شروع توسعه اندروید با اندروید استودیو

شروع توسعه اندروید با اندروید استودیو

در این مقاله ما فقط مروری بر اندروید و انگیزه ای در مورد چرایی و چگونگی شروع با آن خواهیم داشت.

 

اندروید چیست؟

Android یک سیستم عامل تلفن همراه منبع باز است که متعلق به Google است. این یکی از محبوب ترین سیستم عامل های موجود است! هر روز بسیاری از افراد جدید با تلاش برای ایجاد چیزی عالی با پلتفرم Android شروع می کنند.

همچنین ، از آنجا که بر اساس لینوکس است ، بسیار قابل تنظیم است و می تواند بر اساس نیاز شما کار کند. دستگاه های اندرویدی در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند زیرا بسیار سبک هستند و می توانند در مدلهای سخت افزاری قدیمی نیز کار کنند.

بازار اندروید نیز بسیار گسترده است ، هر چند که شایسته است. مطمئناً ممکن است برنامه شما در هفته های پس از انتشار برنامه ، بدون حتی بازاریابی ، دارای یک پایگاه کاربر اصلی> 1 هزار کاربر باشد. و من آن را آزمایش کرده ام و این درست است!

اکنون که انگیزه کافی برای آشنایی بیشتر با توسعه در Android را دارید ، ابزارهای مورد نیاز برای شروع با Android را بررسی می کنیم!

ابزارهای مورد نیاز برای Android Dev

برنامه های Android را می توان در هر سیستم با Windows ، Linux یا Mac توسعه داد. این روند تقریباً در هر مورد یکسان است.

بعد ، آنچه شما نیاز دارید Android Studio است ، IDE رسمی که توسط Google برای توسعه برنامه های Android پشتیبانی می شود. این برنامه بر اساس IntelliJ IDEA IDE for Java by JetBrains طراحی شده است ، بنابراین ظاهر آن تقریباً یکسان است. افرادی که از Jetbrains IDE استفاده کرده اند در درک Android Studio مشکلی نخواهند داشت!

می توانید Android Studio را از سایت رسمی Andorid Studio نصب کنید . این مرحله خیلی سخت نخواهد بود.

که البته این وب سایت برای آی پی ها ایرانی بسته می باشد و فقط با وی پی ان قابل دسترس خواهد بود برای سادگی کار می توانید اندروید استودیو رو از سایت ها ایرانی مثل سافت ۹۸ دانلود کنید

اگرچه اندروید استودیو از قبل با JRE همراه شده است ، بنابراین ممکن است نیازی به نصب هیچ کیت اضافی برای جاوا نباشید ، اگرچه ، در صورت تمایل ، می توانید JDK مورد نیاز خود را در اینجا نصب کنید .

نصب اندروید استودیو کمی سنگین است و ممکن است کمی طول بکشد تا تکمیل شود. صبور باش!

پس از نصب و انجام کلیه تنظیمات لازم و باز کردن Android Studio ، می توانید چنین صفحه ای را مشاهده کنید:

 

ممکن است تصویر دقیقاً مشابه نسخه Android Studio شما نباشد ، همچنین من یک تم نصب کرده ام که ممکن است شبیه به شما نباشد!

اکنون می توانید SDK های مورد نیاز (کیت توسعه نرم افزار) را برای ساختن برنامه های خود نصب کنید. در صفحه اصلی Android Studio ، روی پیکربندی -> SDK Manager کلیک کنید.

توصیه می شود در لحظه راه اندازی آخرین نسخه ممکن را نصب کنید. کادر کنار نام SDK را علامت بزنید و سپس روی Apply کلیک کنید ، Android Studio تنظیمات را برای شما شروع می کند!

شبیه سازها- بله یا خیر؟

در حال حاضر ، در این برهه از زمان ، ممکن است استودیوی اندروید و سایر موارد را تنظیم کرده باشید.

اما ممکن است به این فکر کنید که چگونه برنامه خود را هنگام کد نویسی آزمایش کنید. برای آن ، اکنون دو گزینه باقی مانده است ، یا می توانید با دستگاه اندرویدی واقعی خود آزمایش کنید و و یا سراغشبیه سازها بروید. شبیه سازها کپی دستگاههای اندرویدی واقعی هستند که می توانند بر روی سیستم شما اجرا شوند.

آنها تقریباً شبیه راه اندازی مجازی یک دستگاه هستند. اگرچه آنها ممکن است همان تجربه واقعی را که ممکن است در آزمایش برنامه خود در یک دستگاه واقعی کسب کنید ارائه ندهند ، اما ممکن است بینش ارزشمندی در مورد عملکرد برنامه شما در نسخه های مختلف SDK ارائه دهند.

اما ، یک جنبه مهم که باید به آن توجه کرد این است که شبیه سازها حافظه داخلی و حافظه گوشی شما را اشغال می کنند تا تنظیمات خود را اجرا کنند و اگر سیستم شما دارای مشخصات پایین باشد ، به اندازه کافی خوب نخواهد بود.

مطمئن شوید که اگر حداقل 16 گیگابایت حافظه رم دارید ، فقط باید به دنبال شبیه سازهای اندرویدی باشید تا سیستم خود را اجرا کنند ، زیرا آنها سیستم را سنگین می کنند و در صورت نداشتن منابع کافی باعث ایجاد تاخیر می شوند.

شبیه سازها به سیستم شما نیاز دارند که از مجازی سازی پشتیبانی کند.

اگر می خواهید برنامه ها را در دستگاه اندرویدی واقعی اجرا و آزمایش کنید ، می توانید از راهنمای رسمی برای انجام کارها پیروی کنید.

من در این پست به همه جزئیات بیشتر نمی پردازم ، این پست فقط برای آشنایی شما با Android Studio و نصب موارد مناسب برای توسعه برنامه اندروید بود. امیدوارم خوشتون آمده باشه تا نوشته های بعدی خدانگهدارتون

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس