لیستی از ۱۵ زبان برنامه‌نویسی نامحبوب‌ بر اساس آمار استک اورفلو

لیستی از ۱۵ زبان برنامه‌نویسی نامحبوب‌ بر اساس آمار استک اورفلو

این حقیقت برای همه آشکار است که انتخاب زبان برنامه‌نویسی در توسعه‌ و رشد حرفه‌ٔ شما به عنوان یک دولوپر بسیار حائز اهمیت است. برای مثال، اگر دولوپر اندروید هستید، باید شروع به یادگیری Kotlin کنید و به دار و دستهٔ توسعه‌دهندگانی که در مسیر این تِرِند هستند بپیوندید و همین قاهده برای توسعه‌دهندگان ‌iOS که در حال یادگیری Swift هستند نیز صادق است اما اگر فرض کنیم که یک دولوپر تازه‌کار هستید و به دنبال یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی جدید می‌گردید چه‌طور؟ استک اورفلو مطلبی را در بلاگ خود منتشر کرد شامل لیستی از زبان‌های نامحبوب از دید توسعه‌دهندگان که در ادامه خلاصه‌ای از آن را ارائه خواهیم کرد.

با اینکه استک اورفلو از طریق سؤال کردن و یا نتایج حاصل از بازدیدها آنالیزی از میزان رغبت دولوپرها نسبت به زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف ارائه می‌کند، اما این نتایج با استفاده از سلیقهٔ توسعه‌دهندگان در هنگام ساخت Developer Story به‌ دست آمده است که یک راه‌حل خلاقانه برای ساخت رزومهٔ فنی است که توسط استک اورفلو ابداع شده است و در آن به راحتی می‌توانید تمام جزئیات در مورد سابقهٔ فنی خود مثل اینکه به چه چیزهایی دست یافته‌اید و یا در چه پروژه‌هایی مشارکت داشته‌اید را ذکر کنید.

نامحبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی کدامند؟
در طی پروسهٔ ساخت Developer Story، شما باید زبان‌های برنامه‌نویسی را که دوست دارید با آن‌ها کار کنید و آن‌هایی که تمایلی به کار با آن‌ها ندارید را انتخاب کنید که استک اورفلو با استفاده از این داده‌ها، توانسته است لیستی از نامحبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی را به دست آورد.

برای اندازه‌گیری برجستگی هر کدام از تگ‌ها، از متد مشخصی استفاده شده است بدین شکل که تعداد دفعاتی که یک تگ یا بهتر بگوییم یک زبان برنامه‌نویسی خاص در لیست زبان‌های نامحبوب آمده است، تقسیم بر تعداد دفعاتی که همان تگ در لیست زبان‌های محبوب +  تعداد دفعات تکرار در بین زبان‌های نامحبوب آمده است خواهد شد. برای درک بهتر این این الگوریتم، مثالی می‌زنیم.

50٪ یعنی اینکه تعداد دفعاتی که یک زبان به خصوص در لیست زبان‌های برنامه‌نویسی نامحبوب بوده است با تعداد دفعاتی که در لیست زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب بوده است برابر است و ٪۱ نیز یعنی اینکه به ازای هر انتخاب به عنوان زبان نامحبوب، این زبان ۹۹ بار به عنوان زبان محبوب مورد انتخاب قرار گرفته است. حال بیایید تا نگاهی به ۱۵ مورد از زبان‌های برنامه‌نویسی نامحبوب بیندازیم (زبان پِرل نامحبوب‌ترین زبان در این لیست است):

۱. Perl
2. Delphi
3. PHP
4. VBA
5. Objective-C
6. CoffeeScript
7. Ruby
8. #C
9. Java
10. ++C
11. Haskell
12. C
13. #F
14. Erlang
15. Matlab

همچنین، ۱۰ زبان برنامه‌نویسی محبوب نیز در این رده‌بندی به ترتیب زیر هستند:

۱. R
۲. Kotlin
۳. TypeScript
۴. Rust
۵. Bash
۶. Clojure
۷. Swift
۸. Python
۹. JavaScript
۱۰. Go

زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب و نامحبوب از دید شما کدامند و چرا؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon