8- بیست و پنج نکته از پاکدست مصاحبه با اردلان نقشینه، برنامه‌نویس ارشد شرکت critical mass، كارآفرين

8- بیست و پنج نکته از پاکدست مصاحبه با اردلان نقشینه، برنامه‌نویس ارشد شرکت critical mass، كارآفرين

هدف از ارائه این مقاله جمع اوری مهمترین مطالب عمومی گفته شده در پادکست های رادیو فول استک هست و در اخر قراره جمع بندی بشه و بهترین نتیجه به صورت اماری رو به صورت لیست وار و در مقاله ای مجزا قرار بدیم.

1. دلایلی نمیبینم که در همه زمینه ها باشین چون اگر در یکیش حرفه ای باشین کلی کار براتون ریخته و من frond end و back end رو توصیه میکنم و من ندیدم برنامه نویسی در یکی از اینا خوب باشه در یکی دیگه بد چون هر کی یکیشو بلد باشه در اون یکیش هم حرفی برای گفتن خواهد داشت.

2. یه فول استک وب دولوپر باید در frond end و back end نزدیک به senior باشه و یه دید خوب از ابتدا تا انتهای پروسه تولید داشته باشه.

3. آینده رو در حوزه it باید تا 4 یا 5 سال ببینین، الان جاوا اسکریپت یکی از پررونق ترین زبان هاست در خارج از کشور و این زبون رو میتونین در خیلی از پلتفرم ها استفاده کنین.

4.رقابت در خارج از کشور خیلی سخته تا ایران، خیلی از بیزینس هایی که شروع شده در ایران و موفق شده اینجا موفق نمیشه برای اینکه غول نرم افزاری زیاده و رقابت سخته اینجا.

5. اولین توصیه من زبان انگلیسی تونه تا میتونین روی زبانتون کار کنین که علاوه بر مهاجرت در برنامه نویسی هم به شما کمک کنه.

6. قبل مهاجرت راجب جایی که میخواین برین تحقیق کنین ببینین چه جور بیزینس هایی اینجا موفق میشه کجای it جای خالی هست.

7. اول زبان انگلیسی یاد بگیرین بعد بیاین سراغ برنامه نویسی.

8. دانشگاه شما رو برای برنامه نویسی آماده نمیکنه ولی کلی چیز یادتون میده خیلی توصیش میکنم ولی اینو بدونین به تنهایی کافی نیست.

9. حواستون به تکنولوژی mixed reality باشه اگه یه هدست با قیمت کم بزنن که میخوان بزنن میتونه یه انقلاب ایجاد کنه.

10. کار تیمی در ایران سخته ولی اگه بتونین اول کار تیمی و بعد فریلنسری رو پیشنهاد میکنم.

11. برای ابتدای کار توصیه میکنم برید دنبال کتاب ها و ویدیو های فارسی و بعدش دیگه دنبال منابع فارسی نرید البته اگه منبع اموزشی فارسیتون از اصطلاحات انگلیسی استفاده میکنه (سکان آکادمی) مشکلی نداره.

12. سایت techcrunch رو حتما ببینین ایده ها و استارتاپ های متنوعی اونجا وجود داره که میتونه خلاقیتتون رو بیشتر کنه.

13. همیشه توی توویتر باشین و افراد و نویسنده های برتر برنامه نویس رو فالوو کنین و از مطالبشون یاد بگیرین.

14. برای اینکه از کپی کدتون توسط دیگران جلوگیری کنین کدهاتون رو Offset کنین این کار ظاهر کدهاتون رو بهم میریزه.

15. طراحی وب در آينده بازار پررونقی خواهد داشت چون روز به روز داره نیاز بیشتر میشه و اپلکیشن های تحت وب بیشتر میشن.

16. اگه علاقش باشه این اشتباهه که فکر کنی باید چقدر در روز وقت بزاری برای برنامه نویسی باید سعی کنی علاقشو در خودنگت بوجود بیاری و اجازه بدی علاقت تعیین کنه چقدر وقت میزاری اونجوری تا حدی که بتونی وقت میزاری و موفق میشی.

17. برای اینکه چشمتون سالم بمونه نور مانیتور رو در کمترین حالا بزارین.

18. در برنامه نویسی باید منطقتون قوی باشه نه ریاضی، البته ریاضیتون هم خوب باشه صددرصد کمک میکنه به کارتون.

19. برای کار در شرکت های خارجی اگر در کار تیمی بد باشین یا کارتون رو از دست میدین یا میندازنتون یه گوشه و بدت ین پروژه هارو میدن کارکنین در کل کار تیمی خیلی مهمه.

20. اگر میخواین در برنامه نویسی پیشرفت کنین باید دائما در حال یادگیری باشین.

21. من توصیه میکنم برین یه بیزینس رو پیدا کنین که شبیه به اونی هست که تو ذهنتونه و در اونجا یک یا دو سال کار کنین تا با روند کل پروژه کاریشون اشنا بشین و اگه بعد قصد داشتین استارتاپ بزنید اون موقع شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

22. در کارتون فقط درآمد رو در نظر نگیرین فکر اون علاقتون هم باشین ایا کاری که میخواین یه عمر انجامش بدین فقط میخواین از پولش لذت ببرین یا از کارتون هم لذت ببرین علاقه داشته باشین و دنبال کارتون برین درامد هم میاد.

23. اگر کسی علاقه داشته باشه و همیشه دانشش رو بروز نگه داره هیچ محدودیتی نداره تا کی کار کنه و تا هروقت بخواد میتونه کار کنه.

24. 50 درصد کار مهارت فنی است و 50 درصد دیگه soft skills است که توصیه میکنم این soft skills هارو بدونین که اگر اینارو بدونین و تقویتش کنین میتونین استارتاپ هم بزنین.

25. کسی که بدنبال استارتاپ میره اگه soft skillsش خوب نباشه هیچ شانسی نخواهد داشت.

👈 لینک صوتی پادکست مصاحبه با اردلان نقشینه

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon