7 ابزار جذاب با استفاده از AI

7 ابزار جذاب با استفاده از AI

در این بلاگ با 7 ابزار جذاب آشنا می‌شوید که از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند تا زندگی رو خیلی راحت‌تر کنند.

Tome -1

Tome (توم) یکی از ابزارهایی هست که خودم همیشه از آن استفاده می‌کنم. وقتی وارد توم می‌شوید شما یا می‌توانید مثل Power Point شروع به ساختن، نوشتن و آپلود عکس کنید یا اینکه می‌توانید در قسمت description که در پایین صفحه ظاهر می‌شود موضوع و توضیحات خود را بنوسید؛ Tome خیلی راحت شروع به ساختن صفحه‌های مختلف همراه با عکس‌های مرتبط می‌کند. همچنین قابلیت ادیت کردن و حتی رکورد کردن صدا و تصویر هنگام توضیح دادن را هم دارد.

این ابزار هوش مصنوعی از Chat GBT هم برای پیدا کردن عکس و ساختن توضیحات مربوط به موضوع شما، استفاده می‌کند که در ادامه با Chat GBT هم آشنا می‌شوید.

Tome یکی از ابزارهای هوش مصنوعی

2- Compose AI

این ابزار هوش مصنوعی مخصوص افرادی است که مدیریت ایمیل برای آنها اهمیت دارد. Compose AI چند قابلیت خیلی خاص دارد که باعث شده یک سر و گردن از ایمیل بالاتر باشد.

این extention یا افزونه جواب دادن به ایمیل‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند. وقتی ایمیل کسی را باز می‌کنید گزینه‌ایی دارد که جواب شخص مقابل را می‌دهد. با کلیک کردن روی آن یک باکس برای شما باز می‌شود که از شما می‌پرسد در جواب چه چیزی می‌خواهید بگویید؟

ایمیل را کامل می‌خواند و یک جواب کاملا با معنی می‌نویسد که می‌توانید آن را بفرستید. اما جالبی این افزونه این است که مدل نوشتن شما و حتی کلماتی که می‌نویسید را یاد می‌گیرد و بعد از مدتی مانند شما می‌نویسد!

Compose AI یک ابزار هوش مصنوعی برای مدیریت ایمیل 

Descript -3

 ابزار Descript برای ادیت کردن صدا, پادکست, نوشتن مقاله و... استفاده می‌شود اما قابلیت خیلی جالب این ابزار هوش مصنوعی وقتی است که کلمه به کلمه‌ی حرف‌های شما را می‌نویسد تا بعد از ضبط کامل اگر کلمه‌ای را حذف کردید، صدای ضبط شده‌ی شما را هم ویرایش کرده و آن کلمه را از حرف‌هایتان پاک می‌کند بدون اینکه کسی متوجه تغییر صدای ضبط شده بشود. همچنین اگر کلمه‌ایی رو اشتباه گفته باشید می‌توانید آن را ادیت کنید , این ابزار با صدا و لحجه‌ی خودتان آن کلمه را به صدای اصلی اضافه می‌کند! حتی می‌توانید متنی بنویسید که با صدای شما شروع به خواندن کند. 

هم نسخه‌ی وب و هم نسخه‌ی اپ این ابزار وجود دارد.

ابزار هوش مصنوعی Descript برای ادیت صدا و نوشتن مقاله

D-ID -4

شاید شما هم دوست نداشته باشید جلوی دوربین ظاهر شوید, یا در حال ضبط یک ویدیوی یوتیوب و... باشید.

ابزار D-ID یک شخصیت دیجیتالی درست می‌کند که با صدای شما دقیقا لبانش تکان می‌خورد. با قابلیت هوش مصنوعی لبان شخصیت شما مانند کلمه حرکت می‌کند. قابلیت شخصی سازی دارد و شما می‌توانید حتی عکس و صدای دلخواه خود را آپلود و از آن استفاده کنید.

در سمت راست بخشی قرار دارد که می‌توانید در آن چیزی بنویسید که شخصیت دیجیتالی شما آن را بخواند، حتی می‌تواند با استفاده از Chat GPT متن نوشته شده توسط شما را ادامه دهد.

D-ID 

Chat GPT -5

یکی از خفن‌ترین ابزارهایی که جای گوگل را دارد می‌گیرد Chat GPT (چت جی بی تی) است. به تازگی همه‌ی برنامه نویسان درباره این ابزار صحبت می‌کنند و محتوای خیلی از رسانه‌ها شده است. اگر بخواهم به صورت خلاصه توضیح بدهم Chat GPT کامل‌ترین و با هوش‌ترین، ابزار ساخته شده با هوش مصنوعی در حال حاضر است. شما می‌توانید هر چیزی را با هر نوع نوشتاری (آمیانه یا کتابی) و درباره‌ی هر موضوعی در آن سرچ کنید و این ابزار جواب شما را خواهد داد. 

می‌توانید یک مکالمه کاملا واقعی داشته باشید و درخواست‌های متفاوتی را از او داشته باشید. نکته‌ایی که این ابزار را با گوگل متفاوت می‌کند این است که شما هیچوقت نمی‌توانید به گوگل بگویید که مثلا ایراد این کد من چیست" یا  "این توضیح را درباره‌ی این مقاله نفهمیدم! ساده‌تر توضیح بده در حالیکه این ابزار مانند یک انسان واقعی همه چیز را می‌فهمد و به سبکی که شما دوست دارید جواب را تحویل می‌دهد.

در حال حاضر بسیاری از هوش‌های مصنوعی از این ابزار برای بهتر کردن خود استفاده می‌کنند. 

چت جی بی تی کاملترین ابزار هوش مصنوعی

Tutor AI -6

شما دوست دارید درباره‌ی چه چیزی یاد بگیرید؟ Tutor Ai مانند یک معلم به شما کمک خواهد کرد تا درباره‌ی هر موضوعی که دوست دارید آموزش ببینید.

در صفحه‌ی اول بخشی برای جست و جو کردن موضوعی که می‌خواهید یاد بگیرید وجود دارد که با سرچ کردن آن, دوره‌های آموزشی مربوط را نمایش می‌دهد. می‌توانید دوره را انتخاب کنید و درس‌های مورد نظر را بخوانید. در پایین هر درس ۴ گزینه وجود دارد. اولی برای ساده و قابل فهم کردن درس (Simplify)، دومی برای نشان دادن مثال (Examples)، بعدی برای اینکه از آن درس امتحان بگیرد(Quiz) و آخری هم برای پرسیدن سوال است (ask a question).

شما تقریبا هرگونه اطلاعاتی را درباره هر موضوعی می‌توانید با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی یاد بگیرید. 

 Tutor AI معلمی از هوش مصنوعی

Rewind -7

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در لپ تاب خود چیزی خوانده بودید یا کاری کرده بودید که الان یادتان نمی‌آید. خب Rewind اینجاست تا به شما کمک کند که این مشکل حل شود. این ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا همه‌ی کارهایی که با لپ تاب خود می‌کنید را تحت کنترل داشته باشید. با استفاده از نوار زمانی که دارد به شما کمک می‌کند که متوجه شوید در چه تایمی دقیقا چه کاری می‌کردید. اپلیکیشن‌ها و صفحات دسکتاپ شما را زیر نظر می‌گیرد و با سرچ کردن در نواری که دارد می‌تواند شما را به همان صفحه یا کاری که انجام می‌دادید ببرد. حال سوال پیش می‌آید که آیا این ابزار حجم زیادی از لپ تاب را برای زیر نظر گرفتن صفحه‌ی من مصرف می‌کند یا نه؟ در جواب باید بگویم خیر، چون این اپ دیتای ضبط شده را ۳۷۵۰ بار کوچکتر و فشرده‌تر می‌کند تا کم‌ترین فضای ممکن را اشغال کند. برای استفاده از این ابزار هوش مصنوعی باید ماهیانه ۲۰ دلار (که قیمت بالایی برای یک ابزار هست) پرداخت کنید. تنها ایراد Rewind این است که فقط برای Mac وجود دارد و اگر ویندوز استفاده می‌کنید، می‌توانید از heyday استفاده کنید که تقریبا مشابه Rewind است.

کنترل کارهای لپ تاب با ابزار Rewind

Heyday

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس