6 ابزار پرطرفدار و کاربردی برای طراحی و ساخت وایرفریم

6 ابزار پرطرفدار و کاربردی برای طراحی و ساخت وایرفریم

در مقاله‌ قبل در مورد وایرفریم‌ها به‌طور مفصل صحبت کردیم، تا‌کنون ابزارهای متعددی ایجاد شده‌اند تا جای آن برگه‌های کاغذ که طرح وبسایت یا برنامه‌کاربردی روی آن طراحی می‌شود را بگیرند.

حالا در این مقاله میخواهم شما را با 6 ابزار برتر برای ساخت وایرفریم (wireframe) آشنا کنم. به شما پیشنهاد میکنم اگر مقاله‌ی وایرفریم (wireframe) چیست؟ رو مطالعه نکردید، این کار رو انجام دهید و بعد با من در این مقاله همراه شوید.

وایرفریم یک روش ساده، کم‌هزینه و کم‌جزئیات برای نشان دادن یک طراحی، و نمایش گرافیکی یک اپلیکیشن یا وبسایت است که تنها تمرکز اصلی وایرفریم‌ها روی عملکرد و رفتار عناصر طرح است. اگر روی این دکمه کلیک کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ این لینک به کجا منتهی می‌شود؟
به شما پیشنهاد می‌کنم حتما وایرفریم طراحی کنید، این کار باعث بالا رفتن سرعت کار و صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

لازمه بدونید که ابزار‌های زیادی برای طراحی وایرفریم وجود دارد، اما ما در این مقاله به پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین ‌آن‌ها اشاره می‌کنیم. با یادگیری یکی از این ابزارها، شما می‌توانید به راحتی وایرفریم طراحی کنید قبل از اینکه بخواهید زمان زیادی رو برای طراحی و پیاده‌سازی پروژتون صرف کنید.

ADOBE XD.1

وایرفریم، طراحی، نمونه سازی، ارائه و به اشتراک‌گذاری تجربیات شگفت‌انگیز برای وب، موبایل، صدا و موارد دیگر  Adobe XDنرم‌افزار همه‌کاره شماست. کارهای دستی خسته‌کننده را حذف می‌کند، سرعت کارتان را بالا می‌برد و تجربیاتی را ایجاد می‌کند که با هر اندازه صفحه‌نمایش سازگار است، و به‌طور یکپارچه با پلتفرم UserTesting ادغام می‌شود. هم macOS و هم ویندوز رو پشتیبانی می‌کند و قابلیت مشاهده، نظر دادن و اشتراک‌گذاری در زمان واقعی را دارد.فقط نسخه‌رایگان این ابزار قدرتمند همکاری شما رو هنگام کار روی چندین نمونه‌اولیه همزمان، محدود می‌کند.

INVISION.2

InVision، ایجاد وایرفریم‌های تعاملی و نمونه‌های اولیه را آسان می‌کند. به سادگی اسکرین شات‌های ثابت را آپلود کنید و وایرفریم‌های قابل کلیکی، ایجاد کنید که کاربران شما می‌توانند با آنها تعامل داشته باشند و آن‌ها را درک کنند. این برنامه در وب اجرا می‌شود و به‌خوبی کار می‌کند که گردش کار بین طراحان و سایر تیم‌های ذینفع را ساده می‌کند. وایرفریم‌ها، تعاملی غنی ایجاد می‌کنند و امکان تکرار سریع را فراهم می‌کنند. و با اکثر فرمت‌های گرافیکی محبوب مانند PNG، GIF، PSD، JPG و غیره... سازگاری دارند.

SKETCH.3

اول از همه این یک ابزار برای سیستم عامل Mac می‌‍باشد؛ پس اگر شما Mac ندارید، متاسفانه این ابزار برای شما قابل استفاده نیست. اسکچ بهترین ابزار وایرفریم برای طراحان می‌باشد. زمانی که اسکچ تنها به‌عنوان برترین ویرایشگر گرافیک‌های برداری مشاهده شد، در کنار همه‌ویژگی‌هایی که دارد، برای نمونه‌سازی اولیه (prototype) هم، می‌توانید ازش استفاده کنید. اساسا شما این ابزار را یک بار خریداری می‌کنید و بعد از آن شما هر چقدر که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید.داشتن پلاگین‌های گسترده یکی از ویژگی‌های اصلی ابزار Sketch می‌باشد.

4.FIGMA

به­‌طور عمومی، این یک ابزار رایگان و مبتنی بر فضای ابری است که قابلیت نصب بر روی سیستم ­عامل­های ویندوز و macOS را دارد و همچنین قابل اجرا بر روی مرورگر نیز می­باشد. تشکیل تیم‌­های چندمنظوره طراحی، یکی از قابلیت­هایی است که وجود فضای ابری در این ابزار ایجاد کرده است.

برخی از ویژگی‌های این ابزار قدرتمند:

  • جابه‌جایی آسان بین حالت طراحی و وایرفریم
  • اشتراک‌گذاری سریع و بازخورد در زمان واقعی 
  • ویژگی‌های ویرایشی قدرتمند

5.BALSAMIQ

بالزامیک (Balsamiq) یک ابزار ساده،سریع و برای تمامی سطح‌ها مناسب می‌باشد. ابزاری بسیار قدرتمند در دست طراحان تجربه‌کاربری، گرافیست‌ها، مدیران محصول، تحلیل‌گران کسب‌وکار و ... که می‌توان به‌سرعت با استفاده از آن یک ماکاپ (Mockup) از نرم‌افزاری که قصد توسعه آن را داریم، تهیه کرد.

6.JUSTINMIND

Justinmind، یک ابزار نمونه‌سازی همه‌جانبه برای برنامه‌های وب و موبایل است که به شما کمک می‌کند بدون هیچ کدنویسی‌ای، وایرفریم‌هایی را برای نمونه‌های اولیه بسیار تعاملی بسازید. به شما این امکان را می‌دهد که از ابتدا طراحی کنید و از طیف کاملی از تعاملات وب و حرکات موبایل استفاده کنید، بنابراین می‌توانید بر ایجاد تجربیات کاربری استثنایی تمرکز کنید.

برخی از ویژگی‌های این ابزار:

  • نمونه‌اولیه فرم‌های هوشمند و لیست داده‌ها بدون نوشتن کد
  • کیت‌های UI رایگان، آماده و به‌روز شده برای وب و موبایل
  • انیمیشن قوی و ویژگی‌های تعاملی        

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه منتظرنظرات شما هستم.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon