اگر می‌خواهید هکر شوید، حتماً باید برنامه‌نویسی یاد بگیرید

اگر می‌خواهید هکر شوید، حتماً باید برنامه‌نویسی یاد بگیرید

اگر در اینترنت معنای واقعی کلمهٔ «هکر» را جست‌وجو کنید، متوجه خواهید شد که معادل فارسی این کلمه به معنی «دانش فنی و مهارت لازم برای حل مشکلات غیرممکن» است اما در عین حال نیاز به توضیح است که در دنیای واقعی هکر بودن چیزی فراتر از این‌ها است. (در اصل، هکرها گروهی بودند که در اولین آزمایش‌های آژانس پروژه‌های پیشرفتهٔ تحقیقاتی موسوم به آپارنت و همین‌طور در اختراع اینترنت نقش داشتند تا بدان وسیله دنیای بهتری بسازند.) در اینکه برنامه‌نویسی یکی از بنیادی‌ترین مهارت‌های لازم برای ورود به دنیای هک می‌باشد هیچ شکی نیست و این مطلب که هرچه بیشتر برنامه‌نویسی کنید، هکر بهتری خواهید شد نیز کاملاً صحیح است. 

اگر شما هم به هکر شدن علاقه دارید، قبل از هر چیز باید روش درست آموزش را یاد بگیرید و باید بدانید که مهارت‌های لازم برای هکر شدن چه چیزهایی هستند که یکی از اساسی‌ترین آن‌ها برنامه‌نویسی است که به منزلهٔ مهارتی پایه‌ای می‌باشد که هر هکری باید آن را فرا بگیرد و به آن مسلط شود.

می تونی خیلی سریع با کارراهه‌ی "برنامه نویس Front-End شو" وارد دنیای برنامه نویسی وب بشی!

اگر با هیچ‌یک از زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی ندارید، می‌توانید با یاد گرفتن زبانی مانند پایتون کارتان را شروع کنید زیرا این زبان بسیار قدرتمند بوده و مستندات و آموزش‌های فراوانی هم در وب دارا است و اگر دوست دارید که در سطح وسیعی در دنیای هک فعالیت داشته باشید، توصیه می‌کنیم که زبان برنامه‌نویسی سی یا به عبارتی «زبانِ هستهٔ یونیکس» را یاد بگیرید.

چرا برنامه‌نویسی مهمترین مهارت لازم برای هکرها است؟ 

تسلط داشتن به یک زبان برنامه‌نویسی باعث می‌شود تا مستقل باشید و اسکریپت‌های مد نظر خود را برای دستیابی به اهداف‌تان بنویسید. همچنین بیشتر ابزارهای هک اپن‌سورس هستند و به صورت رایگان وجود دارند و هنگامی که به هنر برنامه‌نویسی تسلط پیدا کردید، می‌توانید از این ابزارها نیز استفاده کرده و یا حتی می‌توانید از توانایی‌های خودتان استفاده کنید و آن‌ها را به ابزار بهتری مبدل سازید.

قبل از اینکه قدم به دنیای هک بگذارید، باید کدنویسی را یاد بگیرید تا بتوانید مهارت هک را به طور صحیح و اصولی فرا بگیرید. در همین راستا، اگر هیچ سررشته‌ای در کدنویسی ندارید، می‌توانید به دورهٔ آموزش برنامه‌نویسی در سکان آکادمی مراجعه نموده و اگر هم خیلی علاقمند به مباحث هک و امنیت هستید، می‌توانید به پادکست مصاحبه با مهران طُرِیحی: متخصص امنیت اطلاعات مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon