابط کاربری بسیار ساده و کاربرپسند است که فیچر خاصی دارا است که امکان دسترسی سریع‌تر به محتوای آپدیت‌شده را برای کاربران فراهم می‌کند. سرویس Feedly رایگان است اما بخش پولی آن ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از آن جمله می‌توان به قابلیت ادغام با وب اپلیکیشن‌هایی همچون Evernote و Dropbox اشاره کرد.

Inoreader
یک سرویس RSS Reader با ویژگی‌های بسیار زیاد است و همچنین امکان کانفیگ این فیچرها برای کاربران فراهم شده است. به عنوان مثال، این سرویس امکان تعریف یکسری قوانین را برای کاربر فراهم می‌کند تا کارهایی همچون ارسال ایمیل‌ به کاربر در صورت آپدیت محتوای وب‌سایت و یا ارسال به Instapaper را برای ایشان انجام دهد. 

Feedspot
یک سرویس RSS Reader رایگان با قابلیت جست‌وجوی یکپارچه است که امکان سرچ سورس محتوای مد نظر کاربران را برای ایشان فراهم می‌کند. این سرویس قابلیت پیشنهاد وب‌سایت‌های مختلف بر اساس علاقه‌مندی کاربران را نیز دارا است به علاوه اینکه Feedsopt یک بخش غیررایگان نیز دارد که فضایی بدون تبلیغات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

The Old Reader
Old Reader تمام ویژگی‌هایی مورد نیاز کاربران به منظور استفاده از یک سرویس خوب RSS Reader را دارا است که از آن جمله می‌توان به کلید‌های میانبر و حالت‌های نمایش مختلف و ویژگی‌هایی از این دست اشاره کرد اما وجه‌تمایز این اپلیکیشن با سایر سرویس‌های آر‌اس‌اس، شبکهٔ اجتماعی این سرویس است؛ به عبارت دیگر، کاربران می‌توانند با هم ارتباط داشته و همچنین محتوای مد نظر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

G2Reader
G2Reader یک سرویس فید ریدری است که تمام ویژگی‌های مورد نیاز به منظور ارائۀ یک سرویس خوب را دارا است. این سرویس توانایی خواندن تعداد معدودی فید از وب‌سایت‌ها را دارا بوده و بیشتر از این مقدار برابر است با پرداخت هزینه‌ای ولو اندک.

Good News
این سرویس قابلیت ارائۀ سورس تمام محتوای مد نظر کاربر را در یکجا دارد و با این ویژگی کاربران می‌توانند RSS وب‌سایت‌های مورد علاقهٔ خود و همچنین شبکه‌های اجتماعی را به روشی متمرکزتر بخوانند. به علاوه اینکه سرویس Good News برای راحتی کاربران چندین و چند حالت نمایش مختلف نیز دارا است.

در پایان لازم به ذکر است که علاقمندان می‌توانند با دنبال کردن فید وبلاگ سکان آکادمی، به آخرین مطالب منتشر شده از طریق نرم‌افزارهای آراس‌اس ریدر دسترسی داشته باشند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon