۴-  بیست نکته از پادکست مصاحبه با میلاد ناصری، شاغل در گوگل

۴- بیست نکته از پادکست مصاحبه با میلاد ناصری، شاغل در گوگل

هدف از ارائه این مقاله جمع اوری مهمترین مطالب عمومی گفته شده در پادکست های رادیو فول استک هست و در اخر قراره جمع بندی بشه و بهترین نتیجه به صورت اماری رو به صورت لیست وار و در مقاله ای مجزا قرار بدیم.

1. چیزی که باعث شد گوگل با من تماس بگیره این بود که یه تعداد پروژه قابل توجهی در گیت داشتم.

2. اگر به دنبال افزایش جدی حقوقتون هستین باید شرکتتونو عوض کنین البته زیر دو سال جابجا شدن نشونه خوبی نیست این به این معنی میتونه باشه که بقیه نمیتونن با شما خوب کار کنن.

3. تحصیل و کسب مهارت الزاماً متناخر نیستند، من خودم سعی کردم در کنار درس هام همزمان کسب مهارت کنم.

4. ما اینجا همونطور که به دلار درامد داریم به دلار هم خرج میکنیم و مقایسه درآمد ها بدون مقایسه بازارها امکان پذیر نیست.

5. در بازار بدون رقابتی مثل ایران‌ که عرصه نوآوری توش بازه شما میتونین در خیلی چیزها پیشرو باشین.

6.یکی از پایه ای ترین مهارتی که هر مهندس برنامه نویسی باید داشته باشد مهارت حل مسئله است که کتابی عالی در این زمینه کتاب روش حل مسئله نوشته جورج پولیا است.

7.توصیه میکنم همه رو به استقرار پایه های علوم کامپیوترشون و تحکیم دانششون تو این زمینه بپردازین.

8. دانش پایه ای سیستم عامل مطالعه کنین آشنا بودن با سیستم عامل بسیار تاثیر داره در فهم ما از فرایندهای برنامه نویسی.

9. کتاب Clrs بسیار کتاب پایه ای و عالی ای است در زمینه الگوریتم و ساختمان داده و من کتابی بهتر از این ندیدم، بسیار پیشنهاد میکنم و یکی از منابع خیلی خوب برای اموزش که پیشنهاد میکنم سایت cod.work است.

10. توصیه میکنم به تمرین، تمرین، تمرین به این شکل که نگاهتون به کارهای روزمره تون رو به این شکل کنین که چجوری میتونین کارهای روزمره تون رو میشه با یه روش دیگه ای حل کرد.

11. Iot یکی از چیزهایی هست که اگه الان کسی توش Expert باشه آیندش تضمین میشه و یکی هم حوزه بلاکچین هاست و همچنین ماشین لرنینگ اللخصوص دیپ لرنینگ تاثیر بخصوصی در اینده برنامه نویسی خواهند داشت.

12. یک کتاب بسیار ارزشمند در ایران پیشنهاد میکنم به اسم داده ساختار ها و الگوریتم نوشته دکتر محمد قدسی که یکی از بهترین کتاب ها درباره الگوریتم در دنیاست.

13. اگه میخواین پا به پای دنیا و تکنولوژی دنیا پیش برین باید انگلیسی خوبی بلد باشین و این یکی از ضرورت هاست و در کنارش باید اهل مطالعه باشین و ابن دو مورد کنار هم باعث یادگیری بهتر میشه.

14. من روشی که خودم انگلیسی یاد گرفتم شروع کردم خوندن کتاب های داستان انگلیسی.

15. شما باید تا یه مدتی سرمایه جمع کنین تا ریسک پذیریتون بره بالا وگرنه نمیتونین.

16. توصیه میکنم به دورترین آینده ای که میتونین تصور کنین فکر کنین و همینجوری بیاین عقب ببینین چه انتخاب هایی بهتون تحمیل میشه برای تحقق اون آیندتون این میشه یه فریمورک برای اینکه بعدا تصمیم بگیرین چیکار کنین.

17. خیلی از انتخاب ها که چه زبونی یاد بگیرین یه انتخاب جزئی ان و تاثیری ندارن تو آیندتون و اینا اون انتخاب هایی است که به عهدتون گذاشته میشه تا در نهایت بتونین اون فریمورک نهایی رو محقق کنین.

18. اگر در خودتون نمیبینین برین دانشگاه تهران mba بخونین یا برین دانشگاه شریف لیسانس نرم افزار بگیرین باید یه راه و یه روش دیگه انتخاب کنین مثلا برین درس های انلاین بخونین و...

19. برای تقریبا هرچیزی که بخوام بنویسم از Intellij idea استفاده میکنم و از بک گراند لایت و سبز مایل به ابی استفاده میکنم چون دیدنش برای چشم در دراز مدت اسونه.

20. سخن آخر: واقعا انقدر بازار کار در ایران غنی هست و کارای مختلفی میشه انجام داد مخصوصا الان با تغییرات اتفاق افتاده که من اگه الان میخواستم مهاجرت کنم شاید مهاجرت نمیکردم چون پذیرش ها بیشتر شده و زیر ساخت ها فراهم شده.

👈 لینک صوتی پادکست مصاحبه با میلاد ناصری

👈 5- پادکست مصاحبه با امیرمیرمیرانی (جادی)، گیک قدیمی و فعال جامعه اپن‌سورس

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon