Anbox: ابزاری برای اجرای اپ‌های اندرویدی روی Ubuntu Touch Mobile OS

Anbox: ابزاری برای اجرای اپ‌های اندرویدی روی Ubuntu Touch Mobile OS

از زمانی که کمپانی Canonical توسعهٔ سیستم‌عامل Ubuntu Touch Mobile را رها کرده‌ است، جامعهٔ UBports مسئولیت این پروژه را بر عهده گرفته‌ است. این جامعه بازخورد کاربران را در این باره جمع‌آوری کرده و با بررسی آن، تجربهٔ‌کاربری علاقمندان به این سیستم‌عامل را بهبود بخشیده‌ است.

حال، در توسعهٔ جدیدی به منظور جذب کاربران بیشتر و همچنین ایجاد تجربهٔ کاربری بهتر، UBports افتتاح پروژهٔ Anbox (که کوتاه شدهٔ عبارت Android-in-A-Box می‌باشد) را اعلام کرده‌ است. Anbox ویژگی جدیدی بر روی Ubuntu Touch خواهد بود که به کاربران اجازهٔ اجرای برنامه‌های اندرویدی را می‌دهد. 

Anbox تضمین می‌کند که افراد می‌توانند برنامه‌های اندرویدی را بر روی یک توزیع لینوکسی اجرا کنند و در این راه انباکس از رویکرد مبتنی بر کانتینر، به منظور به حداکثر رساندن امنیت و عملکرد استفاده می‌کند (این رویکرد نسبت به شبیه‌سازی کامل Android Kernel به منابع کمتری احتیاج دارد).

در واقع، این رویکردی منطقی است چرا که تعداد زیادی برنامه وجود دارد که بر روی پلتفرم Ubuntu Touch در دسترس نیستند و به عبارتی دیگر این جامعه به جای امتحان کردن یک چیز جدید جهت ترغیب دولوپرهای اپلیکیشن برای کدنویسی و ایجاد برنامه برای Ubuntu Touch، اضافه کردن پشتیبانی برای برنامه‌های اندرویدی را گزینه‌ای بهتر و عاقلانه‌تر دیده‌ است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon