5 وبسایت ارائه دهنده تصاویر استوک رایگان

5 وبسایت ارائه دهنده تصاویر استوک رایگان

تصاویر، یکی از عناصر جدا نشدنی طراحی هستن و ما با استفاده از اون ها، می تونیم منظورمون رو بدون "نوشتن"، به افراد برسونیم. مسلما این برای شما هم اتفاق افتاده که به وقت طراحی، نیاز داشته باشید تا از تصاویر کمک بگیرید و شاید ندونید که از کجا می تونید تصاویر با کیفیت و متناسب با موضوعی که احتیاج دارید، پیدا کنید. شاید بیشتر ما اول کار، ذهنمون بره سمت یک سرچ ساده توی گوگل. اما خیلی اوقات هم شده که به نتیجه های نامربوطی بر بخوریم و نخوایم که اون ها رو میون نتایج ببینیم. این موضوع می تونه اذیت کننده باشه.

چی میشد اگه کتابخونه های رایگانی از تصاویر باکیفیت و رضایت بخشی که توسط عکاس های حرفه ای ثبت شده بودن، توی اینترنت وجود داشتن و مشکل ما رو برطرف می کردن؟

معرفی وبسایت ها

خوشبختانه من امروز با شما هستم تا مجموعه ای از 5 وبسایت رو بهتون معرفی کنم که دقیقا همین کار رو انجام میدن و آماده هستن که شما دستتون رو میون تصاویر رنگارنگ و زیبایی که توی دل خودشون جا دادن ببرید و مورد دلخواهتون رو انتخاب کنید. پس با من همراه باشید که بعد از آشنا شدن با این وبسایت ها نیاز های تصاویرتون برطرف میشه.

1- Freeimages

design
designer
image
picture
website
freeimages

همونطور که از اسمش پیداست، شعارش رو عملی و اجرایی کرده و یک کتابخونه رایگان و بزرگ از تصاویر رو در اختیارتون گذاشته. دسته بندی های زیادی براتون در نظر گرفته شده و با فیلتر های متفاوتی که داره، بهتون اجازه میده مرتبط ترین تصاویر رو کنار هم ببینید.

امکان جذاب دیگه ای که این وبسایت داره، این هستش که عکاس های حرفه ای هم می تونن با ثبت نام توی این وبسایت تصاویری که گرفتن رو آپلود کنن و یک مجموعه از کارهاشون (Portfolio) داشته باشن.

2- Pexels

design
designer
image
picture
website
pexels

وبسایت Pexels به شما این امکان رو میده تا عکاس های مختلفی رو از تمام نقاط دنیا پیدا کنید و کارهاشون رو ببینید. درباره هر موضوعی که دوست دارید، داخل این وبسایت سرچ کنید و به نتیجه مورد نظرتون برسید. می تونید حساب کاربری بسازید و از تصاویر مختلف کنار هم، مجموعه تهیه کنید و اون رو با افراد دیگه ام به اشتراک بزارید.

راستی شما توی این وبسایت قادر هستین موقع دانلود کردن تصاویر، سایز مدنظرتون رو هم انتخاب کنید و طبق اون، تصویر رو دانلود کنید.

نکته : برای دسترسی به این وبسایت، به فیلترشکن نیاز دارید.

3- Pixabay

design
designer
image
picture
website
pixabay

وبسایت فوق العاده Pixabay نه تنها آرشیوی بالغ بر 2.1 میلیون تصویر رو بصورت رایگان در اختیار شما قرار میده، بلکه بخش های دیگه ای هم داخل این وبسایت وجود دارن که نیاز شما رو برای Illustration ،Vector  Video ،Music ،Sound Effec هم حل می کنن. خیلی می تونه مفید باشه نه؟ پیشنهاد می کنم حتما یک شانسی به Pixabay بدید تا خودش رو به شما ثابت کنه.

نکته : برای دسترسی به این وبسایت، به فیلترشکن نیاز دارید.

4- Stocksnap

design
designer
image
picture
website
stocksnap

این وبسایت تصاویر خیلی خوبی رو درون خودش جای داده و در کنار تصاویر Stock رایگان، موارد Premium هم داره که با داشتن حساب Shutterstock می تونید بهشون دسترسی داشته باشید.

همچنین، Stocksnap برای تصاویر داخلش یک ویرایشگر تصویر نیمه حرفه ای هم در نظر گرفته که میون سایر رقبایی که داره، یجورایی مزیت حساب میشه. بهتره خودتون با این ویرایشگر کار کنید تا امکانات جذابش رو کشف کنید و لذت ببرید.

نکته : برای دسترسی به این وبسایت، به فیلترشکن نیاز دارید.

5- Unsplash

design
designer
image
picture
website
unsplash

نوبتی هم باشه، نوبت می رسه به Unsplash عزیز که خیلی از طراح ها و عکاس ها باهاش آشنایی صمیمانه ای دارن. تقریبا منبع و مرجع تعداد زیادی از طراح ها و عکاس ها توی دنیا، Unsplash باشه. شاید براتون جالب باشه که چرا Unsplash اینقدر بین مردم معروف و محبوبه. دلیلش هم اینه که خیلی از امکانات وبسایت های قبلی که معرفی کردیم رو داخل خودش داره و خیلی قبل تر از اون ها هم شروع به کار کرده. کیفیت بالای تصاویری که داخل Unsplash وجود داره، می تونه برای شما خیلی جالب باشه و کار زیبای دیگه ای هم که کرده، اینه که شما می تونید در کنار دانلود رایگان تصاویر، یک مبلغی رو برای قدردانی به عکاسش هم هدیه کنید.

حیف می شد اگه از این امکان زیبای Unsplash یاد نکنیم! شما با قابلیت Visual Search می تونید با بارگذاری یک تصویر خاص داخل این وبسایت، تصاویر شبیه به اون رو پیدا و دانلود کنید.

نکته : برای دسترسی به این وبسایت، به فیلترشکن نیاز دارید.

کلام آخر

همه وبسایت هایی که معرفی شدن، می تونن نیاز های شما رو توی دنیای تصاویر Stock رایگان و غیر رایگان رفع کنن. پیشنهاد می کنم که حتما سری به این وبسایت ها بزنید و خودتون متوجه می شید که چقدر می تونن هنگام طراحی بهتون کمک کنن. شاید بعضی از امکانات که داخل همه این وبسایت ها یکسان بود رو از توضیحاتشون جا انداخته باشم. اون هم به این دلیله که باید خودتون اون ها رو کشف کنید و بهشون بر بخورید. امیدوارم این توضیحات براتون مفید واقع بشه و به دوستان تون هم دربارش بگید. راستی، شما وبسایت های دیگه ای رو برای دانلود تصاویر رایگان کیفیت بالا می شناسید؟

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon