Octoparse: اپلیکیشنی برای پاسخ به تمام نیازهای Web Scraping

Octoparse: اپلیکیشنی برای پاسخ به تمام نیازهای Web Scraping

Octoparse یک اپلیکیشن به اصطلاح Scraping (استخراج دیتا) مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز است که می‌توان آن را برای استخراج داده‌ها از اکثر وب‌سایت‌ها در زمینه‌های مختلف و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار داد (Scraping یک روش جمع‌آوری اطلاعات در دنیای وب است که در طی آن محتوای سایت‌های مختلف با استفاده از رباتی که به همین منظور ایجاد شده است مورد بررسی قرار گرفته، اطلاعات آن استخراج شده و برای استفاده‌های بعدی در فضایی ذخیره می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به آموزش آشنایی با مفهوم Screen Scraping مراجعه نمایید.) 

Octoparse با ارائه دستورالعمل‌های شفاف و آموزش همه جانبۀ کاربران، این امکان را برای آنان فراهم می‌سازد تا خود بتوانند نیازهای اسکرپینگ خود را در کمترین زمان ممکن برآورده سازند. علاوه بر این، Octoparse دارای یک رابط کاربری قوی است و به همین دلیل افرادی که فاقد هرگونه مهارت کدنویسی هستند نیز می‌توانند به خوبی با این ابزار کار کنند (کاربران به راحتی می‌توانند با کلیک کردن و کشیدن بلوک‌های مختلف به درون پنجرۀ Workflow Designer، چگونگی بررسی محتوای سایت‌ها را به دلخواه خود تنظیم نمایند؛ همچنین امکان در نظر گرفتن برنامه‌ای خاص برای اسکرپینگ و نیز ذخیرۀ داده‌ها بر روی پلتفرم #کلود برای کاربران وجود دارد.)

آشنایی با قابلیت‌های کلیدی Octoparse
این نرم‌افزار در دو نسخۀ رایگان و غیررایگان در دسترس کاربران قرار دارد که هر دو نسخه به خوبی می‌توانند پاسخگوی نیازهای کلیدی کاربرانی که نیاز به استخراج دیتا از وب دارند باشند اما اگر کاربری نیاز داشته باشد تا فرآیند اسکرپینگ با سرعت بیشتر و در مقیاس بزرگ‌تری انجام شود، آن‌گاه Octoparse خدمات ویژه‌ای مانند Cloud-based Extraction را پیشنهاد می‌دهد که تنها در نسخۀ غیررایگان در دسترس است. همچنین این اپلیکیشن امکان خروجی گرفتن از داده‌ها با فرمت‌هایی مانند TXT ،Excel ،CSV ،HTML و دیتابیس‌های MySQL، SQL Server ،Oracle و غیره را برای کاربران فراهم آورده است.

شما چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ آیا تاکنون از این اپلیکیشن یا اپلیکشن‌های مشابه آن استفاده نموده‌اید؟ کارایی آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon