میلاد نکوفر

گفتگو با میلاد نکوفر

راهبر، مشاور و توسعه‌دهنده در پروژه‌های نرم‌افزاری

00:00:00 00:00:00 playerbar-podcast-background podcast-playbar-timeline-background
00:00:00 00:00:00
بهمن 1395 برنامه‌نویسی
امتیاز این اپیزود
1881 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
برنامه‌نویسی برنامه‌نویسی

معرفی اپیزود

میلاد نکوفر که خود را یک گیک در حوزهٔ توسعهٔ نرم‌افزار می‌داند، در سال ۱۳۶۵ در شهر اصفهان به دنیا آمد و بیش از یک دهه است که در صنعت نرم‌افزار فعالیت دارد. او در طی این سال‌ها در حوزه‌های مرتبط نظیر مدیریت سرورهای لینوکس نیز فعالیت‌هایی داشته است اما فعالیت عمدهٔ او به عنوان فریلنسر و پیمانکار در این سال‌ها، زمینهٔ آشنایی‌اش با پلتفرم‌ها، تکنولوژی‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی را فراهم آورده که از جمله آن می‌توان به زبان‌های برنامه‌نویسی پرل، روبی، پی‌اچ‌پی، پایتون، جاوااسکریپت، جاوا و آبجکتیو سی و گو لنگ اشاره کرد. او در چند سال گذشته، فعالیت خود در زمینهٔ توسعهٔ نرم‌افزارهای موبایل را نیز گسترش داده به طوری که مدتی در برنامه‌نویسی آی‌او‌اس و کمی هم تکنولوژی‌های هیبریدی کار کرده و به صورت جدی‌تر در حوزهٔ توسعه‌ٔ نرم‌افزار‌های اندروید فعالیت داشته است.

با توجه به تجربه‌ٔ کاری با تیم‌های مختلف در زمینه‌هایی نظیر بازی‌سازی، توسعه وب و موبایل، مدیریت سرور و کم‌و‌بیش در کارآفرینی، میلاد -با کمی احتیاط- خود را یک فول‌استک دولوپر می‌نامد. میلاد به مباحث مربوط به مدیریت و بازاریابی در زمینهٔ پروژه‌های نرم‌افزاری، استارتاپ‌‌ها و اکوسیستم کارآفرینی هم علاقمند است و از فعالان این حوزه -به خصوص در شهر اصفهان- به شمار می‌رود. 

امتیاز این اپیزود
1881 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
برنامه‌نویسی برنامه‌نویسی

سلام اگر اقای نکوفر نمیگفتند مدرک تحصیلی شون چیه من میگفتم که دکتری دارند اما واقعا فهمیدم مدرک نشانه درک نیست

سلام.خسته نباشین بخش پادکست ها خیلی خوبه.خودم به خاطر همین بخش با سایت اشنا شدم. فقط یه پیشنهاد: اگه تو صفحه اول سایت اونجا که عکس 4 نفر اخر پادکست ها رو میزارید یه جایی(مثلا رو عکس) بنویسید که کدوم پادکست تهیه شده و کدوم یکی رو هنوز اماده نکردین و هنوز میشه سوال پرسید بنظرم بهتر میشه.

جناب مرادی مثل همیشه عالی و همه چیز تمام برای شما و جناب اقای نکوفر ارزوی شادی و سلامتی دارم پیروز و موفق باشید

جناب مرادی مثل همیشه عالی و همه چیز تمام برای شما و جناب اقای نکوفر ارزوی شادی و سلامتی دارم پیروز و موفق باشید

عرض خسته نباشید به جناب مرادی عزیز و آقای نکوفر گرامی و تشکر از اطلاعات و دانشی که به اشتراک گذاشتید .

8 : من 15 سالمه و در حال یادگیری html css js هستم. به یک سطح خوبی رسیدم که بتونم پروژه های متوسط رو بزنم.ولی از طرفی شرکتی منو استخدام نمیکنه چون سابقه کار ندارم و چون تو شهرستانم کلا زیاد شرکت نیست ، و سایت های فریلنسری مثل پونیشا هم باید بالای 18 باشیم تا بشه درامد زایی کرد ( نمیدونم کجای دنیا اینجوریه که برنامه نویسی هم به سن ربط میدن ) ، شما چه راهکاری رو به من پیشنهاد میدید ؟

1 : کار در شرکت یا فریلنسری ؟ 2 : ایا توصیه می کنید که هم وب و هم اندروید رو باهم یاد بگیریم ؟ ( تو دوتاشون حرفه ای شیم ) 3 : برای طراحی PSD یک سایت ، لزوما خود برنامه نویس باید فتوشاپ بلد باشه و طرح رو بزنه یا مربوط به برنامه نویس نیست ؟ 4 : آیا میشه از سایت های فریلنسری خارجی درامد زایی کرد با توجه به اینکه paypal و یا master card میخوان ؟ اگه تجربه ای دارین لطفا روشن کنید موضوع رو. 5 : روش شما در مورد یادگیری زبان انگلیسی چی بود لطفا کامل توضیح بدید. 6 : توی منابع فارسی و انگلیسی چه منابعی رو برای یادگیری جاوا اسکریپت پیشنهاد میدید ؟ اگر میشه برای php و جاوا اسکریپت چند کتاب خوب معرفی کنید. 7 : لینوکس یاد بگیریم یا نگیریم ؟ ( منی که یک کاربر ویندوز هستم رو متقاعد کنید که لینوکسی شم یعنی از مزایا و معایبش بگید ) ممنون :)

سلام . اگه ممکنه بپرسید فرق های (از درامد گرفته تا سختی یادگیری و بازار کار و جو کاری هر تفاوتی) دو حوضه ی اوپن سورس کار ها مثل پایتون و پی اچ پی و ... رو با کلوس سورس کار ها مثل سی شارپ ها و ... بگند . آخرشم نظر خودشون رو راجب برتریت هر کدوم بگن . یدونم این که برای شروع به اوپن سورس آموختن چه زبانی یا حالا چه چیزی اولویت داره و مثلا آیا با وقتی که باید برای یادگیری لینوکس صرف کرد نمیشه کار های بهتری انجام داد؟

به نظر شما کدوم حوضه کامپیوتری (مثل برنامه نویسی و شبکه و وب و.....) آینده شغلی بهتری داره ؟ و آیا شما فکر میکنید که در آینده نزدیک کامپیوتر ها جای برنامه نویس ها رو بگیرن و خودشون خودشون رو برنامه ریزی بکنن ؟

با سلام و احترام از نظر من خیلی عالی میشه که اگر یه مصاحبه با افراد موفق در حوزه ی هوش مصنوعی داشته باشید چون این حوزه یا جورای آینده ما رو داره می سازه و تکنولوژی های روز دنیا از این حوزه در محصولاتشون استفاده می کنند به نظر من بد نیست که از افراد در این زمینه مصاحبه کنید باتشکر.

online-support-icon