Google App Maker: ابزاری برای ساخت اپ موبایل بدون کدنویسی

Google App Maker: ابزاری برای ساخت اپ موبایل بدون کدنویسی

App Maker یکی از ابزارهای مجموعهٔ G Suite گوگل است که تمرکز اصلی این ابزار روی طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های سفارشی بدون برنامه‌نویسی سنگین و نیازهای زیرساختی است به طوری که App Maker نیاز به هرگونه کدنویسی برای ساخت اپ را از میان برداشته و بیشتر بخش‌های سورس‌کد با درگ & دراپ تکمیل می‌شوند.

شاید این ابزار گوگل اولین سرویس با چنین قابلیتی نباشد، ولی مطمئناً از رقابت عقب نخواهد ماند چرا که می‌تواند داده‌های لازم را از دیگر ابزارهای جی‌سوئیت، گوگل مپ و غیره به کار بگیرد. همچنین در طراحی اپ‌ها می‌توان از متریال دیزاین گوگل نیز بهره برد (برای آشنایی بیشتر با مفهوم متریال دیزاین، به مقالهٔ‌ آشنایی با مفهوم متریال دیزاین گوگل مراجعه نمایید.)

نکتهٔ مثبت دیگر این سرویس، عدم نیاز به داشتن زیرساخت جداگانه برای ساختن اپلیکیشن است به طوری که از زیرساختی که توسط برنامه‌های جی‌سوئیت فراهم می‌شود می‌توانید استفاده نمایید. به علاوه اینکه امکان مانیتور کردن اپلیکیشن توسط سرویس Analytics گوگل نیز فراهم شده است (گرچه استفاده از این سرویس به دانش کدنویسی بالایی نیاز ندارد ولی نکتهٔ قابل‌توجه دیگر این است که گوگل شخصی‌سازی بیشتر را با زبان‌های JS ،CSS ،HTML و لایبرری jQuery امکان‌پذیر کرده است.)

همان‌طور که گفتیم، این سرویس اولین در نوع خود نیست و رقابتی تنگاتنگ با سرویس‌های متعددی من‌جمله App Cloud ،PowerApps Mendix ،Appian ،OutSystems و غیره دارا است؛ اما با اطمینان می‌توان گفت که رقیب قدرتمندی برای تمام این سرویس‌ها محسوب می‌شود چرا که کمپانی بزرگی به نام گوگل آن را ساپورت می‌کند. همچنین گوگل یکسری آموزش نحوهٔ کار با این ابزار منتشر کرده که با مراجعه به لینک App Maker Guides می‌توانید با نحوهٔ ساخت اولین اپلیکیشن خود با App Maker آشنا شوید.

حال نوبت به نظرات شما می‌رسد. به نظر شما آیا اپ‌هایی که بدون کدنویسی و به صورت درگ & دراپ ساخته می‌شوند از لحاظ پِرفورمنس قابل‌مقایسه با اپ‌های نِیتیوی که با زبان‌هایی همچون جاوا یا کاتلین ساخته می‌شوند هستند؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon