زندگی بهتر با 80 درصد عمل‌گرایی و 20 درصد تفکر هوشمندانه

زندگی بهتر با 80 درصد عمل‌گرایی و 20 درصد تفکر هوشمندانه

یاد بگیرید که چگونه در کنار عمل‌گرایی، هوشمندانه فکر کنید. مسیر زندگی شما را کارهایتان تغییر می‌دهد، نه افکارتان.

اشتباه نکنید، هوشمندانه فکرکردن بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم بر اعمال ما تأثیر می‌گذارد، اما برای ایجاد تغییر واقعی و رسیدن به اهدافتان، باید عمل‌گرا باشید.

ارسطو درست می‌گفت: « گاهی لازم است برای انجام کاری از قبل آموزش ببینیم، اگر این آموزش با انجام هم زمان کار همراه شود، بهتر یاد می گیریم.»

تنها راه برای از بین بردن شکاف بین جایی که اکنون هستید و آنچه برای آینده خود متصور شده‌اید، انجام اقدامات صحیح به طور پیوسته است.

لازمه عمل‌گرایی مسئولیت‌پذیری، فداکاری و شهامت فراوان است. هیچ کس عملاً نمی‌تواند برای انجام کاری بیشتر از خودتان شما را ترغیب کند.

به جای اینکه خودتان را متقاعد کنید که قادر به انجام کاری نیستید، به فرصت‌ها، عادت‌ها، روتین‌ها و رفتارهای درست که پیشرفت شما را تضمین می‌کنند یا زندگی بسیار بهتری برای شما فراهم می‌کنند، بله بگویید.

به خلاقیت بیشتر، ورزش بیشتر، خواندن کتاب‌های بهتر، یادگیری مادام‌العمر و به پذیرش خود بله بگویید.

موفق‌ترین افراد، عمل‌گراها هستند. آن‌ها  فرآیند یادگیری و عمل را در یک زمان انجام می‌دهند. وارن بافت، چهره مشهور حوزه بورس و اقتصاد، مطالعه زیادی دارد اما در کنار مطالعه، پول زیادی را نیز سرمایه‌گذاری می‌کند.

او بین اعمال و تفکرات خود تعادل برقرار می‌کند و برای رشد کسب‌وکار و سرمایه شخصی خود عادت‌ها، تشریفات و روتین‌های ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. او از دانسته‌های خود برای رشد همه جانبه‌ی خود استفاده می‌کند.

عمل‌گرایان موفق از اقدامات و تجربیات خود درس می‌گیرند و وقتی مستندات یا دانش بهتری پیدا می‌کنند در تغییر نظر خود تردید نمی‌کنند.

مراقب تله دانش باشید

جیمز کلیر می‌گوید: «یادگیری منفعل شکلی از عمل نیست، زیرا اگرچه دانش جدیدی به دست می‌آورید، اما نحوه ی به کارگیری آن را نمی‌آموزید. از سوی دیگر، تمرین فعال یکی از بهترین شکل‌های یادگیری است، زیرا اشتباهاتی که در حین تمرین مرتکب می‌شوید، فهم بهتری به شما می‌دهد»

شما می‌توانید سالیانه 200 کتاب بخوانید و به دانشی که در یک سال به دست آورده‌اید فکر کنید، اما اگر این دانش را به کار نگیرید، زندگی شما تغییری نمی‌کند.

همیشه به یاد داشته باشید که 80 درصد موفقیت عمل است و 20 درصد آن دانش.

دانش خود را به کار بگیرید. از تجربیاتتان درس بگیرید و آنچه موثر است را تکرار کنید. موفقیت اینگونه به دست می‌آید.

بیشتر مردم خیلی کند رشد می‌کنند زیرا با سرعت پایینی تجربه کسب می‌کنند. اگر در تلاشید تا قدرت نوشتار خود را بهبود دهید، هر روز بنویسید.

اگر می‌خواهید سلامت، امور مالی، روابط، رشد فکری، شغلی یا مهارت‌های خود را بهبود ببخشید، آن 20 درصد کارهایی را که بیشترین نتیجه را به همراه دارد، شناسایی کنید و دو برابر قبل به آن‌ها بپردازید.

اگر سر جای خود بشینید و تنها فکر کنید، در بازی بی‌نهایت زندگی برنده نمی‌شوید. شما زمانی موفق می‌شوید که تجربه کسب کنید، از اعمالتان چیزهای جدیدی بیاموزید و رفتارهای خود را بهبود ببخشید.

هیچ میانبری به پیشرفت وجود ندارد. شما هرگز نمی‌توانید بدون تجربه یا عمل موفق شوید، اما می‌توانید با غلبه بر موانع و تداوم در حرکت به پیروزی برسید.

عمل نتیجه می‌دهد و نتایج به اقدامات بهتر منجر می‌شود. اگر ارزیابی درستی از کارهای موثر انجام دهید و آن‌ها را تکرار کنید، شکست‌ناپذیر می‌شوید.

به هر حال دست از فکر کردن نکشید.

اما با هر روش تفکری، فراموش نکنید حرکت کنید. بدوید، راه بروید یا بخزید. هر کاری که انجام می‌دهید، به یاد داشته باشید که در جهت آینده خود حرکت کنید.

تمرین فعال باعث ایجاد مهارت‌های واقعی و عملی برای زندگی می‌شود.

توماس استرنر در کتاب خود به نام ذهن تمرین‌کننده می‌گوید: «هر چیزی در زندگی که ارزش دستیابی دارد، نیازمند تمرین است. در واقع، زندگی خود چیزی بیش از یک جلسه تمرین طولانی نیست، تلاشی بی‌پایان برای اصلاح حرکات ما. هنگامی که مکانیزم درست تمرین را بفهمید، یادگیری چیزهای جدید به تجربه‌ای بدون استرس و سرشار از شادی و آرامش تبدیل می‌شود، فرآیندی که همه جنبه‌های زندگی شما را سامان می‌بخشد و در دشواری‌های زندگی به شما دیدگاه درستی می‌دهد.»

اگر عمل‌گرا بودن را یاد بگیرید، زندگیتان تغییر می‌کند. اگر بهتر فکر کردن را یاد بگیرید، رویکرد شما به زندگی تغییر می‌کند. آزمون هوش عملی، توانایی فکر و عمل کردن به‌طور همزمان است.

یاد بگیرید در فرآیند «دستیابی به چیزی»، به جای اینکه فقط بهتر فکر کنید، لذت هم ببرید. مهم نیست چقدر آهسته حرکت می‌کنید، اینکه بدانید برای آینده خود کاری انجام می‌دهید، فوق‌العاده رضایت‌بخش است.

برای تغییر زندگی خود، 80 درصد از زمان خود را صرف انجام کار واقعی کنید. نتایج مورد انتظار شما تنها در صورتی اتفاق می‌افتند که به خود اجازه اجرای آن‌ها را بدهید.

از همین امروز و همین حالا تمرین فیزیکی را آغاز کنید تا تغییر واقعی را در زندگی خود مشاهده کنید.

به عمل‌گرایی بدل شوید که به خوبی فکر می‌کند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس