چگونه پوسته وردپرس را بدون کدنویسی ویرایش کنیم؟

چگونه پوسته وردپرس را بدون کدنویسی ویرایش کنیم؟

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان به شما این امکان را می دهد تا از روش های مختلفی اقدام به ویرایش قالب وردپرسی خود نمائید. در واقع؛ اگر شما می خواهید قالب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا از سایر وب سایت ها متمایز باشد، بسته به نوع قالبی که استفاده می کنید وردپرس به شما این امکان را می دهد تا قالب خود را به گونه دلخواه سفارشی سازی نمائید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با ویرایش پوسته وردپرس آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش شخصی سازی قالب وردپرس

بعد از اینکه قالبی را برای سایت خود انتخاب کردید، می توانید آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی سازی کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از لوگوی سفارشی، رنگ های دلخواه و طرح بندی های متفاوت و موارد دیگر در سایت خود استفاده کنید. در این صورت شما می توانید به سادگی قالبتان را ویرایش نمائید. بسته به نوع قالبی که استفاده می کنید، ویرایش قالب می تواند متفاوت باشد. در ادامه شما را با روش های مختلف ویرایش قالب وردپرسی آشنا می کنیم.

1- آموزش ویرایش قالب وردپرس بدون کدنویسی

شما می توانید با استفاده از ابزارهای داخلی وردپرس و بدون نیاز به هیچ گونه کدنویسی قالب وردپرس خود را سفارشی سازی کنید. بسته به قالبی که استفاده می کنید ممکن است سفارشی سازی آن کمی متفاوت تر به نظر برسد. ساده ترین روش برای ویرایش قالب، استفاده از بخش سفارشی سازی پوسته می باشد.

برای انجام اینکار؛ در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “نمایش” روی گزینه “سفارشی سازی” کلیک کنید. پس از آن با صفحه ای روبه رو می شوید که در سمت راست آن، تب هایی وجود دارد که به سادگی می توانید با استفاده از آنها بخش های مختلف سایت خود را مانند: رنگ بندی، لوگو، فهرست ها و… سفارشی سازی کنید.

آموزش ویرایش قالب وردپرسی

با استفاده از این صفحه شما می توانید قالب سایت خود را در زمان واقعی ویرایش و تغییرات را به صورت زنده مشاهده نمائید. قسمت های قابل ویرایش وب سایت شما با یک آیکون مداد در پیش نمایش زنده برجسته می شود. همچنین می توانید هر گزینه را در پنل سمت راست گسترش دهید تا تنظیمات آن را تغییر دهید. در نهایت بعد از اینکه تغییرات دلخواه خود را اعمال کردید، فراموش نکنید که حتماً روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

2- آموزش ویرایش قالب وردپرس با افزونه

گزینه های سفارشی سازی پیش فرض قالب وردپرس به این بستگی دارد که از کدام قالب وردپرس استفاده می کنید. برخی از قالب ها هستند که امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار نمی دهند و شما نمی توانید هرنوع تغییری را  به دلخواه خود اعمال کنید. در این صورت؛ بهترین و ساده ترین استفاده از یک افزونه صفحه ساز وردپرس می باشد. اگر می خواهید سفارشی سازی های زیادی در قالب وردپرس خود اعمال کنید، ما به شما افزونه SeedProd را پیشنهاد می دهیم.

افزونه SeedProd یکی از بهترین افزونه های سازنده وب سایت وردپرس می باشد که می توانید از آن برای ایجاد طرح بندی های زیبای وب سایت و حتی ایجاد یک تم سفارشی بدون نوشتن هیچ کدی استفاده نمائید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه SeedProd را در سایت خود نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را مشاهده کنید.

پس از فعال سازی، باید کلید مجوز خود را وارد کنید تا افزونه برای شما فعال شود. می توانید این اطلاعات را در حساب کاربری خود در وب سایت SeedProd پیدا کنید.

آموزش ویرایش قالب وردپرسی

پس از آن، باید انتخاب کنید که آیا می خواهید یک قالب وردپرس سفارشی ایجاد کنید یا صفحات جداگانه ای برای وب سایت خود ایجاد نمائید. در ادامه هر دو روش را به شما توضیح می دهیم.

2-1: شخصی سازی صفحات وردپرس تکی با افزونه SeedProd

با استفاده از این افزونه شما می توانید صفحات تکی سایت خود را ویرایش کنید. به عنوان مثال، می توانید یک صفحه فرود سفارشی برای یک محصول یا کمپین بازاریابی طراحی نمائید و یا اینکه یک صفحه تشکر ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان را پس از ثبت نام در لیست ایمیل شما ارسال نمائید.

برای انجام اینکار، وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش SeedProd روی گزینه Landing Pages کلیک نمائید. پس از آن از بالای صفحه روی دکمه “افزودن” کلیک نمائید.

آموزش ویرایش قالب وردپرسی

در مرحله بعد، باید قالبی را برای صفحه خود انتخاب کنید.

کافیست یک قالب را انتخاب کنید و سپس آن را به دلخواه خود سفارشی سازی نمائید. در واقع شما می توانید هرچیزی را در قالب تغییر و به سادگی اقدام به ویرایش پوسته وردپرس نمائید.

آموزش ویرایش قالب وردپرسی

برای ادامه، به سادگی روی یک الگو کلیک کنید.

پس از آن افزونه SeedProd از شما می خواهد که عنوانی برای صفحه خود وارد و یک URL را انتخاب نمائید.

ویرایش پوسته وردپرس

پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز،  روی دکمه Save and Start Editing the Page کلیک نمائید. پس از آن وارد صفحه ویرایشگر کشیدن و رها کردن افزونه می شوید که می توانید طراحی های خود را انجام دهید.

ویرایش پوسته وردپرس

در سمت چپ صفحه، بلوک هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای طراحی صفحه و ویرایش قالب وردپرسی استفاده کنید. کافیست بلوک های دلخواه خود را بکشید و در موقعیت های دلخواه رها کنید. پس از آن شما همچنین قادر هستید تنظیمات مختلفی را روی هرییک از بلوک ها انجام و پیش نمایش تغییرات خود را به صورت زنده مشاهده کنید. برای ویرایش هر عنصر از صفحه خود به سادگی می توانید اشاره کنید و روی آن کلیک کنید.

ویرایش پوسته وردپرس

همچنین این افزونه از فروشگاه ساز ووکامرس پشتیبانی می کند.  می‌توانید از بلوک‌های ووکامرس برای نمایش محصولات در هر نقطه از وب‌سایت خود، ایجاد یک صفحه پرداخت سفارشی یا طراحی یک صفحه سبد خرید برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.

ویرایش پوسته وردپرس

در نهایت بعد از طراحی های دلخواه، تغییرات را ذخیره کنید.

2-2: ویرایش قالب وردپرسی با افزونه SeedProd

اگر می خواهید یک طراحی منحصر به فرد برای وبلاگ، وب سایت تجاری یا فروشگاه خود ایجاد کنید، این افزونه می تواند برای شما مفید باشد. در واقع؛ با این روش شما می توانید قالب وردپرس خود را از ابتدا با استفاده از صفحه ساز کشیدن و رها کردن افزونه به دلخواه طراحی کنید.

برای انجام اینکار، از بخش “SeedProd” روی گزینه “Theme Bulder” کلیک کنید. سپس دکمه “Themes” را انتخاب نمائید.

ویرایش قالب وردپرسی با افزونه SeedProd

اکنون این افزونه مجموعه ای از قالب های آماده را برای انتخاب به شما نشان می دهد که شما می توانید به دلخواه یکی از آنها را انتخاب نمائید.

ویرایش قالب وردپرسی با افزونه SeedProd

هنگامی که یک قالب را انتخاب کردید، SeedProd تمام قالب‌های قالب را برای شما تولید می ‌کند.

ویرایش قالب وردپرسی با افزونه SeedProd

حال به سادگی روی لینک ویرایش طراحی در زیر یک فایل قالب کلیک تا وارد صفحه ویرایشگر آن شوید. پس از آن وارد صفحه ای می شوید که در سمت چپ صفحه انواع بلوک ها و در سمت راست صفحه پیش نمایش زنده صفحه را مشاهده خواهید کرد.

ویرایش قالب وردپرسی با افزونه SeedProd

پس از آن می توانید طراحی های خود را به دلخواه انجام دهید و در نهایت تغییرات خود را ذخیره کنید.

3- نرم افزار ویرایش قالب وردپرس

همچنین نرم افزارهایی وجود دارد که شما می توانید به کمک آن اقدام به ویرایش قالب وردپرسی نمائید. یکی از بهترین نرم افزارهایی که می توانید در این خصوص استفاده کنید، نرم افزار Artisteer می باشد. این یکی از بهترین برنامه های ساخت قالب سایت به صورت زنده و ساده می باشد. همچنین با کمک این برنامه شما می توانید خیلی سریع به یک متخصص طراحی قالب تبدیل شوید. کافیسن این نرم افزار را دانلود و در رایانه خود اجرا کنید و سپس به کمک آن یک قالب وردپرس را طراحی و سفارشی نمائید.

جمع بندی: چگونه قالب سایت وردپرسی را ویرایش کنیم

وردپرس به شما این امکان را می دهد تا قالب سایت خود را به گونه دلخواه سفارشی سازی کنید. روش های مختلفی برای ویرایش پوسته وردپرس وجود دارد که ما در این مطلب به چند مورد از آنها اشاره کردیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: wpbeginner

 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon