Next.js: فریمورکی سبک برای ساخت وب اپلیکیشن با لایبرری React

Next.js: فریمورکی سبک برای ساخت وب اپلیکیشن با لایبرری React

امروزه دیگر جای بحثی در آن نیست که ساخت یک اپلیکیشن تک صفحه‌ای با زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت شدنی است یا خیر بلکه سؤال اصلی اینجا است که آیا ابزارهایی می‌توان یافت که فرایند توسعهٔ چنین اپلیکیشن‌هایی را تسهیل کرده تا سریع‌تر بتوانیم کدنویسی نماییم.

به طور کلی، در فرایند توسعهٔ چنین اپلیکیشن‌هایی، منحنی یادگیری پرشیبی را باید طی کنیم (منحنی یادگیری پرشیب بدین معنا است که در ابتدای فرایند یادگیری، سرعت کُندی خواهیم داشت و پس از مدتی با سرعت بسیار زیاد یادگیری مسائل را پشت سر خواهید گذاشت.) علت این موضوع این است که شما باید روتینگ سمت کلاینت، طراحی صفحه و غیره را یاد بگیرید و این در حالی است که اگر می‌خواهید که برنامه‌نویسی سمت سرور را برای بارگزاری سریع‌تر صفحات بهبود ببخشید، مسائل اندکی حتی سخت‌تر هم می‌شوند و نتیجتاً به فریمورکی کاربردی نیاز خواهید داشت.

برای روشن‌تر شدن این مسئله، مثالی از زبان PHP می‌زنیم. نیاز به توضیح نیست که این زبان یکی از پرکاربردترین زبان‌های طراحی و توسعهٔ وب اپلیکیشن است. حال فرض کنیم به جای زبان PHP از JavaScript برای کدنویسی سمت سرور استفاده کنیم و این همان جایی است که Next.js‌ وارد میدان می‌شود.

معرفی فریمورک جاوااسکریپتی Next.js‌
Next.js‌ فریمورکی است که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت و لایبرری ریئکت، این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا اپلیکیشن‌های سمت سرور طراحی کنند. برخی از ویژگی‌های اصلی Next.js عبارتند از:

- اجرا به صورت پیش‌فرض روی سرور
- برای اجرای سریع‌تر وب اپلیکیشن، سورس‌کد به صورت خودکار تقسیم‌بندی می‌شود.
- روتینگ سادهٔ سمت کلاینت
- محیط توسعهٔ مبتنی بر Webpack با قابلیت پشتیبانی از ابزار HMR (این ابزار برای جابه‌جا کردن، حذف و اضافه کردن ماژول‌ها در زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت است.) 
- قابلیت پیاده‌سازی با Express و یا دیگر سرورهای قابل پشتیبانی توسط نودجی‌اس 
- قابل تنظیم با کانفیگ Webpack و یا Babel‌

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon