Material Design Lite: ابزار عرضه شده توسط گوگل برای طراحی سایت

Material Design Lite: ابزار عرضه شده توسط گوگل برای طراحی سایت

پیش از این در مقاله ای تحت عنوان آشنایی با مفهوم متریال دیزاین گوگل، دیدیم که شرکت گوگل چگونه مفهوم Material Design و توانایی آن در ایجاد رابط‌های کاربری زیباتر و یکنواخت‌تر در دیوایس‌هایی با سایزهای مختلف را به دنیا عرضه کرده است. در همین راستا، گوگل برای طراحی سایت‌هایی که بیشتر با متریال دیزاین سازگاری داشته باشند، پکیجی به صورت اپن‌سورس در اختیار دولوپرهای فرانت‌اند گذاشته که با پشتیبانی راحت از کلیهٔ قابلیت‌های CSS ،HTML و JS این امکان را به ایشان می‌دهد تا سایت‌هایی کاربرپسند طراحی کنند.

Material Design Lite یا به اختصار MDL این امکان را در اختیار ما می‌گذارد تا وب‌سایت‌هایمان بیشتر شبیه به اپلیکیشن‌های اندرویدی به نظر برسند. در واقع، این ابزار یک فریمورک فرانت‌اند برای ساخت وب‌سایت‌هایی با استفاده از مفهوم Material Design شرکت گوگل است.

فریمورک MDL عناصر رابط کاربری رایج متریال دیزاین را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به فیلدهای متنی، دکمه، اسلایدر، اسپینر، چک‌باکس و غیره اشاره کرد. همچنین این فریمورک برای توسعه‌دهندگانی که نمی‌خواهند زمان زیادی صرف طراحی رابط کاربری سایت خود کنند، تعدادی قالب آماده عرضه کرده که به سادگی قابل استفاده هستند.

هدف شرکت گوگل از ارائهٔ این ابزار این است که کاربران بتوانند صفحات وب زیبا، ساده و کارآمدی بسازند؛ لذا شما این امکان را دارید تا اِلِمان‌هایی را برای طراحی سفارشی انتخاب کنید یا از تِم‌های دیفالت (پیش‌فرض) گوگل که به شما امکان تغییر در این فریمورک را پیش از استفاده می‌دهند، استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که MDL در تمامی مرورگرهای مدرن از جمله گوگل کروم، اپرا، فایرفاکس، مایکروسافت اج و سافاری بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود.

آیا شما تجربهٔ کار با MDL را داشته‌اید و آیا به نظر شما این فریمورک توان رقابت با Bootstrap و یا Fluent مایکروسافت را دارا است؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon