Exercism: ابزاری اپن‌سورس برای ارتقاء مهارت‌های برنامه‌نویسی

Exercism: ابزاری اپن‌سورس برای ارتقاء مهارت‌های برنامه‌نویسی

اکثر افراد پس از یادگیری اصول کدنویسی در یک زبان خاص، احساس می‌کنند که هنوز هم تسلط خوبی بر آن نداشته و نیاز به ارتقاء مهارت‌های خود دارند؛ Exercism یک ابزار اپن‌سورس (متن‌باز) است که با ارائۀ صدها تمرین در بیش از 30 زبان برنامه‌نویسی مختلف، می‌تواند در دستیابی به مهارت‌های بیشتر به شما کمک کند. این ابزار علاوه بر آموزش نحوۀ کدنویسی به تازه‌کارها از ابتدایی‌ترین مراحل، می‌تواند برای دولوپرهای باتجربه نیز مفید واقع شود.

Exercism.io به طور منظم با تمرین‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود؛ این ابزار یک پروژۀ اپن‌سورس است؛ بنابراین قابلیت اشتراک‌گذاری کدها‌‌ و همکاری با سایر کاربران، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است. به عنوان مثال، می‌توانید مسئله‌ای را در محیط لوکال خود حل نموده و آن را در سایت به بحث و تبادل نظر بگذارید. همچنین می‌توانید تجربه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و با خواندن کدهای دیگران و فیدبک دادن به آن‌ها، دانش خود و دیگران را گسترش دهید.

Exercism بر خلاف سایر ابزارها، بر طبق یک برنامه‌ریزی مناسب، دانش برنامه‌نویسی شما را ارتقاء می‌دهد. همچنین اگر نیاز به مشورت داشته باشید، می‌توانید با یک پشتیبان به صورت آنلاین گفتگو کنید.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این ابزار آنلاین صدها تمرین را در بیش از 30 زبان برنامه‌نویسی در اختیار شما قرار می‌دهد. اما چه‌طور می‌توانید بفهمید که کدام تمرین‌ها با سطح دانش شما سازگار است؟ تمرین‌های Exercism برای سه سطح مختلف در نظر گرفته شده‌اند که عبارتند از:

1. تمرین برای یادگیری برنامه‌نویسی از پایین‌ترین سطح
برای فردی که تاکنون هیچ تجربه‌ای در زمینهٔ برنامه‌نویسی ندارد، اولین تجربه می‌تواند سخت و استرس‌زا باشد؛ ممکن است یک لحظه همه چیز ساده و لحظه‌ای بعد همه چیز پیچیده به نظر برسد! برای اینکه بتوانید راحت‌تر از این مرحله عبور کنید، Exercism کار را با تمرینات یا مسئله‌های کوچک و توضیحات کامل و گسترده آغاز می‌کند. قبل از انجام این تمرینات، Exercism شما را در در مورد ایجاد اکانت GitHub، نصب Command Line Client، تنظیمات CLI و ... راهنمایی می‌کند.

2. تمرین برای برنامه‌نویسان باتجربه و کسانی که می‌خواهند یک زبان جدید را یاد بگیرند
اگر با دنیای برنامه‌نویسی بیگانه نیستید و می‌خواهید با تمرین کردن، سطح مهارت‌های خود را بالاتر ببرید، Exercism باز هم می‌تواند برای شما مفید باشد. در واقع اگر می‌خواهید یک زبان برنامه‌نویسی جدید را یاد بگیرید، این ابزار می‌تواند مسیر را برای شما هموارتر نموده و به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر بر زبان جدید مسلط شوید.

3. تمرین برای یادگیری ساده‌نویسی سورس‌کد
ساده‌نویسی کد، یک هنر است؛ حتی برنامه‌نویسان باتجربه نیز ممکن است نتوانند کدها را به صورت ساده و قابل فهم بنویسند. برای دست‌یابی به این مهم، Exercism به شما یاد می‌دهد که چگونه حجم انبوهی از کدها را به یک یا چند خط کد قابل‌فهم تبدیل کنید.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید Exercism  می‌تواند جذاب و کاربردی باشد و آیا علاقه‌ای دارید که سطح دانش خود را با این ابزار ارتقاء دهید؟ همچنین آیا تاکنون تجربه‌ای در استفاده از این ابزار داشته‌اید؟ نظرات و تجربه‌های خود را با ما و سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon