آشنایی با شرکت‌هایی که بیشترین تعداد استخدام دولوپر را در سیلیکون‌ولی دارند

آشنایی با شرکت‌هایی که بیشترین تعداد استخدام دولوپر را در سیلیکون‌ولی دارند

 

نیاز به توضیح نیست که Silicon Valley خواستگاه اصلی فناوری در دنیا است و از همین روی می‌تواند محلی برای دور هم جمع‌ شدن دولوپرهای حرفه‌ای از سراسر دنیا هم باشد اما شاید برای شما هم سؤال باشد که چه شرکت‌هایی در حال استخدام بیشترین مهندسان نرم‌افزار در دنیا هستند که در همین راستا در این مقاله به معرفی 10 کمپانی که بیشترین میزان جذب دولوپر و نیروی فنی را دارند، خواهیم پرداخت.

بر اساس گزارشی از BetterCloud، تا سال 2020 تقریباً 73% سرمایه‌گذاری‌ها کاملاً بر روی Software as a Service که به‌ اختصار SaaS نامیده می‌شود خواهد بود. این خبر خوبی برای دولوپرها و مهندسان نرم‌افزار است چرا که تقاضا برای افرادی با این مهارت‌های فنی افزایش می‌یابد اما سؤال اینجا است که دقیقاً چه کسانی این افراد را استخدام می‌کنند؟

اطلاعات جمع‌آوری شده بر طبق تقاضای فعلی از مهندسان نرم‌افزار در Bay Area، ده شرکت برتر را نشان می‌دهد که بیشترین افراد را در این حوزه‌های فنی استخدام می‌کنند (Bay Area نام منطقه‌ای در شمال ایالت کالیفرنیای آمریکا است که با نام مستعار Silicon Valley نیز شناخته می‌شود. واژهٔ Silicon اساساً به این خاطر به این منطقه اطلاق می‌شود که تعداد زیادی از سازندگان چیپ‌های سیلیکونی در این منطقه کار خود را شروع کرده‌اند اما در حال‌ حاضر سیلیکون‌ولی خواستگاه بسیاری از شرکت‌های فناوری تراز اول دنیا و هزاران استارتاپ است.) Raj Mukherjee، معاون ارشد تولید در TechRepublic، در این‌ باره می‌گوید:

تقاضا برای کارمندان تکنولوژی، به‌ ویژه مهندسان نرم‌افزار ماهر، بسیار بالا است.

شرکت‌های موجود در این لیست به‌ طور مداوم تکنولوژی و مدل‌های کسب‌وکار خود را بازتولید می‌کنند و تقاضای زیادی برای استخدام مهندسان نرم‌افزار دارند تا این مهندسان بتوانند در به‌ ظهور رساندن جدیدترین نوآوری‌ها و عرضهٔ آن‌ها به بازار، نقش مؤثری ایفا کنند.

Oracle
با توجه به رتبه‌بندی DB-Engines، اوراکل همچنان محبوب‌ترین سیستم مدیریت پایگاه داده یا همان Database Management System است و از همین روی منطقی به‌ نظر می‌رسد که این شرکت برای حفظ جایگاه خود، مخصوصاً در ارتباط با MySQL و Microsoft SQL Server، همواره در حال استخدام مهندسان نرم‌افزار باشد.

Apple 
برترین فیچرهایی که در سیستم‌عامل‌های اپل می‌بینیم، همگی نیاز به دولوپر دارند و همین است که کمپانی اپل در جایگاه دوم در این لیست قرار دارد. جالب است بدانید که اپل یکی از شرکت‌های چالشی برای ورود به‌ عنوان دولوپر است که برای آشنایی با سؤالاتی که ممکن است در حین فرایند استخدام از متقاضیان کار در این غول فناوری پرسیده شود، به مقالهٔ ۳۰ سوال دشوار که در مصاحبه‌های شغلی Apple از متقاضیان پرسیده خواهد شد! مراجعه نمایید.

SonSoft Inc
این شرکت بین‌المللی در خصوص مشاور و خدمات آی‌تی فعالیت می‌کند و همچنین یکی از سریع‌ترین شرکت‌های در حال رشد در این زمینه است و کلیهٔ پیشرفت‌های این شرکت بسته به وجود مهندسان نرم‌افزاری‌اش است.

SAP
در سال 2017 شرکت SAP Sapphire ویژگی‌های جدید از جمله SAP S/4HANA Cloud 1705 و ابزار هوشمند SaaS برای برنامه‌ریزی منابع سازمانی به‌ منظور اتوماتیک کردن فرآیندها و کارآمدتر کردن کسب‌وکارها را معرفی کرد. شرکتی همچون SAP که در لبهٔ تکنولوژی گام برمی‌دارد مسلماً‌ یکی از بیشترین جذب دولوپرها را به خود اختصاص می‌دهد.

IBM 
این شرکت دائماً خبر از پیشرفت‌های صورت گرفته در سرویس محاسباتی شناختی خود موسوم به Watson می‌دهد (برای آشنایی بیشتر با واتسون، به مقالهٔ هوشمندتر شدن ابر رایانه واتسونِ IBM با بهبود API برای قابلیت های سخنرانی، زبان و بینایی مراجعه نمایید.) همچنین در سال‌های اخیر خبرهای زیادی از این کمپانی در خصوص بلاکچین و هوش مصنوعی شنیده‌ایم که مسائلی از این دست منجر شده تا چنین جایگاهی را در خصوص جذب دولوپرهای تراز اول دنیا به خود اختصاص دهد.

Google
کمپانی گوگل دیگر نیاز به معرفی ندارد که این روزها تمرکزش را بر روی خدمات و محصولات مرتبط با هوش مصنوعی گذاشته است. این شرکت همواره یک از بهترین گزینه‌ها برای افراد علاقمند به صنعت توسعهٔ نرم‌افزار بوده است اما در عین‌ حال این کمپانی فرایند استخدامی بسیاری دشواری دارا است (برای آشنایی بیشتر با این موضوع، به مقالهٔ آشنایی با تجربهٔ مصاحبهٔ استخدامی یک مهندس نرم‌افزار متقاضی کار در گوگل مراجعه نمایید.)

Intel
اینتل در حال حرکت به سمت هوش‌ مصنوعی است و از جمله پیشرفت‌هایش در این حوزه می‌توان به همکاری با Defense Advanced Research Projects Agency (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتۀ آمریکا) یا به‌ اختصار DARPA اشاره کرد. در این همکاری، اینتل بر روی یک پلتفرم محاسباتی کار می‌کند که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده کرده تا کسب‌وکارها بتوانند آسان‌تر نمودارها را در کلان داده‌ها (Big Data) تجزیه و تحلیل کنند.

Facebook
این شرکت هم همچون گوگل، فضای کاری منحصر‌به‌فردی برای دولوپرهای خلاق ایجاد کرده اما در عین‌ حال جزو یک از شرکت‌های دشوار جهت استخدام می‌باشد. برای آشنایی با سؤالات دشواری که در حین استخدام در این شرکت از دولوپرهای داوطلب پرسیده خواهد شد، به مقالهٔ سؤالات دشواری که در مصاحبه‌های شغلی Facebook ممکن است از شما بپرسند! مراجعه نمایید.

Yahoo
این شرکت توسط Verizon به مبلغ 4.8 میلیارد دلار خریداری شد. اما به‌ نظر می‌رسد که شرکت Verizon درصدد است با جذب دولوپرهای بیشتر، این کسب‌وکار آنلاین به‌ نوعی شکست‌خورده را دستخوش تحول سازد.

Amazon
آمازون یک ابرقدرت در حوزهٔ فناروی است و شاهد این ادعا هم نکاتی است که در مقاله‌ای تحت عنوان نگاهی به رشد روزافزون کمپانی آمازون در مقایسه با سایر غول‌های فناوری مورد بررسی قرار دادیم. همچنین اگر هم علاقمند هستید بیشتر در مورد این شرکت بدانید، می‌توانید به مقالهٔ 20 نکتهٔ جالب دربارهٔ آمازون مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon