هوشمندتر شدن ابر رایانه واتسونِ IBM با بهبود API برای قابلیت های سخنرانی، زبان و بینایی

هوشمندتر شدن ابر رایانه واتسونِ IBM با بهبود API برای قابلیت های سخنرانی، زبان و بینایی

شرکت بزرگ IBM اعلام کرده است که پلتفرم هوشمند واتسون، با قابلیت های سخنرانی، بینایی و زبان به روز رسانی شده است که این قابلیت ها به توسعه دهندگان امکان ایجاد اپلیکیشن های هوشمندتر را می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، با سکان آکادمی همراه باشید.

بنا به گفته ی مدیران شرکت IBM، هم اکنون واتسون می تواند زبان مبهم در متن را از طریق چند ماژول مختلف بفهمد. سیستم IBM Watson Natural Language Classifier، معانی را درک می کند، و سیستم IBM Watson Dialog با پیوند زبان به سبک فرد سوال کننده، باعث تعاملات طبیعی بیشتر اپلیکیشن می شود.

شاید جالب تر از آن، قابلیت درک بینایی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با به کار بردن استدلال در محتوای عکس ها، تصاویر و ویدئوهای رسانه های اجتماعی را درک کنند. در این روش، توسعه دهندگان می توانند روندها و الگوها را ارزیابی کنند تا "دید جامع تری از ارتباطی که کاربران برای بدست آوردن یک دید کلی برقرار می کنند، بدست آورند".

قابلیت سخنرانی واتسون نیز با ابزارهای جدیدی بهبود یافته است که این ابزارهای جدید به توسعه دهندگان اجازه می دهند تا اپلیکیشن هایی به چندین زبان، از جمله ژاپنی، ماندارین (چینی)، اسپانیایی و پرتغالی برزیلی ایجاد کنند. به گفته ی IBM، زبان های جدید دیگری نیز به زودی به این پلتفرم اضافه خواهد شد.

اگرچه قابلیت های جدید همگی بسیار خوب هستند، ولی اگر توسعه دهندگان از این قابلیت ها استفاده نکنند کاربرد چندانی نخواهند داشت. برای ترغیب استفاده از این قابلیت ها، IBM مجموعه ای جدید از ابزارهای توسعه را نیز معرفی کرده و وعده داده است که میزان زمان مورد نیاز برای ترکیب رابط برنامه نویسی اپلیکیشن واتسون با مجموعه داده ها را کاهش خواهد داد. همچنین این شرکت پیش نمایشی از استودیو دانش واتسون (Watson Knowledge Studio) را ارائه داده است که مکانی برای قابلیت های یادگیری ماشین و تحلیل متن در یک ابزار واحد است.

در پایانِ معرفی قابلیت های جدید واتسون، IBM بیان کرده است که مرکز فعالیت جدید واتسون را در دره سیلیکون ولی -جایی که اکثر شرکت های تراز اول آی تی دنیا مثل اپل،‌فیسبوک و ... در آن قرار دارند- در خیابان SoMa سان فرانسیسکو افتتاح خواهد کرد. این دفتر به عنوان یک مرکز توسعه برای قابلیت های محاسبات شناختی جدید خدمت خواهد کرد و همچنین پایه ای برای تجارت IBM ارائه خواهد کرد. قرار است این دفتر در اوایل 2016 افتاح شود.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon