سرفصل‌های آموزشی
آموزش جاوا اسکریپت
انواع داده در جاوااسکریپت

انواع داده در جاوااسکریپت

 

در ادامه معرفی مباحث پایه ای جاوااسکریپت، در این جلسه به معرفی انواع داده پرداخته شده است. در جلسه پیشین، متغیرها به عنوان ظرفی برای نگهداری مقادیر داده ها معرفی شدند؛ این تعریف ما را به سمت اهمیت انواع داده در جاوااسکریپت و نحوه کار با آن ها هدایت می کند.

در منابع مختلف، بسته به هدف ممکن است داده ها به صورت های مختلفی دسته بندی شده باشند؛ در ارائه پیش رو، داده ها مبتنی بر شکل زیر توصیف شده اند.

در این ویدیو پس از معرفی مفهوم دسته بندی فوق، به معرفی 4 مورد از انواع داده های Primitive پرداخته شده است. پس از آن نوع داده های number مورد بررسی بیشتر قرار گرفته است. در جاوااسکریپت، تمام انواع اعداد همه زیر مجموعه داده number قرار دارد؛ مواردی نظیر: اعداد صحیح، اعداد اعشاری، اعداد با مبنای غیر 10، نمایش علمی اعداد، اعداد بی نهایت و مقدار NaN. تمام این موارد در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته اند؛ به جز مقدار NaN که برای جلوگیری از طولانی شدن ویدیو توضیح داده نشده که در قالب عکس زیر می توانید با این مقدار نیز آشنا شوید.

 

در این جلسه به صورت اختصار به نحوه comment گذاری در جاوااسکریپت نیز اشاره شد. در عکس زیر می توانید با کامنت گذاری تک خطی و چندخطی در جاوااسکریپت آشنا شوید:

در انتهای این ویدیو توقع می رود شما بتوانید برای انواع داده در جاوااسکریپت را به صورت دسته بندی شده شرح داده و با داده های عددی آشنایی پیدا کرده باشید.

 

online-support-icon