Will Robots Take My Job: سایتی که به شما احتمال رباتیک شدن شغل‌تان را نشان می‌دهد!

Will Robots Take My Job: سایتی که به شما احتمال رباتیک شدن شغل‌تان را نشان می‌دهد!

احتمال اینکه روزی ربات‌ها به‌ جای انسان بسیاری از کارها را به‌ دست گیرند، به‌ لطف پیشرفت در زمینهٔ هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های رباتیک روز به روز بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شود و با مد نظر قرار دادن این نکته که اتوماسیون به‌ زودی به بخش لاینفک زندگی ما تبدیل شده و جایگزین بعضی از مشاغل خواهد شد، شاید بخواهید بدانید که کدام کارها در آینده بر عهدهٔ ربات‌ها خواهند بود. اگر شما هم جزو کسانی هستید که در این مورد کنجکاو هستند، در ادامه وب‌سایتی را معرفی خواهیم کرد که به شما احتمال رباتیک شدن مشاغل مختلف را نشان می‌دهد!

Will Robots Take My Job به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید شغل مد نظرتان در آینده توسط ربات‌ها تصاحب خواهد شد یا خیر به طوری که تنها کار لازم این است که عنوان شغلی مورد نظرتان را به انگلیسی تایپ کنید، بر روی یکی از چندین گزینه‌ای که به شما پیشنهاد می‌دهد کلیک کرده و پس از آن می‌توانید احتمال اینکه چقدر ممکن است آن شغل در آینده به‌ دست ربات‌ها بیفتد را مشاهده کنید.

علاوه‌ بر نشان دادن میزان احتمال اتوماتیک شدن آن موقعیت شغلی، این وب‌سایت با توجه به شغل انتخابی شما، اطلاعات مفید دیگری از قبیل رشد پیش‌بینی شدهٔ آن شغل در سال‌های آینده، میانگین دستمزد و شمار افرادی که در سال‌های گذشته اشتغال به آن حرفهٔ خاص داشته‌اند را به شما نشان می‌دهد (با اینکه کارکرد این وب‌سایت خیلی جالب است، اما نباید اطلاعاتی که به شما نشان می‌دهد را زیادی جدی بگیرید، زیرا تمام آن‌ها بر پایهٔ تخمین و برآورده‌هایی هستند که اصلاً ۱۰۰٪ نمی‌باشند!)

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌شود، وقتی عنوان شغلی Computer Programmers را سرچ می‌کنیم، می‌بینیم که چیزی در حدود 48٪ احتمال اینکه این موقعیت شغلی توسط ربات‌ها تصاحب شود وجود دارد! اگر علاقمند هستید تا بیشتر در مورد کدنویسی توسط ربات‌ها در آینده اطلاعات کسب کنید، توصیه می‌کنیم به مقاله زیر مراجعه نمایید:

پیش‌بینی آیندهٔ کدنویسی توسط مدیرعامل Github

حال نوبت به نظرات شما می‌رسد. به‌ نظر شما چقدر آمار و ارقام اعلام‌شده توسط این وب‌سایت به واقعیت نزدیک است و دیگر اینکه چه فرصت‌های شغلی دیگری را در این وب‌سایت تست کردید و چه آماری به‌ دست آوردید؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon