پنج نرم افزار برتر هوش کسب و کار و تجارت bi software

پنج نرم افزار برتر هوش کسب و کار و تجارت bi software

نرم افزار هوش کسب و کار (یا نرم افزار BI) یک کلاس از برنامه های کامپیوتری و یا نرم افزای است که داده های شرکت ها را پردازش و تجزیه و تحلیل می کند تا راندمان و عملکرد و نتایج سیستم و کیفیت را افزایش دهد و به مدل های مختلف کسب و کار شما کمک نماید. نرم افزار BI از فرمول ها و شاخص های مختلفی برای اندازه گیری، مقایسه و ارتباط بین ساختارها، برای نتیجه گیری بهتراستفاده می نماید و همچنین می تواند نقاط قوت و ضعف هر شرکت را تشخیص دهد. توابع اصلی این سیستم ها کشف داده، مدیریت داده ها و گزارش دهی هستند و می توانند عملکرد کارکنان را نیز ارزیابی کنند.
هدف اصلی این نرم افزارها این است که تفسیر آسان و عمیقی از حجم بالای اطلاعات را بدست بیاورند و فرصت های رشد و اتخاذ استراتیژی های موثر برای کسب و کارها ایجاد کند تا کسب و کارها عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته باشند.
علاوه بر این،نرم افزارهای هوش کسب و کار می توانند کسب و کارها را ارزش گذاری کنند و پیش بینی آنلاینی (برخطی) از فعالیت های مختلف کسب و کارها را به کارفرمایان و توسعه دهندگان ارائه دهد.
بنابراین شرکت های کوچک یا شرکت های متوسط ​​یا شرکت های سازمانی می توانند از ابزارهای مختلف در این نرم افزارها برای پشتیبانی از طیف وسیعی از تصمیمات تجاری استفاده کنند و یا استراتیژی مناسبی برای مدل های فرآیندی در آینده برای سیستم های رقابتی طراحی کنند.
برای مثال : زمانی که داده های تجاری کسب شده از بازار (داده های خارجی) را با اطلاعات در نظر گرفته شده در عملیات درون سازمانی، از جمله اطلاعات مالی (داده های داخلی) و غیره، ترکیب می کنند با استفاده از این نرم افزارها می توانید برای ترکیب دو مجموعه داده بسیار بزرگ، یک نمای کلی از کسب و کار را طراحی کنند و مسیر موفقیت تجاری را پیش بینی نمایند.

پنج نرم افزار برترهوش کسب و کار

Sisense: یکی از بهترین نرم افزارها در جهت جمع آوری اطلاعات کسب و کار است و کاربران را قادر می سازد با استفاده از اطلاعات بتوانند تصمیم گیری های هوشمندانه ای برای کسب و کار بگیرند و با تجزیه و تحلیل های به دست آمده از مدل های مختلف، پیشنهادها و برنامه های موثری را ارائه دهند.


GoodData: این نرم افزار، اطلاعات کسب و کار را جمع آوری کرده و راه کارهای ارزشمندی را برای کسب و کارهای کوچک و شرکت های بزرگ فراهم می کند و تجزیه و تحلیل های پیشرفته ای را برای کمک به شرکت های مختلف ایجاد می کند و جریان درآمدی جدیدی را فراهم می سازد.


Looker: این نرم افزار، راه حل هایی را برای کشف داده ارائه می دهد که یک رویکرد بصری(دیداری) برای اکتشاف داده های بزرگ ارائه می دهد. این سیستم یک رابط مبتنی بر وب است که کاربران می توانند با تجزیه و تحلیل اطلاعات از آن بهرمند شوند.


Domo: این نرم افزار، یک سرویس عالی اطلاعات کسب و کار هوشمند است که مجموعه ای از داده های گسترده و سیستم پشتیبانی را ارائه می دهد و یک ویژگی انحصاری ازهمکاری اجتماعی (شبکه ای) برای گسترش کسب و کار فراهم می کند.


Tableau: این نرم افزار، یک مکمل کسب و کارهوشمند است و اطلاعات را جمع آوری کرده تا با الگوریتم های محاسباتی باعث افزایش راندمان عملیاتی کسب و کارها شود تا با استفاده از آن سرعت ارتباط، اشتراک گذاری داده ها را مدیریت کند.

ویژگی های کلیدی نرم افزار هوش کسب و کار

- آزمایش برای تصمیم گیری های قبلی (تست A / B یا تست چند متغیره)
- پیش بینی نتایج کسب و کار آینده (مدل سازی پیش بینی شده یا تجزیه و تحلیل پیش بینی شده)
- اطلاعات کسب و کار برای دیدن الگوها و روابط جدید (داده کاوی)
- توضیح دادن نتایج کسب شده (تجزیه و تحلیل آماری یا تجزیه و تحلیل کمی)

دلیل انتخاب نرم افزارهای هوش کسب و کار

- چگونگی نحوه مدیریت داده ها
- چگونگی گزارش دهی
- چگونگی ساختار سازمانی و مدل های کسب و کار

مهمترین مسئله در انتخاب برنامه های هوش تجاری، بدست آوردن اطلاعات پیچیده کسب و کار براساس ساختار و مدل فرآیند سازمانی است. این به این معنی است که تمامی ابزارها بتواند اطلاعات خام و ساختار یافته را استخراج، پرس و جو و مدیریت و گزارش نمایند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon