بهترین CMS های لاراول را بشناسید!

بهترین CMS های لاراول را بشناسید!

CMS ها سیستم‌های مدیریت محتوا هستند. توسعه‌دهندگان وب می‌توانند با استفاده از این سیستم‌ها، بدون نیاز به مهارت کدنویسی، وبسایت خود را توسعه دهند و آن را مدیریت کنند. به بیان بهتر با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون کدنویسی وبسایت خود را بسازید. با شناخت بهترین CMS لاراول، می‌توانید علاوه بر تمام این‌ها، امنیت وبسایت خود را نیز تضمین کنید. بدون احتیاج به کدنویسی می‌توانید از ماژول‌ها و پلاگین‌های خارجی این سیستم‌ها برای سفارشی‌سازی وبسایت خود استفاده کنید. این ماژول‌ها، پلاگین‌ها و تمپلیت‌ها به‌صورت رایگان و پولی در اختیار شما قرار می‌گیرند.

لاراول یک فریم ورک متن باز PHP است که از آن برای توسعه وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان با استفاده از لاراول، قادر به ساخت CMS هایی بسیار قوی و کارآمد هستند. ویژگی‌های بسیار زیاد و کارآمد لاراول، آن را بین توسعه‌دهندگان وب محبوب کرده است. با استفاده از ماژول‌های لاراول می‌توانید ویژگی‌های بسیار زیادی به وبسایت خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید کدهای مورد استفاده‌ی خود را پکیج کرده و در پروژه‌های بعدی نیز از آن‌ها استفاده کنید. تنها با دانستن زبان PHP می‌توانید به‌راحتی کار با لاراول را شروع کنید.

اکنون که با CMS و لاراول یک آشنایی کلی پیدا کرده‌اید. می‌توانید در ادامه‌ی این مقاله با CMSهایی آشنا شوید که با لاراول توسعه‌یافته‌اند. شما با شناختن این سیستم‌های مدیریت محتوا می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را برای وبسایت خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هرکدام از این CMSها مزایا و معایب خود را دارند. شما تنها با درنظرگرفتن مهارت‌ها و سطح پروژه‌ی خود بهترین CMS لاراول را انتخاب کنید.. 

October CMS

یکی از بهترین CMSهای منبع‌باز بر پایه‌ی لاراول October CMS است. این سیستم مدیریت محتوا برای حل مشکلات موجود در رابطه‌ با فریم ورک‌های قبلی ساخته شد. توسعه وبسایت با استفاده از کدنویسی برای توسعه‌دهندگان پیچیده و کلافه‌کننده شده است؛ اما October CMS این کار را برای شما ساده می‌کند. این CMS به‌ خودی‌ خود ویژگی‌های بسیاری دارد که می‌تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ایمیل‌های امنیتی اشاره کرد. پنل ادمین این پلتفرم به‌صورت بسیار زیبا و ساده‌ای طراحی شده است. کار با این پنل راحت است و شما قادر به ویرایش آن نیز هستید.

با استفاده از این CMS می‌توانید یک فایل منیجر داخلی داشته باشید و بدون خارج‌شدن از مرورگر، فایل‌های خود را مدیریت کنید. این پلتفرم IDE داخلی دارد که اجازه‌ی ایجاد تغییر در قالب های CMS را به شما می‌دهد. همچنین از زبان PHP نیز پشتیبانی می‌کند.

October CMS بر پایه‌ی فریم ورک لاراول است. ویژگی‌های پیش‌فرض این سیستم کاملا ضروری هستند؛ بنابراین می‌توان گفت که وجود هر یک سرعت وبسایت شما را بی‌دلیل پایین نمی‌آورند. اگر به یک ویژگی افزون بر ویژگی‌های پیش‌فرض این پلتفرم نیاز داشته باشید هم می‌توانید پلاگین و ماژول‌های بسیاری را نصب کنید. با استفاده از October CMS می‌توان از سایت‌ها و وبلاگ‌های ساده گرفته تا سایت‌های سازمانی را توسعه داد.

دیگر ویژگی که می‌تواند این سیستم مدیریت را تبدیل  به بهترین CMS لاراول کند استفاده‌ی آسان آن است. به لطف این ویژگی افراد تازه‌کار به‌ راحتی می‌توانند کار با این پلتفرم را یاد بگیرند. همچنین تحویل پروژه‌ها سرعت بیشتری پیدا می‌کند و می‌توان دوباره نیز از کدهای نوشته شده استفاده کرد. اگر به استفاده از پلتفرم‌هایی مانند WordPress، Joomla و یا Drupal عادت کرده‌اید؛ این CMS می‌تواند بهترین CMS لاراول برای شما باشد.

نمایی از پنل October CMS

PyroCMS

اگر به دنبال یک CMS ساده بر پایه‌ی لاراول هستید PyroCMS بهترین CMS لاراول برای شما است. این سیستم مدیریت محتوا قبلا با CodeIgniter توسعه پیدا کرده بود. اما توسعه آن توسط لاراول انجام گرفته است. PyroCMS مزایای بسیاری دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به‌سادگی پنل ادمین آن، پشتیبانی آن از بسیاری از زبان‌ها و قابلیت نصب ماژول‌ها و پلاگین‌های مختلف اشاره کرد. اگر می‌خواهید برای وبلاگتان صفحه‌ای زیبا درست کنید بهتر است که از این CMS استفاده کنید. 

پلتفرم PyroCMS سازگار با تلفن‌های همراه است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا از هرجایی وبسایت خود را مدیریت کنید. همچنین شما مدیریت بیشتری روی شمایل کلی و محتوای وبسایت خود دارید. می‌توانید نرم‌افزاری که با این پلتفرم توسعه دادید را به زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر نیز ترجمه کنید. یکی از معایب PyroCMS کمبود اسناد است. این CMS گزینه‌ی مناسبی برای پروژه‌های پیچیده نیست. اما اگر پروژه‌ی ساده‌ای دارید این CMS می‌تواند بهترین CMS لاراول برای شما باشد. 

نمایی از پنل PyroCMS

Asgard CMS

این CMS پروژه‌ای نسبتا جدید به‌حساب می‌آید. اما در همین زمان کم نیز به‌خاطر مزایای فراوانی که دارد توجه توسعه‌دهندگان زیادی را به خود جلب کرده است. نصب این سیستم مدیریت محتوا تنها 5 دقیقه طول می‌کشد. اما در نظر داشته باشید که برای این کار به command line احتیاج پیدا می‌کنید.

Asgard CMS کاملا ماژولار است و از چندین زبان پشتیبانی می‌کند. بسیاری از متخصصان نیز از UI این CMS تعریف می‌کنند. این پلتفرم بیشتر ترجیح توسعه‌دهندگان است تا کاربران. شما می‌توانید تنها در عرض چند روز با استفاده از Asgard CMS سایت خود را توسعه دهید. این بهترین CMS لاراول برای کسانی است که می‌خواهند در عرض چند روز پروژه‌ی خود را تمام کنند. 

در نظر داشته باشید که این CMS از طرف توسعه‌دهندگان و جامعه کاربری آن پشتیبانی چندانی نمی‌شود. به همین دلیل ممکن است کار با این پلتفرم برای شما مشکل شود. چرا که در Github منابع زیادی برای کار با این CMS پیدا نخواهید کرد. اما اگر قصد توسعه CMS خودتان را دارید می‌توانید از Asgard CMS شروع کنید.

پنل کاربری Asgard CMS

Lavalite

این CMS از نظر بسیاری از طراحان وب بهترین CMS لاراول است. برای شروع کار با این CMS نیاز به پرداخت پول ندارید. چرا که این سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان است. UI و UX این CMS بسیار سبک است و کار با آن را راحت می‌کند. اما باید در نظر داشت که مخاطب این سیستم مدیریت محتوا بیشتر افراد حرفه‌ای هستند. شاید Lavalite برای کاربران معمولی آن‌قدرها هم خوب نباشد. این سیستم مدیریت محتوا توسط Sentry و Laravel 5 توسعه‌یافته است. 

این CMS همه چیز را برای یک پروژه طراحی وب حرفه‌ای و پیشرفته دارد. از جمله این امکانات می‌توان به فایل منیجر، تم‌ها و غیره اشاره کرد. با وجود تمپلیت‌های پیش‌فرض این CMS شما می‌توانید سایت خود را توسعه داده و آن را سفارشی کنید. علاوه‌ بر آن می‌توانید با نصب پکیج‌های رایگان، ویژگی‌های بیشتری به سایت خود اضافه کنید. 

Statamic CMS

این سیستم مدیریت محتوا می‌تواند رضایت هر دو کاربر و توسعه‌دهندگان وب را جلب کند. به همین دلیل هم می‌تواند کاندید بهترین CMS لاراول باشد. کنترل پنل این پلتفرم ساده و کاربرپسند است. می‌توانید آن را به‌‌راحتی آپدیت کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخلاف بسیاری از CMSهای لاراول، این پلتفرم از پایگاه‌داده استفاده نمی‌کند. همین امر باعث امنیت بیشتر آن می‌شود. چرا که دیگر امکان sql injection از پایگاه‌داده‌ی MySQL در وبسایت طراحی شده توسط این پلتفرم وجود ندارد. 

فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که این CMS را به بهترین CMS لاراول تبدیل می‌کنند. از جمله این فاکتورها می‌توان به جامعه‌ی کاربری بسیار خوب، سیستم کنترل بسیار پیشرفته و پشتیبانی قوی آن اشاره کرد. هم اکنون بیش از 25000 کاربر این پلتفرم را نصب‌کرده و به‌صورت فعال کدهای خود را به اشتراک می‌گذارند. پشتیبانی از این CMS نیز به‌صورت مستقیم و 24 ساعته صورت می‌گیرد. در ضمن شما قادر به‌اضافه کردن ویژگی‌های رایگان و یا پولی بسیار زیادی نیز خواهید بود. برای استفاده از این پلتفرم باید مبلغی را پرداخت کنید. اما در نظر داشته باشید که در عوض این مبلغ پرداختی امنیت وبسایت شما تضمین می‌شود. احتمال هک شدن سایت‌هایی که توسط این CMS توسعه‌یافته‌اند بسیار کم است.

بهترین CMS لاراول کدام است؟

در نهایت اگر می‌خواهید برای توسعه CMS خود از لاراول استفاده کنید باید یک سری به تمام این CMSها بزنید. برای توسعه پروژه‌های آنلاین خود نیز می‌توانید از هرکدام از این CMSها استفاده کنید. همان‌طور که در مقاله توضیح داده شد هرکدام از این سیستم‌های مدیریت محتوا ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در انتها با شناخت تمامی این مزایا و معایب، بهترین CMS لاراول نسبت به فرد استفاده کننده و پروژه او متفاوت است.

اگر هنوز تازه‌کار هستید بهتر است از یک CMS ساده‌تر استفاده کنید. CMSهایی که جامعه کاربری فعالی دارند و به‌خوبی پشتیبانی می‌شوند برای تازه‌کاران بهترین گزینه هستند. برخی از این پلتفرم‌ها برای انجام پروژه‌های پیچیده مناسب نیستند. به همین دلیل باید پیش از شروع پروژه به این موضوع توجه کنید. آیا CMS انتخابی شما برای یک وبسایت پیچیده و یا سازمانی مناسب است یا خیر؟ تمامی وبسایت‌‌های توسعه‌یافته توسط CMSهای لاراول از امنیت خوبی برخوردار هستند. با این وجود اگر پروژه‌ی شما از حساسیت بالایی برخوردار است می‌توانید برای امنیت بیشتر از CMSهای پولی یا CMSهایی که از پایگاه‌داده استفاده نمی‌کنند استفاده کنید. 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس